Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door iroc-dennis »

Hoeveel km of uur gaan deze mee?
Mijn vriendin klaagt over slechte verlichting de laatste paar dagen!
Het is Niet meer zo hel als voorheen!

Ik schat dat de lampen zo'n 100.000 km oud zijn.
(de lampen zijn 2e hands gekocht ivm een schade eerder! )

Wat is een goede keuze betreft een nieuw setje ?
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door Ralphd »

Zover ik weet is dat niet echt van tevoren te zeggen. We hebben diverse auto's met xenon gehad en allemaal +200.000km nog geen problemen mee gehad.

Volgens mij kan je het herkennen aan dat het steeds blauwer wordt en uiteindelijk dat de lamp paars uitslaat.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door GTI-mkVII »

bij mij ging de eerste na 140.000km kapot, vrees ook dat die follow me home verlichting, die ook s morgens aan gaat als je de deur open doet en meteen weer uit als het al licht is, niet bijdraagt aan een lange levensduur
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door yal »

GTI-mkv schreef:bij mij ging de eerste na 140.000km kapot, vrees ook dat die follow me home verlichting, die ook s morgens aan gaat als je de deur open doet en meteen weer uit als het al licht is, niet bijdraagt aan een lange levensduur
Daarom gaan bij mij de led en mistlampen aan bij coming/leaving home.
Xenon lamp slijt idd. sneller door vele aan en uit gaan.

Auto hier (BMW) heeft ruim 230.000km gereden nooit xenon lamp kapot.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door staffpride »

Voor xenonlampen (phillips) geven ze een gemiddelde levensduur van 2500 uur op.
Dit staat gelijk aan +/- 150.000 km ( afhankelijk van rijomstandigheden uiteraard)



citaat:


Wat zegt Philips erover? “Xenon is meer dan een lamp. Het is een verlichtingssysteem waar de xenonlamp onderdeel van uitmaakt. Naast de lamp zelf hebben we een starter nodig (20.000 V), een ballast die ervoor zorgt dat het voltage bij de lamp op 85 V afgeregeld wordt, een automatische niveauregeling die een veilig lichtbeeld garandeert en een sproei-installatie om de optiek schoon te houden. Deze laatste twee zijn nodig om strooilicht en verblinding tegen te gaan.

Xenonverlichting geeft namelijk tot drie keer meer licht in vergelijking met halogeen verlichting.
Afhankelijk van de gemiddelde rijsnelheid en het kilometrage zal een xenonlamp bij een personenauto circa 150.000 km dienst doen. De kosten van lampvervanging (onderdelen en arbeidstijd) verschillen sterk per merk en type auto. Zeker is dat 95% van de automobilisten die ervaring hebben met xenonverlichting hun volgende auto wederom met dit krachtige verlichtingssysteem uitrusten.”

Dan de visie van Hella: “De gemiddelde levensduur van een gasontladingslamp (xenon is niet de juiste benaming, dit is alleen de vulling, namelijk xenongas) is ruim 2500 uur. De kosten die gemoeid zijn met het vervangen van een gasontladingslamp verschillen sterk per automerk en automodel. Een Philips lamp kost in de aftermarket ongeveer € 125,-. Deze prijs geldt voor D2R- en D2S-lampen die nu veelal worden toegepast. Met de introductie van de 4e en 5e generatie ballastunits (gedeelte met elektronica) wordt een geheel andere gasontladingslamp gebruikt die veel duurder is.

De aanschafwaarde van de lamp moet je natuurlijk wel in het juiste perspectief zien. Hij is relatief duur, maar de gasontladingslamp kent legio voordelen zoals de veel hogere lichtopbrengst, een lager energieverbruik (35 watt in plaats van 55 watt), een betere reflectie van de wegmarkeringen door de kleur van het licht, een veel langere levensduur en het systeem is ongevoelig voor een hogere boordnetspanning.

Naarmate de lamp ouder wordt, verandert de kleur van de lampen iets. Bij gasontladingslampen start een nieuwe lamp bij 4100 graden Kelvin en naarmate de leeftijd toeneemt wordt de lamp witter, dus de kleurtemperatuur wordt hoger (ongeveer 4600 graden Kelvin). Philips heeft een aantal jaren de Colormatch-lamp op de markt gebracht. Bij vervanging van slechts één lamp is het kleurverschil dan niet of nauwelijks waar te nemen. De kleurtemperatuur van deze lamp is meteen al 4600 graden Kelvin.

Voor de nieuwe generatie ballastunits (elektronicagedeelte) hanteert Hella een levensduur van minimaal 3000 uur. Dat komt in de praktijk neer op 22.500 inschakelmomenten.
MVG EMServices

Afbeelding
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door iroc-dennis »

De lampen zijn ook niet stuk !!

Ze geven minder licht, de kleur lijkt nu idd wat meer naar blauw idd.

Welk type lamp moet ik nu herplaatsen? D2r of D2s of nog iets anders?
Merk? Aantal lumen?
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door wjb#222 »

even dit topic omhoog halen
welke lampen zitten er nu in een mk5 r32 en welke in een mk 6 gtd (verkoper van de gtd heeft 1 D1S lamp mee gegeven)
maar lees overal dat er D2S in moet :oops:

dus mk5 R32 D?S
en de mk6 gtd D?S
Ilhan28
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 jun 2014, 18:53
Type auto: Golf 5 R32 3.2 v6

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door Ilhan28 »

R32 is d2s
Ex: Golf MK5 R32 3.2 v6 2006
Ex: Golf MK4 R32 3.2 v6 2002
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door dangerpaki »

Bij mij hier een lamp bij ongeveer 115.000 km de geest gegeven. Maar die viel gewoon uit. In het begin als ik de lichten uit en weer aan zette deed die het af en toe wel.

Moet je per 2 vervangen anders zie je kleurverschil. Niet bij de dealer doen. Die beginnen over bumpers verwijderen en lampen a 200 euro per stuk. Effe googlen. Originele Philips lampen in de buurt van breda voor 90 euro 2 stuks in laten bouwen en afstellen. Was met 10 minuten klaar.

Het vage van je lamp kan ook zijn dat je koplampen gewoon verweerde UV coating hebben. Dat zie je zo aan de lampen aan de buitenkant, dan is het plastic gewoon wazig. Niet per ongeluk een knopje omgezet in de auto door je vriendin dat je koplampen niet branden maar je dagrijverlichting?
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door wjb#222 »

welk bedrijf in breda is dat dan ?
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 991
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door Maarten »

Er staat hier op het forum een filmpje hoe je xenon bij een MK5 zelf kan vervangen.

Link: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 2419&hilit

Ik met 2 linkerhanden :lol: is het gelukt in 20 minuten... achteraf is het simpel...

edit: filmpje is niet meer zichtbaar, maar gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=oiNmn6APn-s
Serviced by EMServices.
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Hoe lang gaan de originele xenon lampen mee?

Bericht door dangerpaki »

Als je het zelf doet. Pas dan erg op. Veel nepzooi van made-in-China Philips lampen te vinden. Doen het een paar maanden. Met een beetje pech worden ze zo warm dat ze de rest van jeXenon installatie ook verpesten.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten