MkVI Nmgn *GESLOTEN*

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door BND »

Goeie keus velgen tonnie ,

Ook handig dat je topic terug online staat,
kan ik nog je verhaal nokkenas - ketting - spanner - behuizing,... nalezen van je 5. :)

Volgende week gaat die van mij ook weg voor diezelfde handel te vervangen.

Bjorn.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door kevin78 »

Tonnie wat was de reden denk jij dat ze de motorcomputer eruit hebben geknipt??
Nice ride...
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door MkVI Nmgn »

Ralphd schreef:
MkVI Nmgn schreef:Bedankt Heren voor deze positive reacties.
En Ralph de velgen keus blijft moeilijk! Natuurlijk waren die helios wielen perfect op de MKV maar op de MKVI mocht het wel een tikkeltje drukker en ik twijfelde heel erg tussen de CH & CH-R. Uit eindelijk toch de CH-R geworden om misschien in de toekomst nog iets met de letters te doen. (Plastidip) want wil ze wel origineel houden ze waren te duur om ze te verpesten met een andere permanente kleur.
En dat ben ik nou helemaal met je eens! Vind die velgen origineel eigenlijk altijd wel het mooiste, maar dat is altijd weer smaak afhankelijk.
Ik zal er eens wat dieper induiken wat de verschillen zijn van de BBS CH serie. Vind die velgen wel één van de mooiste. Zit zelf te twijfelen tussen 18"detroits, of de BBS, of de R32 velgen. Alleen denk ik dat ik de R32 velgen toch niet echt vindt passen onder een GTI.

Mijn vriendin heeft het trouwens nog steeds over je GTI, die vond m erg mooi! :P
@Ralph
Velgen zijn toch altijd een persoonlijke keuze de ene zal r32 nemen de ander BBS,persoonlijk onder een zwarte auto staan ze ook heel mooi in het antraciet. En ben blij dat mijn auto een goede indruk achter gelaten heeft bij de vrouw des huizen, had liever gelezen dat ze het nog steeds over mij had dat ik heel erg mooi ben :mrgreen: ;)
BND schreef:Goeie keus velgen tonnie ,

Ook handig dat je topic terug online staat,
kan ik nog je verhaal nokkenas - ketting - spanner - behuizing,... nalezen van je 5. :)

Volgende week gaat die van mij ook weg voor diezelfde handel te vervangen.

Bjorn.
@BND

Bjorn wat is jou klacht? Duidelijk hoorbaar tikken met koude en warme motor ?
Als je toch alles laat vervangen pak ook de Cam follower mee. Deze kost rond de €40.- als ik me niet vergis.

Afbeelding

Onderdeel nr: 06D 109 309 C
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door MkVI Nmgn »

kevin78 schreef:Tonnie wat was de reden denk jij dat ze de motorcomputer eruit hebben geknipt??
Nice ride...
Der is niet echt een reden voor die ik weet alleen een paar dagen voor dit voorgeval was er wel iets heel vreemds aan de hand. Ik ga vaak samen met mijn neefje de auto wassen bij de wasstraat 500m van mijn huis vandaan. wij gingen onze auto wassen toen kwam er iemand aanrijden met een Audi Q3 2.0tsi die ging zijn bijna schone auto afspuiten en had wel een heel positief praatje over mijn auto en vroeg ook of deze gechipt was en waar. Dus ik uitgelegd deze auto heeft ABT chip maar ben persoonlijk er niet echt over te spreken omdat de koppel pieken duidelijk voelbaar zijn. En toch bleef deze kerel veel interesse tonen. Dus misschien heeft hij er iets mee te maken of misschien niet maar vind dit wel heel toevallig want ze zijn 100% voor de computer gekomen en verder niets. Of die lui die de eerste keer ingebroken hadden zijn puur terug gekomen voor de motor computer omdat ze mijn teller unit al hadden van de eerste keer en dat ze waarschijnlijk niet snappen waarom ze mijn auto gewoon niet aan de praat krijgen. Dus gaan ze dit met de motor computer en teller unit proberen bij een andere auto om te kijken of het aan mijn auto lag of aan hun apparatuur.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door BND »

MkVI Nmgn schreef:
Ralphd schreef:
MkVI Nmgn schreef:Bedankt Heren voor deze positive reacties.
En Ralph de velgen keus blijft moeilijk! Natuurlijk waren die helios wielen perfect op de MKV maar op de MKVI mocht het wel een tikkeltje drukker en ik twijfelde heel erg tussen de CH & CH-R. Uit eindelijk toch de CH-R geworden om misschien in de toekomst nog iets met de letters te doen. (Plastidip) want wil ze wel origineel houden ze waren te duur om ze te verpesten met een andere permanente kleur.
En dat ben ik nou helemaal met je eens! Vind die velgen origineel eigenlijk altijd wel het mooiste, maar dat is altijd weer smaak afhankelijk.
Ik zal er eens wat dieper induiken wat de verschillen zijn van de BBS CH serie. Vind die velgen wel één van de mooiste. Zit zelf te twijfelen tussen 18"detroits, of de BBS, of de R32 velgen. Alleen denk ik dat ik de R32 velgen toch niet echt vindt passen onder een GTI.

Mijn vriendin heeft het trouwens nog steeds over je GTI, die vond m erg mooi! :P
@Ralph
Velgen zijn toch altijd een persoonlijke keuze de ene zal r32 nemen de ander BBS,persoonlijk onder een zwarte auto staan ze ook heel mooi in het antraciet. En ben blij dat mijn auto een goede indruk achter gelaten heeft bij de vrouw des huizen, had liever gelezen dat ze het nog steeds over mij had dat ik heel erg mooi ben :mrgreen: ;)
BND schreef:Goeie keus velgen tonnie ,

Ook handig dat je topic terug online staat,
kan ik nog je verhaal nokkenas - ketting - spanner - behuizing,... nalezen van je 5. :)

Volgende week gaat die van mij ook weg voor diezelfde handel te vervangen.

Bjorn.
@BND

Bjorn wat is jou klacht? Duidelijk hoorbaar tikken met koude en warme motor ?
Als je toch alles laat vervangen pak ook de Cam follower mee. Deze kost rond de €40.- als ik me niet vergis.

Afbeelding

Onderdeel nr: 06D 109 309 C
Mijn klacht : irritant tikken bij stationair draaien, is reeds een tijdje zo.
Heb er nu niet echt veel plezier mee door dat triest geluid.
Vanaf de motor ietwat warm wordt is het zover. :(

Cam follower heb ik bij gevraagd alsook pcv, hopelijk geen verassingen,...

grtn
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door kevin78 »

MkVI Nmgn schreef:
kevin78 schreef:Tonnie wat was de reden denk jij dat ze de motorcomputer eruit hebben geknipt??
Nice ride...
Der is niet echt een reden voor die ik weet alleen een paar dagen voor dit voorgeval was er wel iets heel vreemds aan de hand. Ik ga vaak samen met mijn neefje de auto wassen bij de wasstraat 500m van mijn huis vandaan. wij gingen onze auto wassen toen kwam er iemand aanrijden met een Audi Q3 2.0tsi die ging zijn bijna schone auto afspuiten en had wel een heel positief praatje over mijn auto en vroeg ook of deze gechipt was en waar. Dus ik uitgelegd deze auto heeft ABT chip maar ben persoonlijk er niet echt over te spreken omdat de koppel pieken duidelijk voelbaar zijn. En toch bleef deze kerel veel interesse tonen. Dus misschien heeft hij er iets mee te maken of misschien niet maar vind dit wel heel toevallig want ze zijn 100% voor de computer gekomen en verder niets. Of die lui die de eerste keer ingebroken hadden zijn puur terug gekomen voor de motor computer omdat ze mijn teller unit al hadden van de eerste keer en dat ze waarschijnlijk niet snappen waarom ze mijn auto gewoon niet aan de praat krijgen. Dus gaan ze dit met de motor computer en teller unit proberen bij een andere auto om te kijken of het aan mijn auto lag of aan hun apparatuur.
Dit ruikt inderdaad naar de misdaad. Volgende keer in vreemde situatie kenteken noteren.. Trouwens vind ik het wel jammer dat je die helios velgen hebt weg gedaan vind die toch iets specialer. Maar af en toe wat anders is ook niet verkeerd.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door MkVI Nmgn »

De Helios waren inderdaad hele mooie velgen maar vind ze onder een witte auto was rustig ogen,
Dat is ook de reden waarom ik ze verkocht heb maar deze BBS velgen gaan nog wel anders ogen als ik zaterdag de auto verlaagd heb.
En moet nog even opzoek naar een 3mm spacer voor de achterzijde omdat ik nu met Et48 rijd mogen ze wel wat naar buiten vind ik.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door kevin78 »

Ja deze velg staat wel wat agressiever !! Ben benieuwd naar foto's van verlaging..
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door Schippersss »

Ziet er goed uit tonni, beter weer update!
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door O2RS »

Hey Tonnie,

Goed om te zien dat je topic weer online staat!
De velgen staan hem goed!
Wat betreft die Audi Q3, is dat een zilverkleurige?
Ik heb namelijk tijdens het wassen bij de ANAC precies hetzelfde meegemaakt toen ik samen met een maatje de auto aan het
cleanen was daar. Ik heb hem natuurlijk wel verteld dat de JD chip top is ;)
Of hij is zich serieus aan het orienteren op chippen of het is een beetje een vreemd verhaal.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat is inderdaad die Audi Q3 en zijn verhaal stonk aan alle kanten toen ik er achteraf overna dacht.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door O2RS »

Ja, wij vonden het ook een nogal aparte kerel met vreemde verhalen en vragen.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door MkVI Nmgn »

*Verlaging*

Zoals ik eerder al aangaf ging ik vandaag mijn auto verlagen. En omdat mijn auto toch op de brug stond heb ik ook meteen de Diverter valve vervangen voor een D Type en de Clip op de wastegate gezet tegen het rammelen.

Hier wat Foto's van de nieuwe Diverter valve D type en de Oude G type.

Afbeelding

Afbeelding

De Clip die op de wastegate is geplaatst (Niet mijn foto)

Afbeelding

Daarna ben ik samen met een maat van me begonnen de koppelstangen links & rechts los te halen.
toen was het tijd voor de drie schroefjes van de fusee kogel zodat de draagarmen ook maximaal konden zakken.
En als laatst de aandrijfas van de naaf los gehaald.

Koppelstang gedemonteerd.
Afbeelding

Aandrijfas los & Fusee kogel
Afbeelding

Toen hing het er zo bij.
Afbeelding

Toen was het een kwestie van het parrafan wat omhoog halen en de drie boutjes los te draaien die boven op het huis van het toplager zitten, Na dat de veerpoot los was in de daarvoor bestemde verenklem gezet en de centrale moer los gedraaid en de nieuwe veer er tussen geplaatst. De centrale moer weer vast gezet en de rest weer terug gebouwd met dit als resultaat.

Afbeelding

Toen was het tijd voor de achterzijde maar dat ging zo snel dat ik alleen een foto heb van toen die er onder zat.

Afbeelding

Daarna de auto op de uitlijnbrug gereden.

Afbeelding

Afbeelding

uitlijn apparatuur eraan gehangen.

Afbeelding

De achterzijde was zo gedaan en meteen 1,5% camber gezet. voorzijde was ook zo gedaan alleen toen moest het subframe wat verplaatst worden en dat was nog al een hels karwei is ons niet helemaal gelukt dus daarvoor rijd ik maandag middag even naar een uitlijncentrum hier in de buurt die mogen dan lekker verder stoeien.

En hierbij dan het eindresultaat ben zelf super tevreden! Ik moet wel zeggen dat de auto aan de voor en achterzijde nog maximaal 10mm zal zakken i.v.m. inzakken van de veren.

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door Jerommeke »

Ziet er goed uit Tonnie :|

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door ED60Letzebuerg »

Mooi spul :D
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door Golf88 »

Mooie update Tonnie! Ga je hem dadelijk nog een keer laten uitlijnen als hij helemaal gezakt is? Kun je het camber instellen met de standaard ophanging/vering?
Bascollin
Berichten: 352
Lid geworden op: 11 dec 2011, 19:21
Type auto: Golf gti USA 2007
Locatie: Zoetermeer

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door Bascollin »

Hè Tonnie
Dat ziet er goed uit.

Mvg bas
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door Crokko »

Ziet er super uit T.
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door kevin78 »

staat hem niet verkeerd :)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door MkVI Nmgn »

Golf88 schreef:Mooie update Tonnie! Ga je hem dadelijk nog een keer laten uitlijnen als hij helemaal gezakt is? Kun je het camber instellen met de standaard ophanging/vering?
Het is inderdaad mogelijk om achter wat camber in te stellen verwacht geen wonderen want 2% is volgens mij maximaal.


@derest bedankt voor jullie positieve reacties.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door golfruud »

Ziet er super uit Tonnie. :P
Misschien heb ik niet opgelet, maar wat zijn de maten van de velgen:
8.5 x 19 et 45. Zo ja, verder geen probleem met aanlopen kwa spatbord of schokbreker ??
Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk ook deze combinatie op mijn GTI 7 wil zetten als hij gearriveerd is.
Waarom geen 235 banden? Hoewel ben je gezakt met de veren ? Waar heb je de velgen besteld ?
Wat een vragen he, maar ik hoop dat je hier de antwoorden op kan geven, maakt het voor mij een stuk makkelijker. :oops:
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door staffpride »

Ziet er goed uit vriend, binnenkort ff foto's maken naast elkaar jing/jang.

Zoeken we ff een mooie locatie
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door staffpride »

golfruud schreef:Ziet er super uit Tonnie. :P
Misschien heb ik niet opgelet, maar wat zijn de maten van de velgen:
8.5 x 19 et 45. Zo ja, verder geen probleem met aanlopen kwa spatbord of schokbreker ??
Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk ook deze combinatie op mijn GTI 7 wil zetten als hij gearriveerd is.
Waarom geen 235 banden? Hoewel ben je gezakt met de veren ? Waar heb je de velgen besteld ?
Wat een vragen he, maar ik hoop dat je hier de antwoorden op kan geven, maakt het voor mij een stuk makkelijker. :oops:
Velgen zijn 8,5 19 et48 veren eibach

Heb precies dezelfde setup (andere kleur velgen)

Tonnie heeft de velgen geregeld ik de veren :D


Voor raakt hij net het boutje vd wielkuip met sterk inveren en ver insturen bij mij.

Ben benieuwd of jij dat ook hebt ton
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door MkVI Nmgn »

@Ruud

De keus waarom ik de bandenmaat 225-35-19 genomen heb op 8,5j et48/(et45 Helios) is omdat ik met 235-35-19 gereden heb met mijn BBS speedline et48 en dat liep geregeld voor en aan de achterzijde en met 225-35-19 was ik zeer tevreden op mijn helios velgen die liepen alleen voorop het schroefje aan wat Erwin ook al aangaf. Bij deze velgen et48 heb ik het aanlopen nog niet waargenomen dit zal ook kunnen omdat mijn auto nog wat moet inveren. Maar dan is het gewoon een kwestie van een Fender modification (DIY http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... +screw+mod)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: MkVI Nmgn # Update

Bericht door golfruud »

Alvast bedankt Tonnie, ik weet niet hoe dit bij de GTI 7 zit maar dan ben ik alvast voorbereid. ;)
Moet ik nog ergens op letten al zou ik de velgen ergens bestellen ?
Gesloten

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten