DGM Tuning

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Heeft er iemand op het forum ervaring met het chippen bij DGM Tuning?

Ik had namelijk gelezen dat JD een samenwerking is aangegaan met DGM en aangezien DGM een heel stuk dichterbij huis is was ik eigenlijk wel benieuwd naar de eventuele ervaring.
Ik verwacht namelijk niet dat JD met zoveel naam bekendheid zomaar met iemand gaat samenwerken.

Ik hoor graag jullie reacties
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: DGM Tuning

Bericht door HC1973 »

Ik heb er ervaring mee. Ik heb een gemengd beeld. Mijn Ibiza FR is prima getuned 6 jaar terug. Geen enkel probleem mee gehad. Mijn A4 2.0 tfsi daarentegen kreeg wel na ongeveer een jaar problemen (benzinepomp). Ook een maat van met met zijn GTI 5 heeft problemen gehad.

Daarnaast heeft de Groot me een keer foute velgen geleverd met foute ET waarde. Die liepen (kwam ik na een vakantie naar zuid Frankrijk pas achter) aan op de remklauwen. Zo hadden ze me dus nooit op pad moeten sturen.

Andere maat van me heeft zeer negatieve ervaringen met DGM. Onder andere moelijk doen over garantie, foute onderdelen leveren. Rechtsbijstand is er aan te pas moeten komen.

DGM stond een aantal jaren terug erg goed aangeschreven bij Seat fans, maar die goede naam is flink afgebrokkeld de laatste tijd.
Laatst gewijzigd door HC1973 op 03 feb 2014, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Zoals je nu beschrijfd zijn je ervaringen niet super. Maar het kan toch ook niet zo zijn dat JD zomaar met iemand waar slecht werk word geleverd een samenwerking mee aan gaat?
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: DGM Tuning

Bericht door jwbakkenes »

Ik zou JD even contacten.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Race Eend »

DGM werkte vroeger met Beek tuning samen, tegenwoordig levert men software van JDEngineering (en evt de andere JD producten).

https://www.facebook.com/JDEngineering. ... eam_ref=10

Er zit een compleet nieuw team bij de Groot, mensen die er zeker wat van willen maken en daarom ook de banden met Beek verbroken hebben.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Dus ik hoef minder ver te rijden (rijden is het probleem natuurlijk niet) voor dezelfde kwaliteit als in lochem? :-)
feddomw
Berichten: 115
Lid geworden op: 06 dec 2013, 20:19
Type auto: 2005 mk5 GTI

Re: DGM Tuning

Bericht door feddomw »

Race Eend schreef: Er zit een compleet nieuw team bij de Groot, mensen die er zeker wat van willen maken en daarom ook de banden met Beek verbroken hebben.
Dit klinkt alsof Beek niet goed is. Is dat ook jullie mening/ervaring?

Jaren geleden een Audi daar laten chippen naar volle tevredenheid. En het team is al jaren ongewijzigd volgens mij, wat in de regel een goed teken is.
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: DGM Tuning

Bericht door HC1973 »

feddomw schreef:
Race Eend schreef: Er zit een compleet nieuw team bij de Groot, mensen die er zeker wat van willen maken en daarom ook de banden met Beek verbroken hebben.
Dit klinkt alsof Beek niet goed is. Is dat ook jullie mening/ervaring?

Jaren geleden een Audi daar laten chippen naar volle tevredenheid. En het team is al jaren ongewijzigd volgens mij, wat in de regel een goed teken is.
Beek en De Groot Meerkerk zijn 2 verschillende bedrijven. Beek is een tuner en De Groot een Seat dealer. DGM werkte samen met Beek voor o.a. chiptuning. Ik ben er tot een jaar of 2 terug klant geweest als lid van de Seat Sport Club.

Bij DGM is veel gebeurd afgelopen paar jaar. Beek is sinds de splitsing van de eigenaars een aantal jaar terug volgens mij een stabiel bedrijf.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Ik heb vandaag contact gehad met DGM misschien binnenkort toch maar een ritje naar meerkerk voor een stage 1 chip ben benieuwd... ik zal mijn ervaring delen
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: DGM Tuning

Bericht door wsnbm »

Dat zou voor mij ook dichterbij zijn.
Wil best tunen, maar mijn vraag is, ik lees zo weinig over middelen die je daadwerkelijk
helpen om het vermogen vanaf de start ook op de weg te krijgen.

Persoonlijk vraag ik het me af of het zin heeft om van 210 PK naar bv 300 PK te gaan als ik nu sta te spinnen bij het stoplicht?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DGM Tuning

Bericht door bzb »

stijvere achter stabi stang, strakkere motorrubbers en betere banden, maar de echte fun zit hem toch op de snelweg even wegrijden bij heftige auto's :twisted: ik heb elke dag een plezierige rit in ieder geval met het extra vermogen, al ben ik alleen op de weg
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Ik heb een afspraak gemaakt voor het chippen van me golf en de nokkenas ketting en spanner word ook gelijk gemaakt bij DGM en dat alles op 28feb heb er nu al zin in...
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: DGM Tuning

Bericht door wsnbm »

Ben heel benieuwd naar je ervaringen.

S6.
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Zoals de afspraak vandaag was ben ik geweest maar helas tot een grote teleurstelling gekomen dat er meer aan de hand was dan alleen de nokkenas ketting :-( de harde laag van de inlaat nokkenas is eraf gesleten de hoge druk pomp vertoonde ernstige tekeningen van slijtage al met al ben ik super netjes geholpen maar kom ik op een schade post van 1800 euro pfffff en dan nog niet gechipt :-( :-( volgens de monteur was het ratelen van de moter wel erg extreem en was het een best wel groot risico om er langer mee te rijden. Duss dat is mijn ervaring ik kan hem volgende week weer ophalen als het goed is......

Wordt vervolgt.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: DGM Tuning

Bericht door Schippersss »

Misschien kan je wel mooie prijs afspreken om te chippen nu je daar veel laat reparen ;)
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Schippersss schreef:Misschien kan je wel mooie prijs afspreken om te chippen nu je daar veel laat reparen ;)


ja kan het altijd proberen maar ik verwacht dat het vaste prijzen zijn ;)
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Dik Eikelboom »

Ik wil wel iedereen waarschuwen die last heeft van het diesel geluid. Laat er goed naar kijken voor dat de schade alleen maar groter word!!
Gebruikersavatar
DikMKV
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
Type auto: Nog invullen!
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door DikMKV »

Ik heb gisteren weer me gti op kunnen halen en wat is die nu heerlijk stil en rustig echt een hele verbetering. Toen dus lekker rustig naar huis gereden en toen ik thuis was toch even onder de kap gekeken toen viel me mond toch wel even open. Ze hebben de gehelen moterruimte schoongemaakt alles glimt en is mooi schoon echt super blij mee!

Op aanrade van het bedrijf(de groot autoservice meerkerk) toch maar een catch can geplaatst want de moter was ernstig vervuild dus die gisteren avond gelijk maar gemonteerd want ik heb niet weer zin in vervuiling.

Om een lang verhaal kort te houden

Een dikke plus voor de groot auto service meerkerk(DGM Tuning)

Binnenkort toch maar weer langs voor de software aanpassing.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
DikMKV
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
Type auto: Nog invullen!
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door DikMKV »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: DGM Tuning

Bericht door R32Amsterdam »

wsnbm schreef:Dat zou voor mij ook dichterbij zijn.
Wil best tunen, maar mijn vraag is, ik lees zo weinig over middelen die je daadwerkelijk
helpen om het vermogen vanaf de start ook op de weg te krijgen.

Persoonlijk vraag ik het me af of het zin heeft om van 210 PK naar bv 300 PK te gaan als ik nu sta te spinnen bij het stoplicht?
Zet er een Haldex onder :P ook vet golf 6 gti met haldex. en dan even tunen naar 300PK.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: DGM Tuning

Bericht door R32Amsterdam »

DikMKV schreef:AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ziet er goed uit.\! :mrgreen:
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door Race Eend »

Keurig dat ze hem even schoon gemaakt hebben inderdaad, dat zie je maar weinig bij dealers/garages.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
DikMKV
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
Type auto: Nog invullen!
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door DikMKV »

De afspraak is gemaakt voor aanstaande vrijdag 9 mei 10:15 bij DGM voor het chippen van me golf :lol:
Using Tapatalk
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: DGM Tuning

Bericht door Golf88 »

Nice! Ben benieuwd wat ze er uit gaan halen 8-)
Gebruikersavatar
DikMKV
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
Type auto: Nog invullen!
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:

Re: DGM Tuning

Bericht door DikMKV »

Ja ben ook wel benieuwd en vooral naar het resultaat van me zelf gemaakte downpipe ;-)
Using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 124 gasten