Volkswagen neemt Opel over ?

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Volkswagen neemt Opel over ?

Bericht door wehoo »

VW neemt Opel over?

Marktaandeel VW en Opel in Duitsland:
Afbeelding

Sollte VW Opel übernehmen, könnte die Studie Flextreme GT/E auf Basis des Phaeton auf den Markt kommen. Denkbarer Name: Kapitän :
Afbeelding

Die Volkswagen AG ist nach GM und Toyota der drittgrößte Autobauer der Welt. Unter seinem Dach führt der Konzern zwölf Marken.

VW hält sich in der Angelegenheit bedeckt, will bloß keinen aktiven Part übernehmen, nicht mit der 20-Milliarden-Euro-Cash-Reserve protzen, bestenfalls eine Beraterrolle im Hintergrund übernehmen. Es sei denn, Opel würde plötzlich zum Politikum, und die Politik suchte einen Retter, der mit einer deutsch-deutschen Lösung den drohenden Technologie-Aderlass und den damit verbundenen Verlust von Arbeitsplätzen verhindert.

Afbeelding

(Bron en het hele artikel: http://www.autobild.de/artikel/opel-zuk ... 96101.html )

Wat zal het resultaat van die samenwerking zijn?:

Afbeelding

(The resulting vehicle is a 1976 Laverda motorcycle with a sidecar which has been built from parts culled from various cars, including a Citroen Xantia, Volkswagen Golf GTI and Audi 80. link: http://carhumor.net/tag/seat/ )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Volkswagen neemt Opel over ?

Bericht door Verlengsnoer »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen neemt Opel over ?

Bericht door Edition30 »

In die laatste foto zouden dus onderdelen zitten van een Golf GTI. Wie herkent de meeste?


@Verlengsnoer
:D , maar ik denk het niet. Wat zou VW met Opel moeten.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Volkswagen neemt Opel over ?

Bericht door wehoo »

Edition30 schreef:In die laatste foto zouden dus onderdelen zitten van een Golf GTI. Wie herkent de meeste?


@Verlengsnoer
:D , maar ik denk het niet. Wat zou VW met Opel moeten.
De knowhow van Opel overnemen, voordat die naar de Chinezen met hun opkomende wereldmarkt gaat.
En dit wordt misschien met overheidssteun van de Duitse regering gedaan.
En dan wordt het VAG concern uitgebreid met een 13de merk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Volkswagen neemt Opel over ?

Bericht door RobvR »

Ik zou dan als 13e merk in het ubertopsegment gaan zitten.. boven audi .. met de nieuwe merknaam Volopelwagen... klinkt als een klok al zeg ik het zelf :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen neemt Opel over ?

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef:
Edition30 schreef:In die laatste foto zouden dus onderdelen zitten van een Golf GTI. Wie herkent de meeste?


@Verlengsnoer
:D , maar ik denk het niet. Wat zou VW met Opel moeten.
De knowhow van Opel overnemen, voordat die naar de Chinezen met hun opkomende wereldmarkt gaat.
En dit wordt misschien met overheidssteun van de Duitse regering gedaan.
En dan wordt het VAG concern uitgebreid met een 13de merk.
Knowhow overnemen kan (al loopt VW gelijk op met Opel m.i.), maar wat moet je met de rest: verkopen aan ....chinezen?

Of zelf houden: Opel zit in het zelfde vaarwater als Opel, dus dan zouden alle Opel rijders VW moeten gaan rijden :D .

De tijd zal het leren. ALs VW wat over wil nemen kunnen ze beter BMW overnemen. BMW kunnen ze dan positioneren boven Audi en ze halen een boel kennis binnen + Mini en RR. Maar ja wie ben ik.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten