Winterbanden ?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Tom
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 okt 2013, 22:10
Type auto: Golf VII GTI Perfor

Winterbanden ?

Bericht door Tom »

Hoi GTI liefhebbers/eigenaars ,

Een vraagje , einde december zou normaal gezien mijn gti geleverd worden. Heeft er iemand tips ivm winterbanden. Ik zou denken dat een stalen velg het best is om de rode remklauwen te beschermen tegen zout en strooisubstanties. Maar aangezien je met een GTI rond rijd zou ik ook graag een beetje goed voor de dag komen in de winter :D

Iemand suggesties ?

Alvast bedankt !

Tom
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Winterbanden ?

Bericht door Nikkor27 »

Ik heb gewoon een set Dijon velgen en banden meebesteld, die overigens nog niet geleverd zijn.
Maar binnenkort er wel op gemonteerd worden.
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Winterbanden ?

Bericht door Nick87 »

Nikkor27 schreef:Ik heb gewoon een set Dijon velgen en banden meebesteld, die overigens nog niet geleverd zijn.
Maar binnenkort er wel op gemonteerd worden.
Alle velgen die ik gequote kreeg door de VW dealer liepen wel serieus op qua prijs

Heb nu 17" Mak Sachsen Silver velgen besteld bij de bandenboer voor m'n winterbanden die ik wel mooi vind.
Lijken vrij hard op de 18 inch Durbans die ik mooi vond maar veel te duur via VW rechtstreeks

Stalen velgen zal inderdaad misschien wel wat rotzooi tegenhouden maar denk dat het toch eerder een druppel op een hete plaat is. Als je in natte sneeuw omstandigheden rijdt geraakt dat zout toch op je remklauw.
Zoals je zelf aangeeft, stalen velgen op een GTI is een beetje zonde. (maar zo speel je wel de underdog aan het rode licht :D )
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Winterbanden ?

Bericht door jacovn »

Ik denk erover om de auto maar op te laten leveren met de standaard 17" velgen met winterbanden, en dan een set velgen met zomerbanden te kopen die me meer aanstaan dan de Austins die ook al 586 als upgrade kosten.
Kan voor 500 to 800 goede onbeschadigde detroits kopen (met banden met nog wat profiel)
Die vindt ik mooier dan de austins..
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Winterbanden ?

Bericht door TheDGM »

Detroits onder een 7 GTI? Ik denk dat het niet helemaal lekker zal staan. De 5 & 6 hebben beide wat ronde vormen, de 7 heeft veelal scherpe lijnen.

Zou als ik jou was eerder naar een andere set kijken, maar dat is mijn mening! :P
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Winterbanden ?

Bericht door jacovn »

Ik vind de Austins minder mooi omdat ze aan de ene kant van de auto tegen de looprichting van het wiel in gaan, en aan de andere kant meedraaien (die hoek die er in zit bedoel ik)

pasagierskant:
Afbeelding

bestuurderkant:
Afbeelding
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Winterbanden ?

Bericht door marcel48 »

Hallo,

Mijn gti perf.. wordt afgeleverd 2-1-2014
Op deze gti moeten 17 inch velgen opivm de grotere remschijven.
Ik heb via een mijnheer, wienszwager bij vw wolfsburg werkt een set originle lm vw
velgen type oslo met dunlop 3d winterbanden 205/50 r17 tegen m.i.een scherpe prijs
kunnen kopen.

Indien iemand meer wil weten, stuur me een pb

Groet,

Marcel
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Winterbanden ?

Bericht door jacovn »

Ik wil ook wel winterbanden op de originale velgen hebben, en dan een set 18" velgen met zomerbanden erbij kopen.
Doen dealers dit ? Eventueel de meerprijs voor winterbanden t.o.v. Zomerbanden bijbetalen ?
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Winterbanden ?

Bericht door Nick87 »

jacovn schreef:Ik wil ook wel winterbanden op de originale velgen hebben, en dan een set 18" velgen met zomerbanden erbij kopen.
Doen dealers dit ? Eventueel de meerprijs voor winterbanden t.o.v. Zomerbanden bijbetalen ?
Ik heb de vraag eens gesteld aan mijn dealer en had de indruk dat ze ze wel wouden overnemen tegen een mindere prijs.
Nu, dat was wel met het verhaal nog in het achterhoofd dat ik bij hen een extra set velgen zou kopen, die dan uiteindelijk te duur waren naar mijn zin.

Heb de standaard 17 inch velgen die erbij geleverd komen genomen en ook 17 inch wintervelgen.
De standaard velgen in 18 inch zou ik top hebben gevonden maar ook goed zo (vind het zwart gelakte deel van de austins niet zo mooi).Had geen zin om met een zomerbanden set te zitten van 17 inch als ik 18 inch zomervelgen zou bijbestellen
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Winterbanden ?

Bericht door jacovn »

Ik heb een wissel naar winterbanden gevraagd, en moest 420 euro bijbetalen.
Niet echt goedkoop, maar er kwam montage en balanceren bij de meerprijs van de banden op.
josie9944
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2013, 13:17
Type auto: Golf GTI

Re: Winterbanden ?

Bericht door josie9944 »

ik ben op zoek naar winterbanden voor om mijn Austin 18" velgen.

omdat ik er weinig voor voel om veel in te leveren kwa wegligging, ben ik benieuwd of iemand hier tips heeft?
ik zit vast aan de merken die kwikfit levert i.v.m. de leasemij

Met mijn vorige auto had ik winterbanden die niet zo heel erg lekker reden....,
het leek wel alsof ik in een oude Citroen rondreed....
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Winterbanden ?

Bericht door bluetiger »

josie9944 schreef:ik ben op zoek naar winterbanden voor om mijn Austin 18" velgen.

omdat ik er weinig voor voel om veel in te leveren kwa wegligging, ben ik benieuwd of iemand hier tips heeft?
ik zit vast aan de merken die kwikfit levert i.v.m. de leasemij

Met mijn vorige auto had ik winterbanden die niet zo heel erg lekker reden....,
het leek wel alsof ik in een oude Citroen rondreed....

Ik heb de Conti TS830P bevalt mij goed, zeker in 18" wat voor minder rol zorgt in de auto.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
PeterBig
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 sep 2013, 09:53
Type auto: Gti MK7

Re: Winterbanden ?

Bericht door PeterBig »

Hoi,

vandaag mijn winterbanden gemonteerd. voor het laatste seizoen, dan gaan er ultragrip 8 op.

waarom? lekker stille winterband, goed bij nat weer en tot 240 kmh is voor mij acceptabel!

al ruim 30 jaar gebruik ik elk jaar de winterbanden. Goodyear mag dan niet de allerbeste zijn maar gezien prijs en prestatie is het voor mij wel een TOPPER!

bij de aankoop van de auto heb ik er een mooi setje velgen bij gekregen van de dealer. En dat is in Tilburg bij v M...... :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Winterbanden ?

Bericht door Nikkor27 »

Hier vandaag ook de winterslofjes aangetrokken.
Geen flauw idee of dit goede banden zijn. Dijon velg 17". Dunlop SP Wintersport 3D

Afbeelding

Kreeg wel een kleine nota mee van de dealer :lol:

Afbeelding


Hoeveel betalen jullie de garage of de lokale bandenboer, om ze te stockeren en ze eronder te leggen?(gratis als je het zelf doet uiteraard :) )
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Winterbanden ?

Bericht door marcel48 »

Hallo Nikkor,

Ik heb dezelfde winterbanden, maar dan met Oslo velgen.
Deze zijn ook 17 inch, noodzakelijk op de gti perf.
Ze liggen in mijn garage daar mijn nieuwe gti pas komt op 2 januari.

Ik hoop, dat ik op mijn huidige gti golf 6 op mijn detroit velgen en zomerbanden kan blijven doorrijden, totdat ik de auto inruil.
Ik hoop derhalve op geen noemenswaardige sneeuw tot 2 jan.

Groeten uit Kerkrade.
Sardientje

Re: Winterbanden ?

Bericht door Sardientje »

Toevallig van de week ff gekeken voor een gti 230 maar die dealer had het over 2000 euro voor winterbanden velg + band is dat veel leek mij wel maar misschien zit ik verkeerd?
Namelijk weinig verstand van prijs/kwaliteit met bandjes :lol:
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Winterbanden ?

Bericht door jacovn »

Banden zitten bij een banden zoeksite tussen 120 en 230 euro per band voor 225/50/17 V en W codering.

http://www.winterbanden-365.nl/winterba ... 0-R17.html


Balanceren was bij mij voor de extra velgen iets van 20 euro voor 4 wielen.(velgen handelaar)
Bij een garage rekenen ze een uurloon natuurlijk, dus als je 1 uur werk hebt, is dat 80 euro (of zoiets)

http://www.volkswagen.nl/winterbanden
http://www.volkswagen.nl/~/media/Volksw ... 02013.ashx

Dyon 17" 205/50/R17 93V voor 1495 (conti wintercontact TS830 p)

Die banden zijn los op de boven genoemde bandensite niet te vinden, maar een TS850 kost 165 euro. In 225/45/17 zijn de TS830 v al 230 euro
Gebruikersavatar
black gti
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:07
Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP
Locatie: noord brabant

Re: Winterbanden ?

Bericht door black gti »

AfbeeldingUploaded with ImageShack.com

rij nu met de originele wielen met winterbanden 225 45 17 vxl semperit speedgrip 2
was afgesproken met de aankoop zo afgeleverd

maar na 3 maanden op 19 inch te hebben gereden is het wel even wennen
rijdt wel lekkerder maar het oogt niet
blij als de winter weer voorbij is en de 19 inch schoenen er weer onder kunnen :mrgreen: :mrgreen:
monkeytail
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 okt 2013, 21:33
Type auto: Golf MK7

Re: Winterbanden ?

Bericht door monkeytail »

Maar waarom niet gewoon winterbanden op de zomervelgen? Heb ik altijd gedaan en nooit iets van pekelschade oid gehad.
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Winterbanden ?

Bericht door jacovn »

Ik heb altijd begrepen dat die banden opzet machines niet zo vriendelijk voor lichtmetalen velgen zijn, dus al die extra wisselingen dan maar liever niet.
2e punt voor mij is de wat hogere band op een 17" velg in de winter wat veiliger bij een eventuele glijactie richting de stoeprand etc.
Gebruikersavatar
black gti
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 apr 2013, 19:07
Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP
Locatie: noord brabant

Re: Winterbanden ?

Bericht door black gti »

monkeytail schreef:Maar waarom niet gewoon winterbanden op de zomervelgen? Heb ik altijd gedaan en nooit iets van pekelschade oid gehad.
heb weinig kans dat de 19 inch zonder schade de winter door komen wielen steken buiten de band vandaar
en een set winterwielen is goedkoper dan elk jaar je banden te wisselen
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Winterbanden ?

Bericht door bzb »

wat een wheel gap hebben die 7's zeg :mrgreen:
Tom
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 okt 2013, 22:10
Type auto: Golf VII GTI Perfor

Re: Winterbanden ?

Bericht door Tom »

Bedankt voor de reacties !

Ik heb uiteindelijk originele 18" Aspen velgen bij besteld met winterbanden voor "slechts" 1100 Euro.
Dan kom ik in de winter toch nog een beetje goed voor de dag met mijn GTI :-)
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Winterbanden ?

Bericht door marcel48 »

Volgens een Duitse bandenleverancier dienen winterbanden zo smal mogelijk te zijn voor optimale prestaties
Onder winterse omstandigheden.
Als ik tijdens de skivakantie in Oostenrijk om me heen kijk, kan ik zien, dat bev. de huisarts in een 4 x 4 panda rijdt met dunne bandjes.
Op mijn huidige gti (golf 6) had ik 205/55/16 banden, voor mijn gti perf. Die ik op 2 januari krijg ik 205/50/r 17 banden.

Een veilige winter toegewenst.

Marcel
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Winterbanden ?

Bericht door jacovn »

sneeuw, wat is dat :)

Ik kijk meer naar de regen prestaties denk ik, zo veel sneeuw hebben we hier nooit.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten