KW var 1 monteren

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Hallo,

afgelopen zomer heb ik een set kw var 1 gekocht (2ehands). De set werd gestuurd zoals te zien is op de foto. Nu wilde ik de set er samen met mijn neef onder gaan knutselen (daar waar ik zelf niet zo handig ben). We kunnen sleutelen bij een garage en hebben dus in principe genoeg gereedschap/brug e.d. Hij heeft niet heel veel VAG ervaring (op mijn ibiza cupra na), maar heeft wel altijd alles zelf gedaan aan zijn impreza GT turbo. Mogelijk is er de dag dat wij gaan sleutelen ook een monteur aanwezig, maar die zal niet de hele dag klaar staan om te helpen.

Nu had hij even snel gekeken naar de set, maar hij dacht dat dit best een lastige klus zou gaan worden. Wat denken jullie? Wat is het lastigste bij het monteren van een schroefset op een golf 5 gti? Waar gaan we sowieso tegenaan lopen? Er ligt nu een vmaxx onder, dus het is niet zo dat de originele dempers en veren er al 7 jaar onder zitten... wanneer de vmaxx eronder is gegaan weet ik ook niet precies...
Is dit een klusje dat binnen één dag zou moeten lukken? En tot slot... is het handiger om alles over te zetten van de KW set zoals je ziet op de foto? Of kan ik beter de onderdelen van mijn eigen GTI gebruiken?

Het zijn veel vragen, maar ik hoop dat enkelen van jullie de tijd en moeite willen nemen om de twijfel weg te nemen... Andere tips zijn ook welkom!
Alvast bedankt!


En de foto (Rest van de spullen liggen in de schuur, maar het ging even om het idee, vandaar even voor en achter):
Afbeelding
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: KW var 1 monteren

Bericht door PatrickR »

Waarom is deze zo aangeleverd? Waarschijnlijk omdat men geen veerpoot spreider had bij demontage, wel echt beunhaas zo haha.
Ik zou gewoon je eigen onderdelen weer gebruiken, montage kan ik ook eventueel voor je doen, maar weet niet waar je vandaan komt.
Achter is simpel te doen, voorzijde is het makkelijkst met een speciale spreider.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Hij gaf aan dat het zo geleverd was, omdat de set zo ook past op golf 5's die normaal 50mm poten hebben, weet niet of dat dan ergens op slaat?
Set komt wel van een GTI af.
Zo'n spreider, is dat een specifiek VAG onderdeel? Heb je er een voorbeeld van? Dan kan ik even informeren of we die hebben.

Woon overigens in het westen van Brabant (omgeving Breda).
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Zinory »

ik dacht dat alle gti's sowieso een 55mm poot hadden?

over de spreider (strut spreader)
Afbeelding

het is zn ding, sommige doen het met een breekijzer maar daar ben ik zelf geen fan van.

hier heb je een guide:
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4330188
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Ja klopt, maar zo was de set ook geschikt voor 1.6jes e.d.
Bedankt voor de link, daar ga ik wat aan hebben. Of er zo'n strut spreader is weet ik niet, ga ik achteraan.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Zinory »

hoe bedoel je of er een strut spreader is?

en je had beter eerst je poot kunnen opmeten of je een 50mm of 55mm hebt, sta je nooit voor een verrassing tijdens het monteren ;)!
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: KW var 1 monteren

Bericht door PatrickR »

Ik vrees dat iemand je beet heeft genomen, je hebt zo te zien een set 50mm poten gekocht incl fuseehuis....
KW maakt sets echt specifiek, er zit bij KW zelfs verschil in een set voor een GTI of een GTI met DSG! Prijs is het zelfde, het past ook wel op elkaar, maar de veren zijn anders ivm gewichtsverdeling.

Dat hij jou die set zo verkocht heeft, doet mij dus vermoeden dat je een set hebt van KW voor een 1.6 of dergelijks, op de veerpoot staat wel een onderdeelnummer, deze kan ik eventueel wel voor je opzoeken.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Zinory »

PatrickR schreef:Ik vrees dat iemand je beet heeft genomen, je hebt zo te zien een set 50mm poten gekocht incl fuseehuis....
KW maakt sets echt specifiek, er zit bij KW zelfs verschil in een set voor een GTI of een GTI met DSG! Prijs is het zelfde, het past ook wel op elkaar, maar de veren zijn anders ivm gewichtsverdeling.

Dat hij jou die set zo verkocht heeft, doet mij dus vermoeden dat je een set hebt van KW voor een 1.6 of dergelijks, op de veerpoot staat wel een onderdeelnummer, deze kan ik eventueel wel voor je opzoeken.
Dat gewichtsverdeling is niet zn probleem, alleen de maat, als die anders is dan kan hij weinig met de set...
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: KW var 1 monteren

Bericht door PatrickR »

Jawel, monteren met het meegeleverde fuseehuis, en alles daarop overzetten van zijn auto.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Zinory »

PatrickR schreef:Jawel, monteren met het meegeleverde fuseehuis, en alles daarop overzetten van zijn auto.
Kan, maar ik zou nooit een smallere poot erop zetten...
Zal weinig kwaad kunnen maar er zit niet voor niks standaard al een dikkere op..
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: KW var 1 monteren

Bericht door PatrickR »

Precies, en KW levert niet voor niets aparte veren voor een DSG ;-)
Snap je mijn punt? Alles past onderling op elkaar, of is pas te maken, maar de fabrikant heeft het niet zo bedoeld.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Bedankt voor de tips tot zover, begin bang te worden dat het de verkeerde is dan. Op de veerpoot staat Art. nr.: 103 10 127. Kan iemand zien of dit de goede of juist foute is? Ik houd alvast rekening met het slechtste... Bedankt voor de hulp tot zover!
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Zinory »

Waarom meet je niet gewoon even de diameter van de poot? Net zoveel moeite als het artikelnr lezen
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Ja zal ik doen als ik thuis ben, nu even weekendje weg. Had art nr gezocht omdat daarom gevraagd werd. Ik begreep uit de antwoorden dat 55mm geen garantie gaf voor een passende / kloppende set. Maar als het inderdaad 50mm is, dan gaat t sowieso over natuurlijk!
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Voorste poot gemeten en is 50mm, ik heb er tijdens het mailverkeer van de koop nadrukkelijk om gevraagd en hij bevestigde met het antwoord: De set komt van een GTI en heeft 55mm poten.

Ik heb hem net gemaild en ben benieuwd hoe hij dit wilt oplossen. Vervelende is dat ik er niet eerder mee aan de slag ben gegaan, want het is toch weer een paar maanden geleden dat ik die set gekocht heb.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

De verkoper heeft netjes wat van zich laten weten en gaf aan dat het echt 55mm moest zijn, hij zei: Meet eens vanaf de onderkant, daar is ie dikker...
Net even gemeten en dan komt ie inderdaad op 55mm. Misschien stom van mij, maar klopt het dat je de onderkant moet meten en dat deze dus dikker hoort te zijn? Kan iemand nog wat met het artikelnummer? Want voordat ik eraan ga beginnen wil ik wel zeker weten dat het de goede set is, voordat alles uit elkaar ligt :roll:
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Zinory »

dat is fijn dat het klopt!
je hebt wel de poot gemeten he? niet dat je ook de houder waar de poot in valt erbij hebt opgemeten..
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Nee, echt de poot zelf
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Maar je ziet het op de foto ook al een beetje, dat ie onderaan dikker is dan op het midden van de poot. Dat wist ik helemaal niet, maar het is dus 55mm. Dat is in ieder geval een begin.

Een goede how-to heb ik inmiddels ook al gekregen en ook van de strut spreader weet ik inmiddels wat, dat is handige informatie want anders sta je helemaal te klooien op zo'n dag.

Eigenlijk wil ik alleen nog weten voordat ik begin of de set verder geschikt is (ik ga ervanuit van wel... maar ik ben gaan twijfelen na de reacties). PatrickR, kan jij dit art. nr voor mij opzoeken? Mocht het nou bijvoorbeeld voor een DSG zijn, dan is dat misschien geen heel groot probleem? Ik neem aan dat dit minimale verschillen zijn (kan me voorstellen dat het dan niet optimaal is, maar echt kut rijden zal het dan niet doen toch). Besides... ik heb nu vmaxxx :roll:
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: KW var 1 monteren

Bericht door bzb »

maakt geen bal, ik heb een normale voor 5 op een 6 dsg, rijd echt tien keer beter dan stock, openbare weg, nurburgring maakt niet uit. ik heb wel v2 dus lekker bij te stellen.
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: KW var 1 monteren

Bericht door Stefz0r »

Thanks bzb, dat is een geruststelling :D

Een V2 is eigenlijk wel beter inderdaad. Ik had op mijn cupra een H&R die ook volledig instelbaar was, maar vond m voor nu gewoon te duur en moet eerlijk zeggen dat ik daar verder nooit aangezeten heb. Ik vind de vmaxx net even te veel stuiteren en bovendien ligt ie te laag, waardoor de boel half los ligt en klappert. Dat zijn toch wel de dingen waarvan ik hoop dat ze straks opgelost zijn.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: KW var 1 monteren

Bericht door bzb »

ja ik heb hem ook wat mieterig hoog geschroefd, raakt alles als je beetje low gaat, is sund
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten