Alcantara onderhoud?

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
VwBoraJD
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 sep 2013, 11:35
Type auto: Bora
Locatie: Enschede

Alcantara onderhoud?

Bericht door VwBoraJD »

Hallo mede VW liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een VW Bora met een leder/alcantara interieur. Nu begint de alcantara lichtelijk te slijten (150000 km) en was ik benieuwd of ik dit proces kan vertragen.

Is het mogelijk om de stoel op te knappen of om ze op te laten knappen, zo ja, waar?
Graag hoor ik van jullie.

Mvg Tom
1.8T, automaat, Beige Leder/Alcantara, Schuifkanteldak, ECC, Highline, PDC, Cruise Controle
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Alcantara onderhoud?

Bericht door kevin78 »

Heb je bij al die vragen zelf als is gekeken op bv www.google.nl ??
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Alcantara onderhoud?

Bericht door Verlengsnoer »

Om een idee te krijgen het schoonmaken wordt aangepakt kun je het best bij carclean op het forum kijken! Onder het kopje show off kun je veel vinden! Het zelf doen geeft mij na afloop altijd wel voldoening!
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Alcantara onderhoud?

Bericht door ED60Letzebuerg »

kevin78 schreef:Heb je bij al die vragen zelf als is gekeken op bv http://www.google.nl ??
Al zouden er mensen geen vragen mogen stellen kan je beter het forum sluiten of alleen de 'gespot-topic' open laten.

Ik vraag het ook liever hier op een forum dan dat ik zo iets google omdat de informatie verouderd kan zijn en diegene die op myn vraag antwoord meestal zelf ervaring er mee heeft of zelf zijn mening er over geeft.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Alcantara onderhoud?

Bericht door kevin78 »

Ging me niet alleen om deze vraag... Maar hij had zoveel topics ineens geopend met allerlei vragen. Vandaar ik me eigen afvroeg heeft die zelf al is gezocht heeft op bv; google.
VwBoraJD
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 sep 2013, 11:35
Type auto: Bora
Locatie: Enschede

Re: Alcantara onderhoud?

Bericht door VwBoraJD »

kevin78 schreef:Heb je bij al die vragen zelf als is gekeken op bv http://www.google.nl ??
Ik vraag het liever aan mensen die er mogelijk eerder mee te maken hebben gehad. Ja, het zijn veel vragen maar ik probeer ook een beetje te participeren binnen dit forum.
1.8T, automaat, Beige Leder/Alcantara, Schuifkanteldak, ECC, Highline, PDC, Cruise Controle
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Alcantara onderhoud?

Bericht door ED60Letzebuerg »

VwBoraJD schreef:
kevin78 schreef:Heb je bij al die vragen zelf als is gekeken op bv http://www.google.nl ??
Ik vraag het liever aan mensen die er mogelijk eerder mee te maken hebben gehad. Ja, het zijn veel vragen maar ik probeer ook een beetje te participeren binnen dit forum.
+1 gewoon vragen!
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
JeffFR
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:05
Type auto: LeonFR 1.8TSI
Locatie: Rotterdam

Re: Alcantara onderhoud?

Bericht door JeffFR »

ik bezit zelf ook het zelfde interieur, ze zeggen dat het te doen is met suède-spray. Te vinden bij een automaterialen zaak, toevallig dat ik dit lees. Ik ga namelijk zelf van de week mijn bekleding een schoonmaak beurt geven. Alleen is mijn probleem dan niet met wat jij hebt, ( versleten ). Ik hou je wel op de hoogte als ik langs de shop ben geweest. Zal wel even navragen.
Seat Leon mk3 1.8TSI FR 230PK 313NM
20juni ga ik met vrienden de Modball Europe rijden!!
Like onze pagina op facebook https://www.facebook.com/dutchmodballteamNL, dit zouden wij als team zeker waarderen!!
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten