Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF in alle uitvoeringen, behalve de uitvoeringen die een eigen subforum hebben zoals de GTI.
Denk aan de cabrio, de GTD, etc.....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door superdave »

Mijn vader zit te denken aan een snelle Golf Diesel.
Kan iemand wat vertellen over de nieuwe 2.0tdi blokken en chippen!?

Ik zat te kijken naar een G6 140PK tdi, maar zijn er niet heel veel.
de 110pk versie is er in overvloed, kan gechipped worden naar 170pk volgens JD.

Zijn de blokken/turbo's van een 110pk en 140pk hetzelfde?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door Mackdennis »

Ik weet dat er met de 2.0 tdi pomp vertuivers motoren.
Veel Problemen zijn.. Scheelt wel welke, maar volgens mij hebben ze allemaal wel iets.

Schijnt als je voor zekerheid wil de common rail moet nemen.
Maar die zijn er volgens mij pas vanaf 2009.
Te herkenen aan de 4 letter motor code(staat op het kenteken)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door Edition30 »

Hoi Superdave,

Voor een antwoord op een forum waar echte TDI liefhebbers zitten moet je natuurlijk zijn op het TDI forum. Maar op dit form zijn ook experts aanwezig: Maar Jos_br of bij Race-eend. Dit is alles wat ik je over Diesels kan vertellen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door Spuugemmer »

common rail is 215 pk wel een beetje het einde van het verhaal. pompverstuiver heeft meer tunings mogelijkheden. commonrail heeft iets te maken met grotere verstuivers. Voor de pd heb je bosio blabla+ race en volgens mij is er nu voor de CR een ppd unit. Maar das allemaal een misterie hoe en wat.

Wat is een snelle diesel? Hoeveel koppel en pk wil je? Wil je een mooie brede koppeltafel of wil je alleen maar eindvermogen zien?

Ben geen diesel expert maar heb besloten mezelf er maar eens in te verdiepen aangezien het benzine verhaaltje voor mij wel beetje klaar is...
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door Mackdennis »

Jos van jb autoservice

Kan je alles!!! vertellen over diesels.
En als je op internet zoekt. Zie je veel gescheurde cilinderkoppen.
Verstopte vertuifers.. En bij de 170 pk versie niet los te verkrijgen
Dus zit je aan een reparatie van 2500e.
Heb deze wijsheid zo als gezecht van internet forums.
En heb jos gebeld toen ik een leon2 tdi
Wou kopen met 170pk pd motor en mede door zijn info.
Het niet gedaan.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door superdave »

Bedankt voor de antwoorden, had Race Eend al een berichtje gestuurd.
Waarschijnlijk wordt het wel de 2.0TDI commonrail 110,140 of 143pk (audi a4).
En dan gewoon een chip op maat bij JD.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door Mackdennis »

@superdave

Ja dat was ook het advies wat ik kreeg..
Alleen begint de cr motor pas eind 2008 in modelen van de vag te komen.

Je moet naar de motor code vragen moet 4 latters zijn die met 3 zijn dus pompvertuivers!
Met veel!!!!!!! Meer problemen.

Succes
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door adjego »

Idd, de 2.0 TDI blokken zijn niet allemaal even goed. De 140 pk uitvoeringen hebben wel eens de neiging om koelvloeistof te verliezen, en dit zit hem dan in gescheurde cilinderkoppen. De 170 pk heeft veel problemen met verstopte verstuivers, en heeft nogal last van roetaanslag in het inlaattraject.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door 3Edition »

Ach tis ook een kwestie van ´geluk´...

Rij nu m´n 4e diesel (Passat 3C 2-0 TDI), na eerder 65.000 km in een Golf GTI TDI (ARL - basis 150 pk TDI), 38.000 km in een Touran 2.0 TDI (basis 140 pk) en 125.000 km in een Passat 3BG 1.9 TDI (basis 130 pk) gestuurd te hebben. Tot op heden bevalve met de 1.9 3BG geen noemenswaardige problemen. En Jos_Br is inderdaad dé dieselspecialist (en vlak z'n monteur Stefan ook niet uit) ;)
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door Mackdennis »

Nee bedoel ook meer het bedrijf jb autoservice van jos.
Maar ook zeker de mensen die er werken!!!!

Maar jos is een algemeen bekende naam op internet.
En zijn personeel. Wordt al snel onder de naam jb bedoelt.

Maar van vele forums alleen positiefe reakyie over hun!
En mijn vorige auto ook bij hun geweest 1 woord TOP!!
Ook voor advies wimpellen ze je niet af!
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Geen GTI, maar een snelle diesel vraag

Bericht door Race Eend »

superdave schreef:Bedankt voor de antwoorden, had Race Eend al een berichtje gestuurd.
Waarschijnlijk wordt het wel de 2.0TDI commonrail 110,140 of 143pk (audi a4).
En dan gewoon een chip op maat bij JD.
A4 120pk tdi van een 170pk turbo voorzien... dan doet ie na de tuning 200pk en 420Nm :)

De A4 120pk heeft wél een 6 bak die sterk is (wat bij de G6 110pk niet zo is, die heeft een 5 bak).

Met de standaard turbo (120 en 143 zijn gelijk), doen ze ook al 175pk en 400Nm hoor!

Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten