Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lol

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
FGWheels
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:08
Type auto: Golf 5 R32

Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lol

Bericht door FGWheels »

VW Golf 6 R20 Talladega Velgen NIEUW!
Laatst gewijzigd door NICO! op 18 apr 2013, 22:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: In beginsel heb ik geen problemen met bedrijven die iets te koop aan willen bieden, maar de ongeschreven wetten van het forumleven schrijven voor dat er op zijn minst toestemming gevraagd is aan de beheerders van het forum.
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door ED60Letzebuerg »

Ruilen tege myn rotiforms blq 19x8, 5?
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door Timvgti »

Rene: volgens mij is de aanbieder geen particulier!
Hij biedt meerdere setjes velgen/banden aan via marktplaats en dit is ook de tweede set die hij op dit forum aan biedt.
Andere berichten dan te koop berichten heeft hij hier nog niet geplaatst.
Niet dat ik dat erg vind (zo zijn wij als forumleden nog eens wat interessante velgensets voorbij komen), maar denk dat Nico hier niet zo blij mee is.
FGwheels is nml geen (betalende) sponsor.
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door ED60Letzebuerg »

Alsis hy geen particulier is het interessant om naar myn idee te kyken :D
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door MkVI Nmgn »

Als hij geen particulier is waarom mag hij dan kostenloos hier op het forum spullen te koop zetten? Volgens mij pakt hij zo handel van de sponsoren af die er wel voor betalen... Na dat hij die schade set verkocht heeft zie je hem hier nooit meer.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door wehoo »

Wat is het verschil tussen een particulier die hier handel drijft en een niet-particulier die datzelfde doet? Ze doen het beiden voor het geld.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door rabies »

Misschien ben ik dan weer snel een zwartkijker, maar betrokkene is pas 1 week actief, op marktplaats, en bied nu 3 sets met banden en lichte schade aan en 1 set nieuw. Een website heeft ie niet (is zo gemaakt) en alleen een mobiel nummer. Het lijkt mij dat als je een onderneming start, je gegevens bij je advertenties zet of een website maakt. Het kan natuurlijk allemaal ingekocht zijn maar net zo goed ergens gejat zijn.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door MkVI Nmgn »

wehoo schreef:Wat is het verschil tussen een particulier die hier handel drijft en een niet-particulier die datzelfde doet? Ze doen het beiden voor het geld.
Dan neem ik even me eigen als voorbeeld,
Wat ik hier verkoop zit bijna tot geen marge op,
En ik ben hier niet aangemeld om spullen te verkopen maar voor de gezelligheid en een beetje naar meetings te gaan en als ik iemand kan helpen met originele onderdelen tegen een scherp tarief dan doe ik dat, dus als je iets nodig heb wehoo stuur maar een pb het is wellicht altijd goedkoper als bij je dealer en er zit altijd 2jaar garantie op.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door wehoo »

Dat is een goed voorbeeld. "De pot verwijt de ketel....... "
Marges zijn een van de "best kept secrets".
Gezelligheid is voor meerdere uitleg vatbaar; er zijn daardoor ook al "leden" (in hoeverre je lid kunt zijn) vertrokken.

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb mijn eigen (uitgebreide) bronnen.

Als FGWheels zegt dat hij het voor de gezelligheid doet, mag hij blijven. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door MkVI Nmgn »

Waarom deel je deze bronnen dan niet met de mede mens,
Dan hoef je mijn ook niet te zien als handelaar of hoe je me ook ziet.
Maar weet voor 90% zeker dat ik goedkoper ben als jou bron maar daar gaat het niet om.
En als je denkt dat ik te beroerd ben om een commissie af te staan aan het forum heb je het wel mis want heb het al eens door gegeven dat ik gerust wil betalen als ik wat te koop aanbied en ook daadwerkelijk verkoop via het forum.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door wehoo »

Deel anders wel genoeg, hoeft ook niet alles te zijn en niet voor iedereen. En altijd gratis.

Het gaat erom dat de ene "handelaar" (what's in a word), de andere verwijt hier zijn spullen aan te bieden. Hetgeen hij niet mag omdat hij geen "band van gezelligheid" met het forum heeft en waarschijnlijk winst tracht te behalen met zijn verkoop.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
FGWheels
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:08
Type auto: Golf 5 R32

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door FGWheels »

Beste Forumleden,

Dit was niet mijn bedoeling bij het plaatsen van de velgen.

Ik ben in principe gewoon een particuliere handelaar, die het netter vond om een naam als FG Wheels te gebruiken.

Dit betekend niet dat ik een zaak of iets heb.

Door de velgen op het forum te zetten, probeer ik de juiste persoon voor de setjes te vinden.

Omdat, ik regelmatig sets heb die vaak bij liefhebbers belanden.

En op een forum als dit, vind je toch vaker de liefhebbers.

Het gaat niet om enorme hoeveelheden velgen, enkel af en toe een paar setjes.

Mocht het niet worden gewaardeerd dan zal ik ermee stoppen.

Groet
Frank
FG Wheels
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door JimmyGTI »

FGWheels schreef:Beste Forumleden,

Dit was niet mijn bedoeling bij het plaatsen van de velgen.

Ik ben in principe gewoon een particuliere handelaar, die het netter vond om een naam als FG Wheels te gebruiken.

Dit betekend niet dat ik een zaak of iets heb.

Door de velgen op het forum te zetten, probeer ik de juiste persoon voor de setjes te vinden.

Omdat, ik regelmatig sets heb die vaak bij liefhebbers belanden.

En op een forum als dit, vind je toch vaker de liefhebbers.

Het gaat niet om enorme hoeveelheden velgen, enkel af en toe een paar setjes.

Mocht het niet worden gewaardeerd dan zal ik ermee stoppen.

Groet
Frank
FG Wheels
Welkom Frank,

Wellicht was het handiger als je dit verhaaltje eerst even had vermeld voordat je klakkeloos de wielen op dit forum gooit!
Bij mij komt het ook een beetje over als snel handelen en weg ben ik!

@ wehoo, Tonnie heeft zeker wel het recht om de zogenaamde "andere" handelaar iets te verwijte. Tonnie heeft zijn deelname wel bewezen aan het forum, Hij heeft hier ook niet eerst iets verkocht "gehandeld" en vervolgens zich pas voorgesteld! Wat meneer FG Wheels wel doet (na discussie vorming).

P.s. ik vindt je wielen best prijzig! heb vorige week een zelfde set 19" Oz ultralegera verkocht, die "ik" op foto's er beter uit zag zien, voor een stukje minder verkocht ;)
En deze Talladega wielen (zonder banden) vindt ik helemaal prijzig! Wielen zijn opgeknapt (zal zijn redenen wel hebben), dus zeker niet nieuw! Denk dat je met €700,- al heel blij mag zijn (maar dat is mijn mening).
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door bcgti »

Ik heb hier natuurlijk niks over te zeggen maar als ik je uitleg lees zeg ik van harte welkom bovendien rij je een golf 5 r32.Weet niet of de mensen die kritiek hadden er nog hetzelfde over denken?
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
bcgti
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
Type auto: 2007 MK5 GTI
Locatie: omg.Utrecht

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door bcgti »

Was net te laat maar zie dat er al gereageerd wordt :mrgreen:
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque
vcds,sachs sre,eibach pro street s
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door wehoo »

JimmyGTI schreef:@ wehoo, Tonnie heeft zeker wel het recht om de zogenaamde "andere" handelaar iets te verwijte. Tonnie heeft zijn deelname wel bewezen aan het forum, Hij heeft hier ook niet eerst iets verkocht "gehandeld" en vervolgens zich pas voorgesteld! Wat meneer FG Wheels wel doet (na discussie vorming).
Wat is dan de volgorde op dit forum? Eerst voorstellen, veel posten (ander afzeiken), dan je "handel" mogen aanbieden? En tenslotte het recht krijgen een ander te verwijten? Wanneer heb je je deelname bewezen? Welk criterium is daarvoor? Leg dat maar eens uit.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door rabies »

bcgti schreef:Ik heb hier natuurlijk niks over te zeggen maar als ik je uitleg lees zeg ik van harte welkom bovendien rij je een golf 5 r32.Weet niet of de mensen die kritiek hadden er nog hetzelfde over denken?
Ik vind de laatste tijd de sfeer echt snel veranderen en dit is zo'n typisch voorbeeld. Even een paar sets op het forum knallen waar je een onbekende was of bent. Eerder reageerde 'we' althans de meeste forumleden daar eensgezind op, en dan voornamelijk dat dat niet als gewenst was. Ik merk nu steeds vaker dat er ook anders over gedacht wordt. Daar is marktplaats toch voor ?

En ik reken mezelf tot een van die mensen die kritiek had. En als hij zich eerst had voorgesteld ja natuurlijk was er dan anders gereageerd maar dat heeft ie toch niet gedaan ? Als 'we' niks hadden gezegd was dat waarschijnlijk niet gebeurd. Dus ik vind dit nogal een nutteloos verhaal. Iemands intentie is of was niet om hier gezellig op het forum mee te praten maar om munten te maken.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door staffpride »

rabies schreef:
bcgti schreef:Ik heb hier natuurlijk niks over te zeggen maar als ik je uitleg lees zeg ik van harte welkom bovendien rij je een golf 5 r32.Weet niet of de mensen die kritiek hadden er nog hetzelfde over denken?
Ik vind de laatste tijd de sfeer echt snel veranderen en dit is zo'n typisch voorbeeld. Even een paar sets op het forum knallen waar je een onbekende was of bent. Eerder reageerde 'we' althans de meeste forumleden daar eensgezind op, en dan voornamelijk dat dat niet als gewenst was. Ik merk nu steeds vaker dat er ook anders over gedacht wordt. Daar is marktplaats toch voor ?

En ik reken mezelf tot een van die mensen die kritiek had. En als hij zich eerst had voorgesteld ja natuurlijk was er dan anders gereageerd maar dat heeft ie toch niet gedaan ? Als 'we' niks hadden gezegd was dat waarschijnlijk niet gebeurd. Dus ik vind dit nogal een nutteloos verhaal. Iemands intentie is of was niet om hier gezellig op het forum mee te praten maar om munten te maken.
Valt mij ook op. Ik bemoei me normaal al helemaal niet met dit soort discussies, maar het is een soort van sport lijkt wel
Of eerder een beetje oud zeer bij sommige personen (zal geen namen noemen), om gelijk met vlaaien te gaan gooien richting andere leden.

Heb er persoonlijk niks op tegen dat iemand wat wil verkopen (wie weet zit er wat leuks tussen), maar even voorstellen is idd wel netjes
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door MkVI Nmgn »

Precies, dat er wat verkocht word is niet erg maar even voorstellen wie je bent en wat je rijd is wel zo netjes vooral als je een mk5 R32 rijd en je eigen alleen aanmeld om handel te verkopen, er is op dit forum veel meer dan alleen een beetje handel de informatie die erop staat verbaast mij ook nog elke keer weer en leer en nog steeds van.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door Spuugemmer »

Ik weet iig wel dat copy pasten in mijn optiek niet bijdraagt aan de kwaliteit van het forum alleen dat het makkelijk is voor de luie mensen.

Wat een gehuil over wie de beste prijs voor zijn spullen heeft. Het gaat erom wie de beste spullen heeft en uiteraard een goede levertijd.

Maar goed zal de trend van het forum wel zijn. Kwaliteit wordt er niet beter van als mensen zich boven andere verheven voelen.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door JimmyGTI »

wehoo schreef:
JimmyGTI schreef:@ wehoo, Tonnie heeft zeker wel het recht om de zogenaamde "andere" handelaar iets te verwijte. Tonnie heeft zijn deelname wel bewezen aan het forum, Hij heeft hier ook niet eerst iets verkocht "gehandeld" en vervolgens zich pas voorgesteld! Wat meneer FG Wheels wel doet (na discussie vorming).
Wat is dan de volgorde op dit forum? Eerst voorstellen, veel posten (ander afzeiken), dan je "handel" mogen aanbieden? En tenslotte het recht krijgen een ander te verwijten? Wanneer heb je je deelname bewezen? Welk criterium is daarvoor? Leg dat maar eens uit.
Correct, dat is inderdaad de volgorde! Eerst voorstellen, je inzet tonen door intresse / nieuwe aanpassingen delen / waar nodig antwoord geven op probleemstellingen / en dat allemaal zonder afzeiken wat mij betreft, en dan mag je je handel doen (en andere die niet correct handelen, dat verwijten)!

Je deelname is bewezen als je mensen "zichtbaar" helpt / of als je laat zien dat je om iemand anders interesses geeft, Dus actief bent op het forum!

Duidelijk uitgelegd ?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
FGWheels
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:08
Type auto: Golf 5 R32

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door FGWheels »

Het is me duidelijk.

Zal kijken of ik elders op het forum wellicht wel een steentje kan bijdragen.

R32 is btw ook te koop haha!

Moet ik dan zelf de advertentie wijzigen of wordt die weer in oude staat terug gezet?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door wehoo »

JimmyGTI schreef:Duidelijk uitgelegd ?
Bijna. Blijft over, de vraag: wie dit allemaal bepaalt?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door RonnyR20 »

wehoo schreef:
JimmyGTI schreef:Duidelijk uitgelegd ?
Bijna. Blijft over, de vraag: wie dit allemaal bepaalt?
Degene die zich aangesproken voelt ?¿
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: VW Golf 6 R20 R Velgen Origineel 19 inch GTI GTD NIEUW!

Bericht door staffpride »

wehoo schreef: Bijna. Blijft over, de vraag: wie dit allemaal bepaalt?
De ongeschreven wetten van het forumleven schrijven dat voor.

Als je even naar boven scrolt naar de eerste post, zie je het staan in Nico zijn aanpassing.

Zo dan zijn al je vragen beantwoord. easy as that!!

:mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten