Pagina 1 van 1

Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 21 jan 2014, 12:16
door patrick-gti
Hallo,

Ik heb een Golf 2 1.8 GTI 16V met motorcode PL.
Tot op heden was er niks aan de hand maar nu reed ik vant weekend even een rondje en begon de auto raar tedoen.
Eerst nergens last van en geen rare dingen, maar toen ik een bocht doorging begon hij ontzettend te knallen.
Even later viel hij uit, even de koppeling los in de versnelling (ik rolde nog) en hij pakte weer aan.
Zolang ik van het gaspedaal afbleef ging het goed maar als ik hem ook maar iets aanraakte plofte hij weer als een gek, daarna kon ik heel even gas geven en een beetje doortrekken waarna hij weer begon te ploffen en uit viel.
Sindsdien wil hij niet meer aanpakken.
Ik dacht dus dat het de ontsteking was, alles even gecheckt/schoongemaakt en bleek een kabelbreukje te zitten.
Dit uiteraard gerepareerd en gekeken of hij starte/vonkte.
Dit was niet het geval..
Ook direct maar even de brandstoftoevoer nagekeken en dat heeft hij ook niet, vanaf de tank naar de spinnenkop komt wel goede druk op te staan maar hij verdeeld het niet onder de cilinders.
Heb namelijk de leidingen los gehad om te kijken of het eruit spoot maar er kwam helemaal niks uit!!
Toen kreeg ik de tip om mijn ecu even los te draaien en te kijken of daar misschien vocht in was gekomen door het autowassen eerder die middag, ook niet het geval..

Heeft iemand toevallig ook deze problemen gehad, of weet hier een oplossing voor??

Groeten patrick

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 21 jan 2014, 13:52
door PatrickR
Eerste gok: Je hallgever, maar dan had hij wel benzine moeten geven volgens mij, luchtweger wel iets omhoog gedrukt tijdens je test?
Waar woon je?
Knallen is een teken dat hij wel benzine krijgt.

Bijv bij een verstopte spinnekop wil dat wel eens gebeuren, als 1 kanaal dicht zit, drukt hij die benzine bij op de andere cilinders. Dus 3 cilinders lopen dan erg rijk, en 1 veel te arm.

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 21 jan 2014, 23:23
door patrick-gti
Hallo,

Vandaag hb ik wat collega's en klasgenoten gevraagd enxzijn we er even mee aan het meten gegaa en hebben wat info opgezocht. Het schijnt zo te zijn dat hij mpet vonken voordat hij de benzine gaat verdelen, maar hij vonlt ook niet dus verdeelt hij naar geen enkele cilinder.
We hebben de bobine even doorgemetn en getest en deze bleek goed tezijn.
Alleen vonkt hij niet, dus we hebben nu het vermoeden dat de ontstekingsmodule(die bovenop de ecu zit) kapot is..
Ik woon in wierden (overijssel) maar ken niet ieman in de buurt met zoon zelfde golf sus het is vrij lastig om even dingen uit te wisselen om het te testen..

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 22 jan 2014, 20:49
door Chris5gti
Kijk je verdeler eens goed na , is bij mij toen ook kapot geweest

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 03 feb 2014, 12:50
door patrick-gti
Dat probleem is opgelost!:) mijn hall-gever was kapot.
Alleen nu heb ik het probleem dat hij koud niet wil blijven lopen:(
Als ik dan mijn luchtweger heel iets omhoog houdt blijft jij wel lopen?!

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 03 feb 2014, 19:32
door Chris5gti
Kijk eens bij je gasklep .. boven op de gasklep zit de gaskabel ingehangen in das plastik halfmaantje . Deze heeft een aanslagpunt , ik bedoel als hij stationeer loopt word er op dit punt een klein zwart knopje ingeduwd , het kan zijn dat deze net niet word ingeduwt en hij daardoor een signaal mist . Je kunt het kontroleren door met de hand effe gas te geven aan de gasklep en als je hem loslaat hoor je klik (zou je moeten horen ) Daar ligt vaker wel het probleem met stationeer lopen ..


edit hier is wat makkelijker , is altijd lastig uit te leggen .. heb de foto effe uitgeleend en met rood omcirkeld wat ik bedoel

Afbeelding


p.s ik heb nog een gasklephuis hier liggen van een audi 5 cyl . wat precies op de 16v past . werde toen vaker omgezet , als je intresse hebt laat maar iets weten .

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 03 feb 2014, 20:29
door PatrickR
Dan zou het niet temperatuur gevoelig zijn toch?
Denk de blauwe temp sensor, rechts op je motor.

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 10 feb 2014, 19:38
door patrick-gti
Chris5gti schreef:Kijk eens bij je gasklep .. boven op de gasklep zit de gaskabel ingehangen in das plastik halfmaantje . Deze heeft een aanslagpunt , ik bedoel als hij stationeer loopt word er op dit punt een klein zwart knopje ingeduwd , het kan zijn dat deze net niet word ingeduwt en hij daardoor een signaal mist . Je kunt het kontroleren door met de hand effe gas te geven aan de gasklep en als je hem loslaat hoor je klik (zou je moeten horen ) Daar ligt vaker wel het probleem met stationeer lopen ..


edit hier is wat makkelijker , is altijd lastig uit te leggen .. heb de foto effe uitgeleend en met rood omcirkeld wat ik bedoel

Afbeelding


p.s ik heb nog een gasklephuis hier liggen van een audi 5 cyl . wat precies op de 16v past . werde toen vaker omgezet , als je intresse hebt laat maar iets weten .


Deze sensor wordt gewoon aangedrukt! heb het ook geprobeerd toen die niet werd aan gedrukt maar geen verschil..


Ps. PatrickR: heb je een foto van die tempsensor? want sommige mensen zeggen ook die ene die op de inspuiting zit (voor het starten) andere zeggen stappenmotor?!

Re: Problemen Golf 2 1.8 GTI 16V PL

Geplaatst: 12 feb 2014, 01:05
door PatrickR
Nee geen foto, mijn MK2's zijn al een tijdje de deur uit. Maar de stappenmotor kan het inderdaad ook goed zijn! Deze kun je eens schoonmaken wie weet helpt het.