Vocht in honingraat grille

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Rob de Hunter
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:18
Type auto: Golf MK7 GTI

Vocht in honingraat grille

Bericht door Rob de Hunter »

Hallo forumleden,

Dit is mijn 1ste bericht, daarom zal ik mij even voorstellen.

Kom uit het noordelijke deel van het land en ben sinds kort in het bezit van een Golf 6 GTI.

Kleur: Deep black.
Jaar: 2011
Kilometerstand: 20000.
Handgeschakeld.
Interieur: Leder.
Diversen: Schuifdak en RNS510.

Foto's volgen.

Gaarne zou ik gebruik willen maken van jullie kennis.

Ik heb gemerkt dat voor bij de bumper en in de honingraat grille steeds wat vocht te vinden is. Dit vocht lijkt ook wat vettig te zijn.
Heb geprobeerd te zien waar het vandaan komt maar omdat zowel van boven als van onder alles dicht is kun je zonder dingen te demonteren niks geen lekkage zien.
Verder lijkt alles mooi droog.
Ook lijkt er zowel achter al boven de gril geen radiator of wat dan ook te zitten. Zie alleen een slang voor de koplampsproeier denk ik.

En als ik het patroon bekijk lijkt het van buiten te komen maar ben daar niet zeker van.

Dacht zelf aan bijvoorbeeld:

Iets op de weg of voorligger maar na schoonmaken paar dagen later weer hetzelfde dus kan dat wel uitsluiten.
Vocht in de bumper door de koplampsproeiers (zelf nog niet eens gebruikt)?.
Iets als overdruk ventiel/slang voor IC of i.d.?
Katten van de buren?.

Mijn vraag is iemand hier ook ervaring mee, of wat zou dit kunnen veroorzaken.

Afbeelding

Afbeelding

B.v.d.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vocht in honingraat grille

Bericht door wehoo »

Rob de Hunter schreef:Vocht in de bumper door de koplampsproeiers (zelf nog niet eens gebruikt)?
Handmatig de ruitensproeier bedienen in het donker en de koplampsproeiers gaan mee sproeien. Na 5 maal deze handmatige bediening te herhalen, gaan de koplampsproeiers weer mee sproeien.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Vocht in honingraat grille

Bericht door iroc-dennis »

ook ik heb steeds een zelfde plek op mijn gril zitten, maar ook op die van de vw caddy!
aangezien het een katten buurt is hier, verwacht ik eerder dat het katten zeik is dan wat anders!

ik heb namelijk wel eens een kat in de buurt gezien bij mijn bumper die wat vreemd met zijn staart stond te ratelen !! :lol: :lol:
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Vocht in honingraat grille

Bericht door Nick87 »

iroc-dennis schreef:ook ik heb steeds een zelfde plek op mijn gril zitten, maar ook op die van de vw caddy!
aangezien het een katten buurt is hier, verwacht ik eerder dat het katten zeik is dan wat anders!

ik heb namelijk wel eens een kat in de buurt gezien bij mijn bumper die wat vreemd met zijn staart stond te ratelen !! :lol: :lol:
Lijkt me inderdaad zeik die al wat heeft liggen trekken :?
Rob de Hunter
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:18
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vocht in honingraat grille

Bericht door Rob de Hunter »

Blijf er last van houden, maar gezien het aantal katten in de buurt en soms ook haren aan de grille moet het dat toch zijn.

Vervelend maarja beter als ergens een lekkage.

Bedankt voor de reacties.

Gr. Rob.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten