dakdragers

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

dakdragers

Bericht door bartvw »

Hallo Allemaal,

Ik wil van marktplaats een set originele dakdragers kopen.
Maar nu zit ik in het instructie boekje te kijken hoe je dit moet monteren en hebben even bij de auto gekeken.
Nu zie ik bij de voorste deuren in de spijl een dopje zitten neem aan dat daar de voorste drager gemonteerd word.
Voor de achterste spijl zie je in je boekje 2 kleine pitjes zitten neem aan dat dit de plek is voor de achterste drager.
Als ik dit zo zie op de tekening vraag ik me af zit dit wel allemaal degelijk op de auto vast zit.
Neem aan dat VW weet wat ze doen maar het de achterste drager heb ik echt twijfels over hoe dat vast gaat zitten en of je de boel niet gaat beschadigen want denk dat je het aardig strak moet draaien.
Voor de duidelijkheid ik heb ze nog niet en bij de dealer stond iemand die meer de houding had van zoek het uit :twisted:
Ik hoop dan ook dat iemand ze al is gemonteerd heeft en mij er meer van kan vertellen.
Het moet de redding worden om hierna weer een GTI te kopen :D

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
Tommes
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 nov 2012, 21:26
Type auto: golf mk4 1.8 T
Locatie: overijssel

Re: dakdragers

Bericht door Tommes »

Om wat voor golf gaat het 4,5,6 ik heb ook nog een setje orginele golf 4 dakdragers liggen voor een 4 Deurs model .
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: dakdragers

Bericht door gerben302JD »

Heb zelf in de vakantie dakdragers van thule op m'n VI werkt perfect en zit als gegoten.
Zal niet bezuinigen met een goedkoop setje.
Deze van thule zet je vast met de bijbehorende inbusT-stuk wat erin blijft zitten en met het beschermkapje zet je deze op slot.
Mooi systeem! ;)

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: dakdragers

Bericht door bartvw »

Tommes het is een VI dacht dat het duidelijk was omdat ik de vraag stelde in het gedeelte GTI VI.

Gerben ik ben bezig met originele dakdragers van VW dus dat moet wel goed zitten.
Het inbus T stuk waar je het over hebt zit dat vast aan de voorste spijl zeg maar bij de voorste deuren.
Daar zit nu bij mij nog een zwart dopje komt daar dat T stuk waar je het over hebt?
En hoe zit het bij de achterste deuren?
Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Bart
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: dakdragers

Bericht door Lukic »

Bij mijn dakdragers (weet ff het merk niet iig niet de orginele van VW die belachelijk duur zijn) gaan de voorste met een schroefje vast en op spanning (met imbus) en de achterste alleen op spanning. Dat zit dan echt wel heel erg vast, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Reken er maar wel op dat je dat hoe dan ook een krasje of dingetje zal overhouden aan het vaak monteren van de dakdragers. Niet verschrikkelijk veel. Maar toch...
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: dakdragers

Bericht door bartvw »

Hoi Lukic,

Dit is nu net wat ik niet wil lezen snap nu ook wat ik gezien heb op vakantie.
Daar stond een Golf VI met onder de klemmen ducktape geplakt en stond in de kokend hete zon.
lijkt me een mooi klusje als je thuis komt omdat er af te halen plus ben benieuwd over je lak blijft zitten.
Ben benieuwd of dat met originele dragers ook is.

Groetjes Bart
Lukic
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mei 2012, 15:24
Type auto: Golf 6 GTI

Re: dakdragers

Bericht door Lukic »

bartvw schreef:Hoi Lukic,

Dit is nu net wat ik niet wil lezen snap nu ook wat ik gezien heb op vakantie.
Daar stond een Golf VI met onder de klemmen ducktape geplakt en stond in de kokend hete zon.
lijkt me een mooi klusje als je thuis komt omdat er af te halen plus ben benieuwd over je lak blijft zitten.
Ben benieuwd of dat met originele dragers ook is.

Groetjes Bart
Je hebt al snel dat als je ze erop doet, zeker als je dat alleen doet, dat de klemmen het dak raken en een krasje is dan zo gebeurd. Ductape eronder doen lijkt me een beetje zinloos. Want waar de dakdragers echt op je dak steunen zit al rubber tussen.

Als je echt 100% zeker geen krasje op je dak wil moet je geen dakdragers gaan gebruiken. Of een Golf station kopen met van die dakrails. :lol:

Maar het is allemaal ook weer niet zo schokkend hoor. Als ik het niet zou zeggen dan zou niemand het opvallen dat er een krasje zit waar de dakdragers soms worden gemonteerd. En ik zou ze altjd nog weg kunnen proberen polijsten.
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: dakdragers

Bericht door HC1973 »

Hoi Bart,

Ik gebruik de originele dakdragers ook op mijn GTI VI. Werkt prima. Voorste dragers zet je inderdaad met een pinnetje in de stijl vast en daarna aandraaien met de momentsleutel. Achterste moet je ongeveer halverwege de achterste deur plaatsen. Standaard staan de dragers op de juiste breedte, dus je merkt vanzelf aan de dakgoot waar de achterste dragers geplaatst moeten worden.

Ik heb nog geen krassen, maar je moet natrrurlijk altijd uitkijken als je ze plaatst.

Succes met de aankoop.

Ik moet zeggen dat een GTI met dakkoffer je zo veel ruimte oplevert dat je geen station wagen meer nodig hebt voor de m3.

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een gescande handleiding van de dakdragers.

Grt.

Afbeelding
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: dakdragers

Bericht door gerben302JD »

Ben het helemaal met het bovenstaande eens.

Gebruik de dragers ook wel best vaak, en moet zeggen dat ik nog geen enkele schade of krasjes heb gekregen.
Lekker praktisch met de vakantie en je hoeft niet gelijk over te stappen naar een gezinsbak

Afbeelding

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: dakdragers

Bericht door bartvw »

Hoi HC1973 EN Gerben 302,

Ik moet zeggen dat ik het erg netjes uit vind zien bij jullie beide top.
Ik ga even bellen of degene ze nog heeft en dan pik ik ze op.
Wil iedereen bedanken voor zijn informatie.

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
Tommes
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 nov 2012, 21:26
Type auto: golf mk4 1.8 T
Locatie: overijssel

Re: dakdragers

Bericht door Tommes »

Dag Bart sorry ik zag dakdragers en heb dus niet verder als mijn neus lang is gekeken om wat voor golf het ging.

Maar het staat wel strak op een dikke mk6
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: dakdragers

Bericht door HC1973 »

gerben302JD schreef:Ben het helemaal met het bovenstaande eens.

Gebruik de dragers ook wel best vaak, en moet zeggen dat ik nog geen enkele schade of krasjes heb gekregen.
Lekker praktisch met de vakantie en je hoeft niet gelijk over te stappen naar een gezinsbak

Afbeelding

Gr. Gerben
Hoi Gerben,

Mag ik je complimenteren met je uitstekende smaak? ;-)
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: dakdragers

Bericht door bartvw »

Hoi Tommes

Geen probleem hoor heb ik ook wel is :mrgreen:

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: dakdragers

Bericht door gerben302JD »

Hoi Gerben,

Mag ik je complimenteren met je uitstekende smaak? ;-)[/quote]

Dat mag altijd! ;) dank je
Moet eerlijk zeggen dat jouw smaak ook niet echt tegenvalt :mrgreen:

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
chelsea
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 jan 2012, 13:12
Type auto: polo 86c Miniclubman

Re: dakdragers

Bericht door chelsea »

Ook net (proef) gemonteerd . Makkelijk systeem van Thule omdat dit ook origineel door Vw wordt geadviseerd , nu alleen nog topbox ophalen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten