Gestolen auto gekocht

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Beste,

Ik heb op donderdag 13-06-2013 een zwarte golf 6 gti gekocht particulier in Roosendaal aan de Desmijndijk van een Tunesische man maar het kon net zo goed een Marokkaan of Egyptenaar zijn. Hij zei dat hij in de buurt werkten en dat ik hem moest bellen als ik er bijna was. Hij zou een eigen bedrijf hebben een stucadoorbedrijf. En wat heel belangrijk was dat de man mank liep voor de rest was hij best lang en mager en zijn gebit was scheef. Hij sprak met een Brabantse accent en was denk ik rond 34 jaar.

Ik heb de auto via marktplaats gekocht hij stond voor 18000 euro te koop. Ik hoop dat er meerdere mensen hebben gereageerd op de auto via email zodat ze mij zijn email adres kunnen sturen. Want ik zelf heb telefonisch contact gehad maar nu krijg ik gelijk voicemail.

De auto die ik had gekocht was blijkbaar al een keer eerder gestolen te zijn geweest en was weer gevonden en aan de eigenaar terug gegeven. Maar toen is hij weer gestolen en was hij op 07-06-2013 weer opgegeven als gestolen auto dus een week later heb ik hem gekocht. Wie heeft deze auto ergens zien rijden kenteken 81-NFH-6 of zelfs daarvoor.

De auto was gekloond er reed ergens in Nederland precies iemand met de zelfde kenteken en zelfde wagen. En waarvan ze de autopapieren van hebben nagemaakt en bij mij auto hebben meegegeven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen deze bedrieger te kunnen vinden.
Weet je iets laat het me aub weten want ben nu me geld en auto kwijt.

De auto was full option, met dak, dsg bak, navigatie, zwarte xenon koplampen, led achterlichten, leren bekleding enz


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mehmetgul op 13 jul 2013, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door MkVI Nmgn »

Erg balen. Betekend dus dat je nu 18.000 lichter ben en geen auto heb?
En hoe ben je er achter gekomen dat het een gekloond was ? Want zolang heb je de auto niet gehad. Btw zwarte xenon moet wel iemand opgevallen zijn omdat deze normaal alleen in een R zitten.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Dit is niet leuk. Een maatje van me had precies dezelfde probleem. Een gekloonde voertuig gekocht. Heb je de politie al ingelicht? En wat zegt jouw verzekering ervan?
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Toen ik de auto had gekocht ben ik gelijk naar de brezan gereden voor nieuwe kentekens met die dikkere letters, dus die besteld en na drie dagen ophalen maar kreeg ze niet mee was een probleem. En kreeg afgelopen donderdag een brief van de RDW of ik ze wou bellen voor een afspraak. Maar ben er gisteren naartoe gereden en toen kwamen ze erachter dat het om een gestolen auto ging en hebben toen ook de politie gebeld.

Nu ben ik aan het afwachten wat de politie gaat doen.
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

De kentekens van de auto waren ook niet orgineel, die waren vervalst.
De dag voor de koop had ik nog de kenteken opgevraagd zodat ik het kon na checken op RDW en er stond ook niet bij van gestolen auto.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door MkVI Nmgn »

Normaal gesproken leggen die beslag op de auto en kun je fluiten naar je centen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Keizer
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
Type auto: Golf Mk 5 GTI
Locatie: Friesland

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Keizer »

Zo das klote hoop het béste voor je
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door gerben302JD »

Sow, wat ben jij genaaid zeg!! :o
Heb jij nu ook nog rechten van de auto?
Hoop ook dat je nog wat tegemoet krijgt in ieder geval

Sterkte ermee!!

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ik weet nog helemaal niks is gisteren allemaal gebeurd heb zelf de politie gebeld en die hebben de auto meegenomen ik wou zelf niet meer met de auto rijden.

Verzekering gebeld en die kunnen niks doen, de politie zou contact met mij opzoeken wat er gaat gebeuren
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Weet jij het woning van die oplichter nog waar jij die GTI heb gekocht? Moet je eens langs gaan met de politie. Of stuur de politie maar erop af.
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ik heb hem niet bij hem thuis gekocht maar vlakbij zijn werk.

Als ik hem bij zijn huis had gekocht dan was ik allang langs geweest
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door gol5ive »

Dat is balen man :(.
Laatst gewijzigd door gol5ive op 19 jul 2013, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ik heb me auto ook APK laten keuren was geen enkel probleem maar gisteren heb ik wel gezien dat de chassisnummers op de auto niet het zelfde was dan op de autopapieren en dat heb ik ook niet gecheckt bij de koop van de auto

Gisteren bij de RDW voerden ze de chassisnummer van de auto in hun computer en je zag gelijk gestolen voertuig.
Hongerlap
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 mar 2012, 21:05
Type auto: golf v gti ed30

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Hongerlap »

Ook lkkr dan. Zou helemaal gek worden. Heb misschien makkelijk praten maar had je niet beter weg kunnen rijden? Nu heb je helemaal niks meer. Ergens neer zetten en in onderdelen verkopen. Haal je tenminste nog wat eruit. Want denk dat je niks meer gaat terug zien van het geld en auto. In ieder geval sterkte. Hoop echt dat ze die oplichter vinden.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door FGT »

Sowieso erg vervelend, maar ben je ook niet een beetje naief?? Je koopt een 6GTI met zoveel optie's voor 18k. Als je nadenkt, is dit vrij goedkoop. En je koopt 'm, zoals ik begrijp ergens langs de weg??

Succes ermee.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Timvgti »

Mehmetgul schreef:Ik heb me auto ook APK laten keuren was geen enkel probleem maar gisteren heb ik wel gezien dat de chassisnummers op de auto niet het zelfde was dan op de autopapieren en dat heb ik ook niet gecheckt bij de koop van de auto

Gisteren bij de RDW voerden ze de chassisnummer van de auto in hun computer en je zag gelijk gestolen voertuig.
Dat komt omdat de echte 81-NFH-6 ook helemaal niet gestolen is.
De echte eigenaar van dat voertuig rijdt daar dus nu gewoon in en weet van niets.
Jij hebt echter een gelijkende zwarte golf 6 gti gekocht, die van diefstal afkomstig is en die dus de dief/heler niet op die wijze kan verkopen/terug in het legale circuit kan brengen.
Daarom heeft diegene de platen van de 81-NFH-6 gekopieerd en ze op die gestolen auto geschroefd.
Ook heeft diegene dus kennelijk kentekendelen nagemaakt met een vals overschrijvingsdeel, want de originelen zijn neem ik aan nog in bezit bij de rechtmatige eigenaar/de gti waar dat kenteken bij hoort!?

Het is dus zaak dat de politie zo snel mogelijk de eigenaar van de gti waar die kentekenplaten op horen in kennis stellen. Hij kan dan acties nemen mbt bijv verkeers-bekeuringen die onterecht bij hem binnen zijn gekomen., een duplicaat aanvragen, etc.

Verder kan de politie natuurlijk het chassisnummer van jouw van diefstal afkomstige gti koppelen aan het kenteken dat daar in het echt bij hoort en zo dus de eigenaar die daar echt bij hoort.
Die eigenaar zal natuurlijk aangifte hebben gedaan van diefstal van zijn gti. Na politionele afhandeling gaat die gti dan ook weer terug naar de rechtmatige eigenaar, of als het meer dan een maand geleden is, naar zijn verzekeringsmaatschappij omdat hij ondertussen al (mits all-risk) een waarde heeft uitgekeerd gekregen.

Ik wens je veel sterkte want juridisch gezien is het inderdaad zo dat jij én je geld én je voertuig kwijt bent en geen 'recht' hebt op het voertuig.
Heb je nog (valse) kentekendelen in bezit of zijn alle drie de delen nu in bezit van de politie?
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ik heb nog een deel thuis, en weet je wat het rare is deze auto heb ik op 13-06-2013 gekocht en het voertuig was op 07-06-2013 als gestolen opgegeven maar de auto stond al vanaf 13-06-2013 twee weken al op marktplaats.

Is dat niet raar
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door martin »

Mijn buurman had ook een gestolen vw bora gekocht(op een parkeerplaats :shock: ). Deze was gestolen in duitsland, , auto weken op het politiebureau gestaan. De duitser had in de tussentijd nieuwe auto gekregen en afstand genomen van de gestolen bora. De buurman kon de auto weken later terug halen maar moest de bora invoeren en rdw laten keuren, maar rijd er nu nog steeds in. Koste uiteindelijk een beetje extra.
Gr. Martin.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Mehmetgul schreef:Ik heb hem niet bij hem thuis gekocht maar vlakbij zijn werk.

Als ik hem bij zijn huis had gekocht dan was ik allang langs geweest
Weet jij waar hij precies werkt?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door MkVI Nmgn »

Gengar schreef:
Mehmetgul schreef:Ik heb hem niet bij hem thuis gekocht maar vlakbij zijn werk.

Als ik hem bij zijn huis had gekocht dan was ik allang langs geweest
Weet jij waar hij precies werkt?
Ben je zo naïef gengar? Enigste werk wat die mensen doen zijn auto's omkatten.
En waarschijnlijk was de verkoper alleen een manke loopjongen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

MkVI Nmgn schreef:
Gengar schreef:
Mehmetgul schreef:Ik heb hem niet bij hem thuis gekocht maar vlakbij zijn werk.

Als ik hem bij zijn huis had gekocht dan was ik allang langs geweest
Weet jij waar hij precies werkt?
Ben je zo naïef gengar? Enigste werk wat die mensen doen zijn auto's omkatten.
En waarschijnlijk was de verkoper alleen een manke loopjongen.
Dat is waar.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door FGT »

Zoals ik al schreef, vind niemand de koper naief????
Golf 7R DSG Lapiz Blue
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door kevin78 »

ikke wel maar vind het wel echt lullig man.. Zal je gebeuren 18k kwijt pffff
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ja achteraf gezien is het niet slim van me geweest maar ik heb vaker een auto particulier gekocht hier denk je niet aan als je een auto koopt ik zelf besef het ook nog niet helemaal dat en de auto weg is en mij geld
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Timvgti »

FGT schreef:Zoals ik al schreef, vind niemand de koper naief????
Ja ik absoluut ook!
Ik koop niets 2ehands als ik niet bij diegene thuis mag komen maar het op een parkeerplaats oid moet. Dan gaan al mijn alarmbellen al rinkelen.
Dus een auto van 18k al hélemaal niet. Naïef is dus nog zacht uitgedrukt.
Maar neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor de topicstarter.
Hij zal vast niet nog eens op zo'n wijze kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten