Xenon instelling

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Xenon instelling

Bericht door wehoo »

Afbeelding

Das Autobahnlicht nutzt die große Lichtmenge und optimierte Seiten- und Vorfeldbeleuchtung des Xenon plus Schweinwerfers. Über Sensoren analysiert eine Fahrzeugelektronik ständig die Geschwindigkeit des Fahrzeugs. Nach einer kurzen Zeit oberhalb von 110 km/h geht das System von einer Autobahnfahrt aus und schaltet automatisch von Abblendlicht-Modus in Autobahnlicht-Modus. Durch eine spezielle Stellung der Blende im Xenon plus Scheinwerfer wird nun zusätzliches Licht von einem Aluminium-Reflektor gebündelt und weit vor das Fahrzeug geworfen ohne jedoch andere Verkehrsteilnehmer zu blenden. Dabei wird die Sichtweite mehr als verdoppelt: Von 70m im Abblendlicht-Modus auf 150m im Autobahnlicht-Modus. Diese Erhöhung der Sichtweite bedeutet bei einer Geschwindigkeit von 130 km/h einen Gewinn von 2 Sekunden, um auf Objekte vor dem Fahrzeug reagieren zu können. Das Autobahnlicht erhöht damit die Fahrsicherheit beträchtlich.
(vertalen: zelf doen of in Google Translater gooien)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mik
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2013, 13:24
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Xenon instelling

Bericht door Mik »

Zit dit gewoon standaard op de auto zelf ?? Of moet je dit nog ergens via vag com activeren..
Vind het wel een nuttige optie, meer voor de donkere 80 wegen als je wat harder wil rijden :roll:.

Mvg,Mik
Expect the Unexpected..
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xenon instelling

Bericht door wehoo »

Activeren met VAGCOM/VCDS. Echter niet voor de 5, maar voor de 6.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Xenon instelling

Bericht door Stoffn »

wehoo schreef:Activeren met VAGCOM/VCDS. Echter niet voor de 5, maar voor de 6.
Hoe kan je dit dan activeren?
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Xenon instelling

Bericht door Renekesgti »

Lijkt me voor de golf 7 te zijn.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xenon instelling

Bericht door wehoo »

Stoffn schreef:
wehoo schreef:Activeren met VAGCOM/VCDS. Echter niet voor de 5, maar voor de 6.
Hoe kan je dit dan activeren?
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Xenon instelling

Bericht door staffpride »

Volgens mij is dat heel wat anders hoor.

Dan gaat je dimlicht overdag automatisch aan op de stand auto als je 140 km/h of harder gaat.

Ik heb deze functie uitgezet, omdat ik overdag mijn drl wil laten branden en niet dat hij boven de 140 op dimlicht springt.

Je moet zodra hij aan is ook een aardig tijdje op een lage snelheid rijden voordat hij weer op drl springt.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xenon instelling

Bericht door wehoo »

Het dimlicht schakelt na deze instelling op "autobahnlicht". Dit is geen grootlicht (Fernlicht), maar een tussenvorm. Zie tekening in eerste post. Het is niet de schakeling tussen wel of geen dimlicht aanzetten bij een bepaalde snelheid.
Die schakeling houdt in: bij 140 km/u gaat het dimlicht aan, na een tijdje 65 km/u rijden schakelt hij overdag het dimlicht weer uit.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Xenon instelling

Bericht door staffpride »

Ja ik begrijp de functie, maar bij mij zit dat er niet op.

Highwaylight (Engelse vagcom ) is bij een 6 het aanschakelen van het dimlicht overdag bij 140 km/h en niet het omhoog stellen vd lichtbundel zoals in de opening post staat.

Het vagcom screentje wat jij heb geplaatst is voor de functie om overdag je dimlicht aan te laten gaan bij 140 km/h.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xenon instelling

Bericht door wehoo »

De werking ervan:

Afbeelding

De rest van de "AFS" (Automatische Fahrlicht Steuerung) komt straks (tijdelijk) online.
(wel Duits (kunnen) lezen).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Xenon instelling

Bericht door Stoffn »

Merk jij verschil Wehoo?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xenon instelling

Bericht door wehoo »

Stoffn schreef:Merk jij verschil Wehoo?
1)ja, 2)nee, 3)ja, 4)ja.

1) wel zeker een verschil, maar dan op de versie met PDLS en te "bespelen" met Durametric.
2) nope, maar dat is dan ook de MKV van VW.
3) op de CC.
4) A4 en Q7.

Zoals gezegd, (tijdelijk) het AFS systeem van VW (+ Audi)
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/a ... g-high.pdf

(Overigens bestaat dit al iets langer bij "wir leben autos" en de Fransozen, weliswaar minder geavanceerd.)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Xenon instelling

Bericht door adjego »

wehoo schreef:Het dimlicht schakelt na deze instelling op "autobahnlicht". Dit is geen grootlicht (Fernlicht), maar een tussenvorm. Zie tekening in eerste post. Het is niet de schakeling tussen wel of geen dimlicht aanzetten bij een bepaalde snelheid.
Die schakeling houdt in: bij 140 km/u gaat het dimlicht aan, na een tijdje 65 km/u rijden schakelt hij overdag het dimlicht weer uit.
Dat de koplampen zich afstellen bij bepaalde snelheden zit er altijd in als je Xenon hebt. Dit heeft helemaal niks met instellingen te maken in Vag-Com.
De "Autobaanlicht" die in het screenshot genoemd wordt, is degene die de lampen activeert als je harder dan 140 km/u gaat.

Auto's zonder lichtsensor hebben ook gewoon dat de xenon verlichting zich afstelt bij hogere snelheden. Dan heb je niet eens de mogelijkheid om dit te coderen want de codering van de screenshot vind plaats in de lichtsensor.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Xenon instelling

Bericht door wehoo »

adjego schreef:Auto's zonder lichtsensor hebben ook gewoon dat de xenon verlichting zich afstelt bij hogere snelheden. Dan heb je niet eens de mogelijkheid om dit te coderen want de codering van de screenshot vind plaats in de lichtsensor.
Toch niet helemaal.
Onze MkV met bi-xenon heeft geen verandering van lichtwijdte bij bepaalde snelwegsnelheden. De PP met PDLS laat dat verschil duidelijk zien.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Xenon instelling

Bericht door staffpride »

Wat Ad zegt klopt (gedeeltelijk) wehoo, de screenshot die jij plaatste in bovenstaand topic van de codering is toch echt voor het aanschakelen van het licht bij 140 km/h, dus overdag van geen licht of DRL naar dimlicht bij 140 km/h of hoger en niet voor de autobahnfunctie die jij bedoeld.

De afstelling van de "normale" xenon beperkt zich tot de automatische hoogteverstelling en bochtenverlichting(bij een 6)

Ik begrijp de functie van het autobahnlicht als "tussenvorm" van het dimlicht en grootlicht, waarbij de lichtbundel iets verder reikt en ook in de breedte wordt aangepast.

Dit ben ik echter nog nooit op een 6 tegengekomen en is volgens mij pas beschikbaar op de golf 7 bij xenon plus
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Xenon instelling

Bericht door Renekesgti »

staffpride schreef:Wat Ad zegt klopt (gedeeltelijk) wehoo, de screenshot die jij plaatste in bovenstaand topic van de codering is toch echt voor het aanschakelen van het licht bij 140 km/h, dus overdag van geen licht of DRL naar dimlicht bij 140 km/h of hoger en niet voor de autobahnfunctie die jij bedoeld.

De afstelling van de "normale" xenon beperkt zich tot de automatische hoogteverstelling en bochtenverlichting(bij een 6)

Ik begrijp de functie van het autobahnlicht als "tussenvorm" van het dimlicht en grootlicht, waarbij de lichtbundel iets verder reikt en ook in de breedte wordt aangepast.

Dit ben ik echter nog nooit op een 6 tegengekomen en is volgens mij pas beschikbaar op de golf 7 bij xenon plus
Dit laatste was ook mijn conclusie zie helemaal bovenaan topic..... ;)
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Xenon instelling

Bericht door staffpride »

Renekesgti schreef:
Dit laatste was ook mijn conclusie zie helemaal bovenaan topic..... ;)
;)
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten