Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Bericht door KlouxOne »

Goede avond.

ik zit met het volgende. Mijn VW Golf 5 2.0 TFSI roet volgens mij nogal veel. als ik mn uitlaat schoon heb gemaakt en ik rij ermee is na 5 kilomter de gehele demper al weer zwart.

nu lees is dat dit vrij normaal is bij een 2.0TFSI? of hoort dit gewoon niet? ik heb een gechipte 1.8 20vt gehad maar die had het zelfs niet.

ik het mogelijk dat de luchtmassa meter of de lambda naar zn gootje is? zoja zien ze dit bij de APK? want hij moet binnen kort weer.

alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Bericht door wehoo »

@KlouxOne.
Ja dit is vrij normaal, ik heb het hier ook. Terwijl er geen overmatig olieverbruik is en er geen fouten in het storingsgeheugen staan.
Als je luchtmassameter defect is, merk je het meteen met rijden. Deze defecten worden opgeslagen in het storingsgeheugen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Bericht door Edition30 »

Het schijnt dat als je flink gas geeft er een "overdosis" brandstof wordt ingespoten. Op die momenten legt mijn auto een gordijntje. Is dit wat jij bedoelt of heb jij altijd een gordijntje achter de auto hangen?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 305
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Bericht door Raymond »

Bij flink gassen heb ik het ook.
Maar ook ik heb geen last van olie verbruik.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Bericht door KlouxOne »

Het heeft dus toch te maken met de directe brandstof inspuiting. wel zonde zeg. heb je zon mooie sport demper er onder zitten. istie na 5 km rijden al helemaal zwart geroet :( olie verbruik weet ik nog niks van, ik heb de auto net. Mijn ibiza cupra 1.8 20vt turbo roete ook wel iets maar de uitlaat bleef echt heel lang mooi schoon. die maakte ik 1x in de 4 weken netjes. deze kan ik iedere dag wel doen. wel jammer.

bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Bericht door JonasV »

Het ergste is nog dat als je het te lang laat zitten je echt met de polijstpasta aan de gang moet wil je het helemaal strak krijgen!
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Golf 5 2.0 TFSI Roet veel

Bericht door adjego »

Dit heeft inderdaad met de direct ingespoten motoren te maken. De brandstof die wordt ingespoten in de cilinder moet volledig verbranden. Gebeurt dat niet, dan gaat de overgebleven brandstof zo de uitlaat uit, en dit veroorzaakt roet. Het heeft verder ook niks met olieverbruik te maken. Als je olieverbruik zou hebben, dan is de uitlaat-rook blauwig.

Ik heb zelf een 1.2 TSI, dus ook direct ingespoten, en ik kan ook de uitlaat blijven poetsen, maar na 1 ritje is hij al weer zwart.
Vag-Com -> Eindhoven
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 98 gasten