Turbo inlet pipe, auto stottert bij koude start.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rubennimma
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2013, 21:30
Type auto: MK4 Golf GTI

Turbo inlet pipe, auto stottert bij koude start.

Bericht door rubennimma »

Goedenavond,

Sinds kort heb ik mijn originele DV vervangen door een forge split-r. Echter heb ik last van het volgende: wanneer ik de motor start (koude motor) dan stottert hij enorm bij het wegrijden. Als ik een minuutje wacht en de toerenteller gaat van ongeveer 1200 naar 900, dan rijdt die weer normaal.

Ik heb dus naar de vacuümslangen gekeken en er zat een enorme scheur bij de carterventilatieslang. Deze heb ik gelijk vervangen door een siliconen slang, maar tijdens het vervangen zag ik iets merkwaardigs bij mijn Turbo inlet pipe (ik heb er een van Samco motorsport laten zetten door een monteur).

Ik zag dat er geen aansluiting was bij 1 opening bij de TIP. Ik heb wat foto's toegevoegd zodat jullie het beter kunnen zien (met groen omcirkelt). Ik zou niet weten welke slang hierop moet worden aangesloten, hopelijk weten jullie het antwoord, maar zou dit het probleem van stotteren zijn bij koude start?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Turbo inlet pipe, auto stottert bij koude start.

Bericht door Race Eend »

Die is toch wel afgedopt mag ik hopen, alleen auto's met ESP gebruiken deze aansluiting.

Als deze gewoon open ligt, dan heb je een gigantisch lek na je luchtmassameter (logisch dat hij dan zo slecht loopt).

Deze aansluiting moet natuurlijk voorzien worden van een afsluitdop, anders zuig je ook vuile lucht aan!

Die slangklem die er ook op zit.... lijkt wel voor een uitlaat.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
rubennimma
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2013, 21:30
Type auto: MK4 Golf GTI

Re: Turbo inlet pipe, auto stottert bij koude start.

Bericht door rubennimma »

Hij is helaas niet afgedopt (hele slechte zaak van de monteur)... Waar kan ik zo een afsluitdop aanschaffen?

Is die slangklem niet voor de tip gemaakt? Kan het kwaad zo dan? Voor zover ik weet zit hij er wel stevig op aangesloten.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Turbo inlet pipe, auto stottert bij koude start.

Bericht door Race Eend »

biesheuvel heeft deze doppen voorradig.
Slechte zaak inderdaad.

Je kunt de luchtmassameter stekker nu even los halen, dan rijdt hij wat beter, tot je het lek gedicht hebt.

Wis na het plaatsen van de afsluitdop even je foutcodes in de ecu, je mengsel adaptie staat nu vast helemaal verkeerd, dus loopt ie na het dichten van het gat nog niet optimaal, tot je de ecu even wist (en de adaptiewaardes ook weer op 0 staan)..
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten