Tik bij gas geven

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Tik bij gas geven

Bericht door Joey »

Hallo,

Ik snap dat het moeilijk oordelen is van achter de computer, maar wellicht komt dit vaker voor.. Bij het gas geven in mijn Golf V GTi hoor ik een metaalachtige tik (alsof er 2 stukjes metaal tegen elkaar botsen). De tik is eenmalig tot ik het gas pedaal los laat en opnieuw gas geef (bij overschakelen bijvoorbeeld). Deze tik geeft hij voorafgaand aan elke versnelling, het maakt hierbij niet uit of ik het gaspedaal minimaal of normaal belast. Iemand hier wellicht ervaring mee?

Alvast bedankt,
Joey
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Tik bij gas geven

Bericht door Wilcoos »

Vooraf aan elke versnelling? Is het dan niet je koppelingspedaal? Dan herken ik het misschien wel, ik heb namelijk het idee dat die tik van mijn koppeling komt.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Joey
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 mei 2011, 19:19

Re: Tik bij gas geven

Bericht door Joey »

Ik heb (nog) geen idee. Ik hoorde het vandaag toen ik ergens wegreed met m'n raam open. Elke keer wanneer ik het pedaal aanraak hoor ik deze tik eenmalig (op hogere snelheden niet meer, maar ik ga er vanuit dat hij het dan ook doet).
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Tik bij gas geven

Bericht door Mackdennis »

Ff aan het brain stormen..

Mischien stom idee maar iets van je uitlaat of onder je motor kap?
Als je gasgeeft kantelt je motor iets, dus mischien dat dan net iets,iets anders raakt.
Snap je?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Tik bij gas geven

Bericht door MkVI Nmgn »

kan ook de benzine leiding zijn die aan de onderkant van de auto er tegen aan komt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten