Ervaring na Golf V GTI met Polo blue GT
Geplaatst: 09 aug 2013, 16:53
Hallo mannen, zoals menigeen weet, heb ik mijn GTIed30 van aug 2007 in dec 12 verkocht. Uiteraard met gemengde gevoelens maar voldoende overtuigd na 7 jaar in 2 GTI's te hebben gereden.
De auto die er voor terug kwam, kwam net op de markt. Een modelletje onder de Polo GTI, de blue GT. Zowel snel, sportief als zuinig. Die kreeg ik splinternieuw in februari tot mijn beschikking, in blue metallic, 17"velgen, verlaagd etc. Zeker geen blue/slowmotion.
Geen teleurstelling gebleken alhoewel mijn hart bij een GTI (blijft) ligt. Maar het verstand en de portemonnee spreken ook mee. En dat is van grote invloed.
De Polo blue GT bevalt mij uitstekend, lijkt wel een beetje op een GTI. Maar is het uiteraard niet. Dat merk/zie je ook wel. Tenslotte is ook bijna de helft goedkoper.
Na een half jaar gebruik nu een tussentijdse review over de Polo blue GT waarmee 10k is gereden, oa recentelijk met vakantie mee geweest naar Zwitserland en Italiƫ (3.500km).
Ik moet en blijf zeggen: een heerlijke auto. Ook zeker qua prestaties. Met volle bepakking menig snelle autorijder in Duitsland verbaasd door lekker tussen 140 en 180 (zelfs tegen 200) mee te blazen. Dat verwacht bijna niemand van deze niet als Polo GTI uitziende auto.
Het acceleratievermogen is uitstekend, geluid (stil) ook. En benzineverbruik globaal 1:15 zowel in Ned omgeving Den Haag als in Duitsland tot rustig rijdend in Zwitserland (daar moet je zeker niet te hard rijden) zelfs 1:17.
Alleen de ruimte in de auto is wat beperkt, zeker met meer bagage en/of 3e persoon (met ook bagage). Maar ook dan blaast ie lekker mee op de snelweg.
In algemeenheid is deze auto voor 2 personen een uitstekende keuze gebleken.
Ook tot nu toe alles goed mee gegaan, geen euvels (klop, klop).
Maar ik zeg er voor de intimi al snel bij, dat ik mijn Golf V GTI edition 30 best mis. Dat is toch meer auto, stuurt strakker, klinkt/voelt en zit beter. Zeker op dit soort ritten. Maar mijn verstand voert de boventoon met deze Polo. Maar wie weet wat er op termijn gaat gebeuren.
De auto die er voor terug kwam, kwam net op de markt. Een modelletje onder de Polo GTI, de blue GT. Zowel snel, sportief als zuinig. Die kreeg ik splinternieuw in februari tot mijn beschikking, in blue metallic, 17"velgen, verlaagd etc. Zeker geen blue/slowmotion.
Geen teleurstelling gebleken alhoewel mijn hart bij een GTI (blijft) ligt. Maar het verstand en de portemonnee spreken ook mee. En dat is van grote invloed.
De Polo blue GT bevalt mij uitstekend, lijkt wel een beetje op een GTI. Maar is het uiteraard niet. Dat merk/zie je ook wel. Tenslotte is ook bijna de helft goedkoper.
Na een half jaar gebruik nu een tussentijdse review over de Polo blue GT waarmee 10k is gereden, oa recentelijk met vakantie mee geweest naar Zwitserland en Italiƫ (3.500km).
Ik moet en blijf zeggen: een heerlijke auto. Ook zeker qua prestaties. Met volle bepakking menig snelle autorijder in Duitsland verbaasd door lekker tussen 140 en 180 (zelfs tegen 200) mee te blazen. Dat verwacht bijna niemand van deze niet als Polo GTI uitziende auto.
Het acceleratievermogen is uitstekend, geluid (stil) ook. En benzineverbruik globaal 1:15 zowel in Ned omgeving Den Haag als in Duitsland tot rustig rijdend in Zwitserland (daar moet je zeker niet te hard rijden) zelfs 1:17.
Alleen de ruimte in de auto is wat beperkt, zeker met meer bagage en/of 3e persoon (met ook bagage). Maar ook dan blaast ie lekker mee op de snelweg.
In algemeenheid is deze auto voor 2 personen een uitstekende keuze gebleken.
Ook tot nu toe alles goed mee gegaan, geen euvels (klop, klop).
Maar ik zeg er voor de intimi al snel bij, dat ik mijn Golf V GTI edition 30 best mis. Dat is toch meer auto, stuurt strakker, klinkt/voelt en zit beter. Zeker op dit soort ritten. Maar mijn verstand voert de boventoon met deze Polo. Maar wie weet wat er op termijn gaat gebeuren.