Tuning VW Golf 7 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door yal »

bluetiger schreef:
PeterBig schreef:Ik kan nu uit ervaring ook zeggen.....

HIJ GAAT ALS DE BRANDWEER!!

ongeveer 275 PK, bij droog wegdek zelfs in de 2e versnelling nog wielspin.

Dit gaat geweldig :mrgreen: bedankt Mark, wat een mooi bedrijf JD engineering! :lol:

gr,

Peter
En het is nog een local ook :D Met zo'n koppel kan je wel aandelen van een bandenfabrikant gaan nemen :twisted:
Hoeveel koppel?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door jacovn »

kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door kevin78 »

Had eigenlijk meer verwacht van de 7 gti...
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door sitechris »

Externe box levert toch altijd wat minder winst op als OBD?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
PeterBig
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 sep 2013, 09:53
Type auto: Gti MK7

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door PeterBig »

kevin78 schreef:Had eigenlijk meer verwacht van de 7 gti...
ik kan het niet staven, maar ik zou wel eens een sprintje willen trekken met een Mk6 met 300 Pk.

Dat kan bijna niet sneller zijn :mrgreen: !

Getallen zijn mooi, maar de praktijk is anders. de auto is echt bloedje snel. origineel pakt de moter al super snel op en dat is nu nog eens merkbaar verbeterd!

ik ben gelukkig.

gr,

Peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Renekesgti »

PeterBig schreef:
kevin78 schreef:Had eigenlijk meer verwacht van de 7 gti...
ik kan het niet staven, maar ik zou wel eens een sprintje willen trekken met een Mk6 met 300 Pk.

Dat kan bijna niet sneller zijn :mrgreen: !

Getallen zijn mooi, maar de praktijk is anders. de auto is echt bloedje snel. origineel pakt de moter al super snel op en dat is nu nog eens merkbaar verbeterd!

ik ben gelukkig.

gr,

Peter
Dat laatste daar gaat het om. Door het koppel voel je de versnelling. Pk is topsnelheid dus niet zo boeiend. Ik verwacht dat je straks via obd en milltek downpipe 310 pk kan halen en 450nm. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Race Eend »

Naast het extra vermogen wat de Golf 7 GTI creëert, is ook de koppelkromme mooier, origineel zakt hij aardig in na de 5500rpm, bij 6000rpm heb je 45pk winst na de tuning. En juist dat laatste merk je fors bij een dsg (immers trekt de dsg bak ver door dus wil je eigenlijk niet dat hij afzwakt, anders kun je voor je gevoel net zo goed eerder overschakelen).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door jacovn »

Zit je ook met het probleem wat die j.p. in zijn youtube video beschrijft dat er in de buurt van de koppel limiet van de DSG deze het koppel/vermogen dempt, en dat het niet mooi vlak doorloopt, maar als het ware gaat pompen ? (Ik neem aan van niet)
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door O2RS »

Mooie uitdraai, aardig wat pktjes erbij voor zon externe box, en ook de opbouw ziet er netjes uit.
Met 270pk bij 6500 toeren en iets lagere gewicht van de 7GTI verwacht ik ook dat een 6GTI met circa 300pk grootste moeite heeft je los te rijden.

@ Mark, zit er een ander type turbo op de 7 GTI?
Laatst gewijzigd door O2RS op 13 nov 2013, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Race Eend »

De hele motor is anders dan de g6 gti motor.

Turbo etc is ook compleet anders (spruitstuk verwerkt in de kop etc).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door O2RS »

Interessant, benieuwd naar de resultaten met een uitlaatlijn e.d., gaan jullie hier ook een externe box met software voor ontwikkelen?
Of blijft het bij een stage 1 en wachten jullie voor overig op een flash tool om OBD te tunen.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door M USA »

Uhhh wat zie ik over t hoofd hier ??? Kan JD nu de 7 chippen dmv een externe box ??
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Renekesgti »

O2RS schreef:Interessant, benieuwd naar de resultaten met een uitlaatlijn e.d., gaan jullie hier ook een externe box met software voor ontwikkelen?
Of blijft het bij een stage 1 en wachten jullie voor overig op een flash tool om OBD te tunen.
Voor zover ik heb begrepen kun je geen stage 2 doen met een box. Je kunt beperkt waarden aanpassen. Je fopt immers de CPU van de auto.
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door jacovn »

Wat doet een box precies ?
Stuurt deze 'valse' signalen naar de motor ?

Bijvoorbeeld:
- dat de hoeveelheid zuurstof aan de inlaatkant hoger is.
- uitlaatgassen nog erg schoon zijn

Stuurt de auto dan zelf de inspuiting en turbo zo aan dat er meer vermogen komt omdat dit nog binnen zijn grenswaarden ligt ?

Als je dan de inlaatkant aanpast zodat er meer zuurstof binnen komt, (luchtfilter en een betere intercooler bijvoorbeeld) moet er dan weer meer aangepast worden in de externe box ?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Race Eend »

Renekesgti schreef:
O2RS schreef:Interessant, benieuwd naar de resultaten met een uitlaatlijn e.d., gaan jullie hier ook een externe box met software voor ontwikkelen?
Of blijft het bij een stage 1 en wachten jullie voor overig op een flash tool om OBD te tunen.
Voor zover ik heb begrepen kun je geen stage 2 doen met een box. Je kunt beperkt waarden aanpassen. Je fopt immers de CPU van de auto.
Als je een volledige uitlaat onder en standaard auto plaatst, dan ga je natuurlijk ook meer vermogen winnen.

De externe ecu kun je wel fijn-afstellen zodat je de piek in het koppel wat je vaak van een open downpipe krijgt, beter laat afregelen.

Kortom je kunt niet nog (veel) meer vermogen winnen dan dat je hardware upgrade zelf doet, immers werkt het met vervormen van signalen (gasklep, turbodruk sensoren, nokkenassignaal etc), maar je kunt het verloop ervan wel beïnvloeden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door jacovn »

Ik lees op facebook in een post van jd engineering:



JDEngineering Ik verwacht dat de performance versie met intake en luchtfilter inderdaad richting de 300pk gaat (of misschien zelfs hoger).
12 november om 13:39 ·

Is dit dan een APR carbonio intake met filer ?
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Nick87 »

jacovn schreef:Ik lees op facebook in een post van jd engineering:



JDEngineering Ik verwacht dat de performance versie met intake en luchtfilter inderdaad richting de 300pk gaat (of misschien zelfs hoger).
12 november om 13:39 ·

Is dit dan een APR carbonio intake met filer ?
Is er motorisch veel anders bij de performance versie ivm de gewone? Of is die 10pk extra puur te danken aan een instelling van het motormanagement
Lorenzogti
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 sep 2013, 12:40
Type auto: F150 HD 6.2

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Lorenzogti »

Ik heb uitdraaien gezien uit duitsland van 290 pk voor de gewone versie en 300 pk voor de performance versie.
Als het puur softwarematig zou zijn, zouden 220 en 230 pk versies na tuning identiek moeten worden toch ?
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door jacovn »

Dat is een goed argument..
Je koopt de performance niet voor de 10 PK (die zijn nodig om die extra 23 Kg mee te slepen waarschijnlijk) maar voor de e-dif en de remmen lijkt me.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Nick87 »

jacovn schreef:Dat is een goed argument..
Je koopt de performance niet voor de 10 PK (die zijn nodig om die extra 23 Kg mee te slepen waarschijnlijk) maar voor de e-dif en de remmen lijkt me.
Is ook zo
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Race Eend »

Lorenzogti schreef:Ik heb uitdraaien gezien uit duitsland van 290 pk voor de gewone versie en 300 pk voor de performance versie.
Als het puur softwarematig zou zijn, zouden 220 en 230 pk versies na tuning identiek moeten worden toch ?
Een externe ecu werkt met verschaling, als je dus standaard minder hebt, dan kun je er uiteindelijk ook minder uithalen.
Als je later obd tuning toe kan passen, dan kan je ze wel gelijk trekken uiteraard.

De Duitsers die hem op 290pk meten, meten hem origineel ook op 260pk. (optimistische rollenbank dus).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door jacovn »

Is het dan als de auto eigen ecu niet gekraakt wordt het beste om met air intake, uitlaat, intercooler het meeste eruit te halen, en dan de externe ecu daarop aanpassen ?
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door M USA »

Vraag gesteld ivm de ABT tuning die er is voor de 7:


Ik heb voor u nagevraagd of u de fabrieksgarantie behoudt op uw Volkswagen Golf na een motortuning. Per 1 april 2013 is tuning bij een Volkswagen-dealer niet meer mogelijk. De redenen hiervoor zijn dat het product motortuning steeds minder past bij het belang van een milieubewust imago van de merken die Pon in Nederland importeert. Dit, in combinatie met de rol van CO2-uitstoot in de Nederlandse automarkt, resulteert in onze keuze om motortuning niet meer te verkopen.

In dien u toch kiest voor motortuning dan zal de fabrieksgarantie komen te vervallen.

Ik wens u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,


Volkswagen Klantenservice
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door bzb »

garantie claims van die abt meuk zal wel niet opwegen tegen de zuivere winst van de 13 in dozijn "doe maar wat extra turbo druk ergens in het toerengebied" flash
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tuning VW Golf 7 GTI

Bericht door Schippersss »

Wat ik gehoord hebt, ligt anders dan hier geschetst wordt. Samen werking zou beëindigd zijn ivm met de vele klachten en problemen met ABT tuning.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten