versterker nodig ???

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Emrree
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2013, 18:59
Type auto: golf 3 Gti 8V

versterker nodig ???

Bericht door Emrree »

Hallo allemaal
Het gaat hier om een mk3 GTI 8V bouwjaar 1997 3deurs.
Ik heb nou een vraag over mijn geluid in mijn auto.
Ik heb originele tweeters voor golf 3 gekocht en voor in de deuren climax 220 watt.
Voor de hoedenplank heb ik excalibur 450watt.
Radiospeler pioneer 4x50W mosfet.
Nou heb ik geen mooie bass.
En ik heb totaal geen verstand van.
Mij is verteld dat ik versterker kan aansluiten van een 4 kanaals voor de deuren en de hoedenplank voor een mooiere geluid qua bass of is er echt een subwoofer en condenser nodig ?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: versterker nodig ???

Bericht door Spuugemmer »

Een paar goede speakers en minstens net zo belangrijk juiste montage maken een groot verschil.

Het is leuk dat er een x vermogen op de speaker staat maar dat zegt niets over de geluids kwaliteit. Neemt niet weg dat een goede versterker het best een stuk beter kan maken.

Je kan voor een versterker gaan van de merken waar je al speakers van hebt als het on budget moet. Een beter alternatief kan dan zijn om naar tweedehands versterkers te kijken. Signat maakt hele leuke versterkers die vaak voor weinig worden aangeboden. Een roc 2 kan leuk zijn. Is 4x50 watt continu vermogen.
Golf MK1 GTI
Emrree
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2013, 18:59
Type auto: golf 3 Gti 8V

Re: versterker nodig ???

Bericht door Emrree »

Spuugemmer schreef:Een paar goede speakers en minstens net zo belangrijk juiste montage maken een groot verschil.

Het is leuk dat er een x vermogen op de speaker staat maar dat zegt niets over de geluids kwaliteit. Neemt niet weg dat een goede versterker het best een stuk beter kan maken.

Je kan voor een versterker gaan van de merken waar je al speakers van hebt als het on budget moet. Een beter alternatief kan dan zijn om naar tweedehands versterkers te kijken. Signat maakt hele leuke versterkers die vaak voor weinig worden aangeboden. Een roc 2 kan leuk zijn. Is 4x50 watt continu vermogen.
Het gaat niet zo zeer om budget maar omdat ik er niet zon verstand van heb zijn deze luidsprekers my aangeboden in de tuning winkel.
En heb gistere een versterker van 1100 watt gekocht.
Ik zou gewoon een mooie bas in de wagen willen niet te heftig. Daarmee bedoel ik dat het niet van buiten te horen hoef te zijn of iets dergelijks gewoon binnen mooi geluid met lekkere bass.
Wat kan ik het beste doen.
Nieuwe set boxen kopen voor de deuren en de hoedeplank?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: versterker nodig ???

Bericht door Spuugemmer »

Mijn persoonlijke setup voor jou auto zou het volgende zijn.

- Een 16,5 cm compo set voorin. (Focal, Micro precision als alternatief Audio System)
- Subje in gesloten behuizing achterin. (10 of 12" ook weer van bovenstaande merken maar er zijn ook andere leuke alternatieven Infinity Kappa Perfect, JBL W12gti vooral de laatste heeft een hele stevige versterker nodig om het goed te doen maar kan dan wel in een gesloten behuizing van 28,32 Liter 140 DB halen (maar dat was niet je doel).
- een 4-kanaals versterker of 2x 2-kanaals.
- de deuren dempen.
- speaker kabels naar de speakers trekken niet de originele bekabeling gebruiken.
- Er zijn heel veel kleine dingen die invloed hebben op het geluid en niet perse geld moeten kosten.
Golf MK1 GTI
Emrree
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2013, 18:59
Type auto: golf 3 Gti 8V

Re: versterker nodig ???

Bericht door Emrree »

Spuugemmer schreef:Mijn persoonlijke setup voor jou auto zou het volgende zijn.

- Een 16,5 cm compo set voorin. (Focal, Micro precision als alternatief Audio System)
- Subje in gesloten behuizing achterin. (10 of 12" ook weer van bovenstaande merken maar er zijn ook andere leuke alternatieven Infinity Kappa Perfect, JBL W12gti vooral de laatste heeft een hele stevige versterker nodig om het goed te doen maar kan dan wel in een gesloten behuizing van 28,32 Liter 140 DB halen (maar dat was niet je doel).
- een 4-kanaals versterker of 2x 2-kanaals.
- de deuren dempen.
- speaker kabels naar de speakers trekken niet de originele bekabeling gebruiken.
- Er zijn heel veel kleine dingen die invloed hebben op het geluid en niet perse geld moeten kosten.

Oke top bedankt ik zal de auto opnieuw bekabeling geven en de deuren laten dempen.
Daarna zal ik de rest doen. Ik heb een versterker 1100 watt van renegade dat is een goede toch?
En composetje van hertz schijnen goed te zijn ???
Stoffel147
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 okt 2011, 10:58

Re: versterker nodig ???

Bericht door Stoffel147 »

Hallo ,

deze 2de hands installatie kan ik je aanbieden .

DLS C6 16,5cm 2-way component 60w RMS ( in de deuren )

DLS R1070 2-way coaxial speakers 100w RMS ( hoedeplank )

DLS CA41 500w 4-way amplifier ( versterker )

dit alles voor een weggeefprijs van 300euro .

indien interesse kan ik je foto's doorsturen .

Elke kenner weet dat dit een topinstallatie is !

Greetz ,

Christoph
Emrree
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2013, 18:59
Type auto: golf 3 Gti 8V

Re: versterker nodig ???

Bericht door Emrree »

Stoffel147 schreef:Hallo ,

deze 2de hands installatie kan ik je aanbieden .

DLS C6 16,5cm 2-way component 60w RMS ( in de deuren )

DLS R1070 2-way coaxial speakers 100w RMS ( hoedeplank )

DLS CA41 500w 4-way amplifier ( versterker )

dit alles voor een weggeefprijs van 300euro .

indien interesse kan ik je foto's doorsturen .

Elke kenner weet dat dit een topinstallatie is !

Greetz ,

Christoph
Heeey

Nee bedankt ik ga gewoon compo setje van pioneer zetten
Hartstikke bedankt voor je aanbieding maar compo setje van pioneer zal wel genoeg zijn alleen myn vraag is moet er nou een condenser ertussen ??
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: versterker nodig ???

Bericht door Spuugemmer »

De versterker is een Renegade REN 1100S deze is continu 4x75 watt dus 1100 watt is leuk maar dat geeft ie maar een deel van een seconde en bij een bepaalde frequentie. En ja voor de prijsklasse onder de €100,- mag je denk ik ook niet veel verwachten.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Aan de andere kant voor €25,- is dit echt een beest van een versterker!

http://amp-performance.de/346-Signat-Ram-2-MKII.html

Wel leuk als je verder op deze site kijkt kom je ook een Renegade versterker tegen. Opgegeven vermogen 720 watt. Onder de streep alle kanalen bij elkaar opgeteld.... 200 watt....

http://amp-performance.de/359-Renegade-REN720.html


kwaliteit en dan een Pioneer setje..... Koop iets goeds daar heb je zelf alleen maar meer plezier van. Bespaar op het dempen door het zelf te doen en niet een belachelijk dure kit in een car hifi winkel te kopen maar het dempingsmateriaal gewoon bij de bron.
Golf MK1 GTI
Emrree
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2013, 18:59
Type auto: golf 3 Gti 8V

Re: versterker nodig ???

Bericht door Emrree »

Spuugemmer schreef:De versterker is een Renegade REN 1100S deze is continu 4x75 watt dus 1100 watt is leuk maar dat geeft ie maar een deel van een seconde en bij een bepaalde frequentie. En ja voor de prijsklasse onder de €100,- mag je denk ik ook niet veel verwachten.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Aan de andere kant voor €25,- is dit echt een beest van een versterker!

http://amp-performance.de/346-Signat-Ram-2-MKII.html

Wel leuk als je verder op deze site kijkt kom je ook een Renegade versterker tegen. Opgegeven vermogen 720 watt. Onder de streep alle kanalen bij elkaar opgeteld.... 200 watt....

http://amp-performance.de/359-Renegade-REN720.html


kwaliteit en dan een Pioneer setje..... Koop iets goeds daar heb je zelf alleen maar meer plezier van. Bespaar op het dempen door het zelf te doen en niet een belachelijk dure kit in een car hifi winkel te kopen maar het dempingsmateriaal gewoon bij de bron.

Toevallig heeft mijn buurjonge ook een signat.en gebruikt die niet meer maar ik zal eens kyken bedankt voor je informatie ik zal eens kijken hoe en wat er nou allemaal in komt.
Laatst gewijzigd door Emrree op 02 jan 2014, 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Emrree
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2013, 18:59
Type auto: golf 3 Gti 8V

Re: versterker nodig ???

Bericht door Emrree »

Wil het ookt niet te heftig maken :p
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: versterker nodig ???

Bericht door Spuugemmer »

Dat begreep ik al uit je verhaal.
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten