Golf VI kettingspanner probleem

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

Hallo forummers,

Afgelopen maandag gebeurde mij het het gene wat al vaker naar voren is gekomen bij een Tsi motor, de motor begon ongelofelijk te schudden en onregelmatig te lopen en vroeg om olie...hierbij wil ik jullie mijn verhaal wat ik aan Pon heb gestuurd mededelen,vanmorgen heb ik de auto opgehaald en de rekening à €1557,- betaalt, nu maar hopen dat Pon mij een coulance wil geven, dit mag toch niet gebeuren bij een auto van 3 jaar oud en iets meer aks 47187 km op de teller?

Wat denken jullie?, moet toch op zijn minst een coulance ontvangen? :o

Goedemiddag heer en mevrouw,

Ik schrijf u deze mail(jammer genoeg) omdat ik gisteren ben getroffen met het volgende,

Ik rij sinds 1,5 jaar een witte golf 2.0 Gti van september 2010, inmiddels staat er 47187 km op en heeft de auto netjes zijn beurten gehad.

Helaas overkwam mij gisteren het volgende, ik start de auto om een paar boodschappen te doen,op het moment van starten gaat het olielampje branden en gaat vervolgens direct weer uit,ik ben gaan rijden en tijdens het rijden niks aan de hand, nadat ik klaar was met boodschappen doen alles in de auto gezet en vervolgens de auto gestart, wederom ging het lampje branden en vervolgens direct weer uit, eenmaal thuis gekomen de auto neergezet,motorkap open gedaan en er een kwart liter olie bij gedaan(Shell helix ultra AV-L 5W30, gekocht bij de dealer)
Maar toen gebeurde het, ik heb netjes de kap dicht gedaan en wilde de auto gelijk in de garage zetten, ik start de auto en vervolgens begint de auto heel onregelmatig te lopen en te schokken, maar het olielampje bleef uit.....ik heb de auto direct uitgezet en een half uur gewacht, vervolgens weer gestart en wederom begon de auto moeilijk te lopen,en onregelmatig te draaien/schudden, ik heb de auto naar binnen gereden( lees 2 meter naar achteren) en vervolgens de mobiliteitsservice ingeschakeld, die is gekomen en heeft middels de computer geconstateerd dat het iets met de kettingspanner moest wezen en dat er niet meer mee gereden mocht worden,vervolgens is er een bergingsauto gekomen en heeft de auto mee genomen naar auto Hoogenboom in Spijkenisse.

Vanmorgen gebeld door de dealer en die heeft mij het volgende mede gedeeld:
Zij moeten de kettingspanners, de distributieketting,de nokkenassen versteller volgens de TPI die bekend zijn gaan vervangen, de kosten hiervan bedragen inclusief arbeid € 1556,57 daar komt bij dat wanneer deze werkzaamheden gedaan zijn, de dealer pas kan constateren of er geen vervolgschade aan is, met andere woorden, het kan zijn dat er meer schade is ontstaan door dit euvel.

Beste medewerkers van Pon, ik hoop dat ik mijn mail zorgvuldig heb samengevat, en het gaat mij vooral om het feit dat een auto van meer dan € 42000,- en 3 jaar en 2 weken oud is toch niet met zo'n mankement kan komen te staan?,vooral de combinatie van olie bijvullen wat de auto aangaf(weliswaar alleen bij het starten) en het spontaan beginnen te schudden en onregelmatig lopen kan ik niet begrijpen bij zo'n jonge auto.

Ik wil u hierbij dan ook vragen om mij hierbij te helpen en te voorzien van een passende, doch nette oplossing in de financiën.

Maar nogmaals het feit dat bij zo'n jonge auto dit kan voorkomen verbaasd mij enorm,en verder staat de auto nu bij auto Hoogenboom en kan ik er op dit moment ook niet mee rijden,ik hoop dat u mij dus op korte termijn kan voorzien van een passende oplossing bij dit toch wel grote probleem.

Ik hoop op korte termijn van u te mogen horen welke coulance u mij en de auto kunt bieden.

Met vriendelijke groet,

Marco Vogelaar
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door wehoo »

T.a.v. de coulance geeft VW aan:
- binnen de eerste 3 jaar en 100.000 km volledige coulance.
- daarna trapsgewijze coulance tot 50 %.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gengar »

Balen dat is bij jouw gebeurd, Marco. Ik hoop dat Pon jouw echt coulance geeft. De mijne heeft nu iets meer dan 36000 km gereden en binnen kort moet ik de 6 GTi ook een beurt geven. Ik schrik wel van jouw verhaal want de mijne is ook van september 2010. Aangezien Hoogenboom ( voorheen Voorne-Putten) een beetje moeilijk doen met garantie, ga ik er wel van uit dat jij coulance krijgt.
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

wehoo schreef:T.a.v. de coulance geeft VW aan:
- binnen de eerste 3 jaar en 100.000 km volledige coulance.
- daarna trapsgewijze coulance tot 50 %.
Dank je Wehoo voor je reactie,ik hoop dus dat ik in aanmerking zal komen,waar haal jij de info vandaan???

nogmaals dank,
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

Gengar schreef:Balen dat is bij jouw gebeurd, Marco. Ik hoop dat Pon jouw echt coulance geeft. De mijne heeft nu iets meer dan 36000 km gereden en binnen kort moet ik de 6 GTi ook een beurt geven. Ik schrik wel van jouw verhaal want de mijne is ook van september 2010. Aangezien Hoogenboom ( voorheen Voorne-Putten) een beetje moeilijk doen met garantie, ga ik er wel van uit dat jij coulance krijgt.
Bij Hoogenboom konden ze niks voor mij doen, de computer gaf daaraan dat ze op € 0.00 uitkwamen, zij verwezen mij direct naar Pon :(
Ik hoop er echt het beste van, zoals je al kon lezen komt het echt totaal onverwacht, de hele dag niks aan de hand en (gelukkig) thuis voor de deur gebeurde het.... :x

Ja ik hoop dat je er niet onrustig van wordt hoor, ik had het ook niet verwacht en volgens Hoogenboom ben ik bij hun de eerste met een Gti....
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door NielsED30 »

Er zijn enkele gevallen waarbij er dus geen garantie op de auto zit, dit is te zien aan een bepaalde code in de PR-lijst. Maar normaal gezien zou je wel een coulance regeling moeten hebben, zeker als de auto 3 jaar oud is. Ik vind het erg apart dat het systeem van Hoogeboom zegt dat er 0% op zit, ik kan me dat niet voor stellen. Ik hoop dat PON coulant is richting jou, en alsnog coulance geeft.. Beetje raar verhaal.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door bzb »

Wat sneu dat je zelf een brief moet schrijven, doet de dealer dan helemaal niks voor de klant meer
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

NielsGTI-Edition schreef:Er zijn enkele gevallen waarbij er dus geen garantie op de auto zit, dit is te zien aan een bepaalde code in de PR-lijst. Maar normaal gezien zou je wel een coulance regeling moeten hebben, zeker als de auto 3 jaar oud is. Ik vind het erg apart dat het systeem van Hoogeboom zegt dat er 0% op zit, ik kan me dat niet voor stellen. Ik hoop dat PON coulant is richting jou, en alsnog coulance geeft.. Beetje raar verhaal.
Helemaal mee eens... :)
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

bzb schreef:Wat sneu dat je zelf een brief moet schrijven, doet de dealer dan helemaal niks voor de klant meer
Blijkbaar....maar ik hoop op de coulance zoals Wehoo omschrijft.... :D
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door wehoo »

Gti-Mar schreef:
wehoo schreef:T.a.v. de coulance geeft VW aan:
- binnen de eerste 3 jaar en 100.000 km volledige coulance.
- daarna trapsgewijze coulance tot 50 %.
Dank je Wehoo voor je reactie,ik hoop dus dat ik in aanmerking zal komen,waar haal jij de info vandaan???
VW Kundenservice. Adres circuleert op het forum.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door wehoo »

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Bij mijn dealer inde Garantie vernieuwd geen euro hoeven betalen

De ketting en alles was 10.000 kilometer geleden al vernieuwd maar voor de zekerheid toch de spanner vernieuwd


Top service gehad en heb nog meer klachten dus maandag weer terug
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 21 sep 2013, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door wehoo »

@Gti-Mar. Kettingproblemen en spannerproblemen staan bij VW genoteerd onder TPI 2024866 en 2025206.
(TPI = Technische Produkt-Information, VW intern informatiesysteem).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Gti-Mar »

wehoo schreef:@Gti-Mar. Kettingproblemen en spannerproblemen staan bij VW genoteerd onder TPI 2024866 en 2025206.
(TPI = Technische Produkt-Information, VW intern informatiesysteem).
Dank je Werner, daar kwam de dealer ook mee dat daar geen meldingen bij stonden :o in hun systeem.
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Mijn kettingspanner is ook vernieuwd heb dit zelf gezien .Maar vindt me motor nog niet echt lekker klinken .Helaas weet ik niet hoe een gezonde gti motor hoort te klinken .Laat vrijdag door een andere VW dealer nog eens naar me motor luisteren .Hoop dat ik dan een eerlijk antwoord krijg .
Mvg Frits
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Konjo »

Sowieso vind ik de GTI motor erg 'tikken'. Heb de Dealer ook wel een laten luisteren maar dat zijn de kleppen iod werd mij verteld. Vanwege de ketting spanner problemen heb ik mijn garantie wel 2 jaar verlengd voor ongeveer 350 euro(was een actie). Mijn auto is van okt 2010
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Denk zelf ook dat het geluid dat ik hoor zo hoort .Het klinkt allemaal een beetje rauw .Misschien dikkere olie of een goedje bij de olie gooien om de klepstoters wat stiller te maken .Ga zo ook eens bellen voor extra garantie .


Update 1 jaar extra garantie kost 1700 euro .Gaan we maar niet doen .
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 23 sep 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Konjo »

1700 vind ik wel heel veel, zie wel 850 staan
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Vanmorgen met de dealer gesproken en dit bedrag kreeg ik te horen .
Mvg Frits
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door MkVI Nmgn »

1700? Hahaha
Mijne is twee weken geleden verlengt en kosten €830,- voor 12maanden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Frits@Vrolijk »

Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Mvg Frits
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Schippersss »

Konjo schreef:Sowieso vind ik de GTI motor erg 'tikken'. Heb de Dealer ook wel een laten luisteren maar dat zijn de kleppen iod werd mij verteld. Vanwege de ketting spanner problemen heb ik mijn garantie wel 2 jaar verlengd voor ongeveer 350 euro(was een actie). Mijn auto is van okt 2010
Dat tikken hebben ze allemaal zijn de injectors is mij verteld.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door MkVI Nmgn »

Frits@Vrolijk schreef:Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Ben je ergens op uit ofzo ?
Beter dat je keer die kroketten bek van je houd word er een beetje ziek van.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Konjo »

MkVI Nmgn schreef:
Frits@Vrolijk schreef:Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Ben je ergens op uit ofzo ?
Beter dat je keer die kroketten bek van je houd word er een beetje ziek van.
Nou Nou een beetje lief tegen elkaar eh jongens :)
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Golf VI kettingspanner probleem

Bericht door Konjo »

Frits@Vrolijk schreef:Ja kan je mij uitlachen maar dat is wat de dealer me zei .Maar goed weer lekker belangrijk .Hij zal dan wel bedoelen 1700 voor 2 jaar . NOU LACH VERDER EN 1 MOOIE DAG
Rare Dealer heb jij, Hij kan toch ook op de vw site kijken
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 118 gasten