Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ChriskeGTI schreef:Nee. Het wiel past op de auto en in de uitsparing in de kofferbak.
Maar het schuim waar het reservewiel in ligt verschilt tussen Golf 6 en 7.
Ja maar kan dat schuim dan worden overgezet / verwisseld ?
Schuim moet je bestellen en thuiskomer moet minimaal 17" zijn voor de Performance gti.
ChriskeGTI schreef:Nee. Het wiel past op de auto en in de uitsparing in de kofferbak.
Maar het schuim waar het reservewiel in ligt verschilt tussen Golf 6 en 7.
Ja maar kan dat schuim dan worden overgezet / verwisseld ?
Schuim moet je bestellen en thuiskomer moet minimaal 17" zijn voor de Performance gti.
Grt yal
Als het schuim uit de 6 gewoon past in de 7 kan ik het verwisselen. Dus is dat over te zetten bij aflevering ?
In Duitsland is het beter geregeld (Ik heb de Duitse folder van de GTI 7). Reserwiel 18" met gereedschap en krik i.p.v. reparatieset € 60. In Nederland kun je m.i dit helemaal niet meteen bij de auto bestellen. Moet apart worden besteld (heb ik destijds gedaan bij de GTI 6 en ik neem nu de set mee naar de GTI 7). De reparatieset heb ik weer in de GTI 6 gedaan bij de inlevering op 2-1-2014.
1997: Honda Civic VTI, 2000: Seat Leon 20VT, 2003: Seat Leon Topsport, 2006: Seat Leon FR, 2010 Golf GTI 6, eind januari 2014: Golf GTI 7 PP.
Zal in nederland wel met gewicht te maken hebben, wiel is natuurlijk fors zwaarder dan een spuitbus.
Ik ben nu 100 voor 2e hands wiel en 117 voor de andere dingen kwijt, dat is wel jammerlijk veel meer dan 60 euro in Duitsland.
jacovn schreef:Zal in nederland wel met gewicht te maken hebben, wiel is natuurlijk fors zwaarder dan een spuitbus.
Ik ben nu 100 voor 2e hands wiel en 117 voor de andere dingen kwijt, dat is wel jammerlijk veel meer dan 60 euro in Duitsland.
Maar je hebt nu ook de originele reparatieset. Die kun je bij verkoop er weer in doen (als je t.z.t. weer een Golf koopt). Alles past van VAG op elkaar. Zo heb ik voor mijn winterbanden de 17" Seat Leon FR velgen. Destijds Leon verkocht met andere (slechte kwaliteit namaak Audi RS velgen).
Die 17" (wel wat groot voor winterbanden maar ja dan wil je ook mooi zijn komen nu goed uit op de GTI 7 PP. Daar moet nl. 17 "onder.
1997: Honda Civic VTI, 2000: Seat Leon 20VT, 2003: Seat Leon Topsport, 2006: Seat Leon FR, 2010 Golf GTI 6, eind januari 2014: Golf GTI 7 PP.
fasca schreef:In Duitsland is het beter geregeld (Ik heb de Duitse folder van de GTI 7). Reserwiel 18" met gereedschap en krik i.p.v. reparatieset € 60. In Nederland kun je m.i dit helemaal niet meteen bij de auto bestellen. Moet apart worden besteld (heb ik destijds gedaan bij de GTI 6 en ik neem nu de set mee naar de GTI 7). De reparatieset heb ik weer in de GTI 6 gedaan bij de inlevering op 2-1-2014.
Ligt aan je dealer , ik heb gewoon een reservewiel besteld bij de nieuwe GTI (neem aan dat die erin ligt , auto moet ik nog ophalen).
Mijn dealer vraagt bij twijfel ook meteen info aan de fabriek , zoals bijv. over de standkachel op de Performance versie.
Vandaag is mijn 7 afgeleverd. De thuiskomer uit de 6 incl het gereedschap gewoon overgezet.
Plastic schroefdraad waarop het wiel zit kon er gewoon worden uitgeklikt en er bij de 7 weer gewoon worden ingeklikt. 3 min werk en alles overgezet. Voelt beter als een ingewikkkeld plaksetje.