Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door MacFever »

Gisteren om 5h vertrokken uit Brussel om tegen 8h bij Hans Sloot te zijn :
- vervangen van kettingspanner en ketting vanwege het "diesel" geluid, dit geluid was volgens de dealer normaal ....
Eenmaal alles open was het probleem duidelijk : een deel van de kettingspanner was afgebroken, dus er lagen 2 kleinere delen los is de behuizing (foto's volgen)
Als ik er nog een tijdje mee blijven rijden was zou mijn (uitgerokken) ketting zeker een tand versprongen zijn met geplooide kleppen tot gevolg (en enige duizende euro's kosten)
Moraal van het verhaal : vanaf je het "diesel" geluid hebt laat ONMIDDELIJK je ketting en spanner vervangen
- vervangen van lekkende PCV valve (was nog de eerste dus van 2005)
- vervangen van Diverter Valve voor een model van GFB (van JD) : mijn DV valve had een volledig gescheurd membraan (foto volgt)
Dat was dus de reden dat mijn GTI bijna geen kracht had (Hans schatte zeker niet meer dan 150 pk ofzo) omdat de turbo geen boost kon maken
- chemische reiniging van de kop (na 145000 km geen luxe), is veel troep uitgekomen
Net op tijd om bij JD te zijn om 13h :
- eerste meting op vermogenbank was wat teleurstellend : 201pk en 313 nm
Ik heb een volledige Milltek lijn met downpipe en racekat, carbonio inlaat en Pipercross filter dus hadden we 220-225pk verwacht
- na chip toch leuke waarden : 270 pk en 415 nm (foto van uitdraai volgt)
Zou volgens Mark aan de wastegate kunnen liggen, die kan strakker gezet worden en zou nog een extra 10-15 pk kunnen opleveren
Probleem is dat mijn koppeling nu al (met 415 nm) een beetje aan het slippen is en meer nm het probleem alleen maar zou verergeren
- ook DSG aangepast om betere schakel punten te bekomen (niet zo lui opschakelen en aan ong 1750 toeren terugschakelen)
De wagen rijdt nu zooooveel beter
Niets dan lof voor Hans Sloot en Roy, moest ik niet zo ver wonen dan zou er niemand anders meer aan mijn auto komen
Ook niets dan lof voor JD en vooral Mark die zich met mij (en mijn auto) heeft bezig gehouden
Echte vakkennis en zeer professioneel, echt top
Was pas om 21h terug thuis maar was zeker de moeite
Toekomstplan : de 2 koppelingsplaten laten vervangen bij Hans Sloot en dan terug naar JD ...
To be continued ...
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door Bluepower »

Goed te lezen dat je auto nu weer lekker rijdt!!

Maar: dsg koppeling die slipt bij 415Nm(neem aan dat de druk al verhoogd is)? en er moeten 2 platen vervangen worden? Dit al bij 145.000km?
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door MacFever »

Het slippen is wel miniem, nauwelijks merkbaar maar Mark had het natuurlijk gezien ;-)
Wordt pas iets aan gedaan als het wat erger wordt
Ik denk dat er met de wagen veel mee in de stad gereden is wat natuurlijk de koppeling meer doet verslijten, ik heb de wagen pas 3 maand
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door jellejelle »

Een hele mooie review van wat je allemaal hebt gedaan!

Nu kan die er weer een mooie kilometers te gemoed zien :D
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door MacFever »

Ik had eerder al meer laten doen in Belgie :
- professioneel reiniging interieur
- distributieriem
- 2de handse Milltek eronder
- Brax audio installatie met Kenwood DNX521DAB headunit, met ontdreunen van de deuren
- achteruit rij camera
- Carnonio inlaat en Pipercross zelf geplaatst
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door yal »

Fijne vaklui die Hans en JD en medewerkers!

Geniet van je nieuwe auto.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door bzb »

zo jou auto is even teruggebracht uit de bijna dood met die ketting en vermogen verlies en al :D flinke investering maar elke cent waard, maar als de bak toch open moet zou ik gelijk alle koppelingsplaten vernieuwen, word volgens mij ook per setje verkocht
Gebruikersavatar
Dik Eikelboom
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
Type auto: Golf mk5 GTI
Contacteer:

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door Dik Eikelboom »

Wat was je kwijt voor het repareren van het "DIESELGELUID" Als ik vragen mag bij de dealer rekenen ze daar 700 euro voor:?
Gebruikersavatar
GTI Grsbk
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2013, 21:10
Type auto: MK5 GTI

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door GTI Grsbk »

Dan was jij diegene met de grijze golf wie op de Dyno stond, mooi resultaat 270pk.

Ik was daar voor het vervangen an mijn DV-Valve voor een GFB valve. JD-Engineering tevens
bedankt voor het verder kijken dan alleen het vervangen van de DV-Valve, de homokneet hoes bleek namelijk gescheurd te zijn.
Dus deze moet ik laten vervangen of zelf doen met het verkregen advies bij JD Top jongens!
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Je blok heeft de dood in de ogen aangekeken zo te horen :twisted:
Mooie redding in ieder geval...

Ik reed twee weken terug ook met een totaal andere auto terug naar huis, terwijl ik daarvoor m'n auto al had laten chippen bij JD. De GTI loopt echt mooi en soepel na de chemische reiniging en de DSG stage 1. Auto is totaal veranderd...

Veel plezier met je "nieuwe" GTI ;)
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door MacFever »

Prijs reparatie "dieselgeluid" is afhankelijk of het klepdeksel mee moet vervangen worden
- zonder klepdeksel : minder dan €400
- met klepdeksel €600 meer !
die van mij moest bijna vervangen worden omdat er 1 van de 3 metalen dichtringen kapot was, gelukkig heeft Roy van Hans Sloot er 1 kunnen overzetten van een ander klepdeksel dat ze nog liggen hadden :-)
feddomw
Berichten: 115
Lid geworden op: 06 dec 2013, 20:19
Type auto: 2005 mk5 GTI

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door feddomw »

MacFever schreef:Gisteren om 5h vertrokken uit Brussel om tegen 8h bij Hans Sloot te zijn :
- vervangen van kettingspanner en ketting vanwege het "diesel" geluid, dit geluid was volgens de dealer normaal ....
Eenmaal alles open was het probleem duidelijk : een deel van de kettingspanner was afgebroken, dus er lagen 2 kleinere delen los is de behuizing (foto's volgen)
Als ik er nog een tijdje mee blijven rijden was zou mijn (uitgerokken) ketting zeker een tand versprongen zijn met geplooide kleppen tot gevolg (en enige duizende euro's kosten)
Moraal van het verhaal : vanaf je het "diesel" geluid hebt laat ONMIDDELIJK je ketting en spanner vervangen

- vervangen van lekkende PCV valve (was nog de eerste dus van 2005)

In snap iets niet, wellicht dat iemand het kan uitleggen:

Je praat over 2005, dus ik neem aan dat je een mk5 hebt.
Dan praten we toch over een distributieriem en niet een ketting? Dus hoe kan een kettingspanner overleden zijn?

Ik weet dat ook het blok uit de mk5 kettingen in het blok heeft, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat pas bij de mk6 en verder "de problemen" kwamen omdat wat de distributie betreft VW was overgestapt op kettingdistributie ipv een riem/snaar.

Ik had overigens precies hetzelfde met de Diverter valve, rondom doorgescheurd en dus vermogenstekort. Hans deed er een nieuwe in en ik herkende de auto niet meer terug.
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door MacFever »

Ja inderdaad een Golf MK5
Die heeft inderdaad een riem voor de distributie itt de MK6 die een ketting heeft, de MK7 heeft terug een riem
Aan de andere kant van de motor zit echter de ketting voor de aandrijving van de nokkenassen, het is deze die het "dieselgeluid" geeft en waarbij bij mij de kettingspanner van stuk was
feddomw
Berichten: 115
Lid geworden op: 06 dec 2013, 20:19
Type auto: 2005 mk5 GTI

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door feddomw »

MacFever schreef:Ja inderdaad een Golf MK5
Die heeft inderdaad een riem voor de distributie itt de MK6 die een ketting heeft, de MK7 heeft terug een riem
Aan de andere kant van de motor zit echter de ketting voor de aandrijving van de nokkenassen, het is deze die het "dieselgeluid" geeft en waarbij bij mij de kettingspanner van stuk was
Omschrijf aub "dieselgeluid". Wat blijkbaar volgens dealer normaal was.
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door MacFever »

lost
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 okt 2013, 18:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door lost »

op 1 dag tijd +120 pk niet moeilijk dat je tevreden bent :lol:

mag ik even de prijs weten van chippen +dsg programmeren ? in pb is ook goed ;)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door yal »

MacFever schreef:Ja inderdaad een Golf MK5
Die heeft inderdaad een riem voor de distributie itt de MK6 die een ketting heeft, de MK7 heeft terug een riem
Aan de andere kant van de motor zit echter de ketting voor de aandrijving van de nokkenassen, het is deze die het "dieselgeluid" geeft en waarbij bij mij de kettingspanner van stuk was

De golf mk7 GTI heeft wel een distributieketting......was mij ook anders verteld.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
MacFever
Berichten: 184
Lid geworden op: 20 nov 2013, 16:12
Type auto: Golf 7R MK2

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door MacFever »

De foto's

Afgebroken nokkenas kettingspanner

Afbeelding

Gescheurde divertor valve

Afbeelding

Vermogenbank uitdraai

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door bzb »

verliest snel het koppel :?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door Race Eend »

Als je vermogen bovenin niet verder door stijgt omdat de turbo niet meer druk kan draaien, dan gaat je koppel zakken.
Overigens is je opmerking niet correct tov de andere gti's, daar zakt hij net zo hard. Bij 4500rpm heeft hij OOK gewoon 400Nm.
Afbeelding

Deze uitdraai van MacFever vertekend een beetje tov de andere golf 5 gti modellen, omdat hij veel verder door trekt dan een normale gti, daar staat de begrenzer op 6700rpm.
Bij deze auto op 7100rpm (kickdown & auto upshift is eruit gehaald in manuele modus vd bak).

Wat deze auto wel heel goed doet is echt doorlopen tot aan de toerenbegrenzer zonder dat hij merkbaar afzakt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door bzb »

O ja stom van me ik had hem vergeleken met mijne, een 6 gti, wist niet dat de motoren zo anders zijn

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door Race Eend »

De motoren zijn niet zo anders hoor.

Maar jij haalt gewoon meer vermogen bij 5500rpm, vandaar dat je koppel langer hoog moet blijven.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door Edition30 »

En weer een tevreden klant van Hans Sloot en JD!

Je auto was dus wel toe aan een verwen beurt! Lekker dat alles nu weer (en op tijd) in orde is. Veel plezier met je "nieuwe" auto.

Ik zie trouwens allemaal uitdraaien voorbij komen, denken jullie er nog aan om deze te plaatsen in het rollenbank topic (ik zal deze nog even bijwerken).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door sitechris »

Toch een lucratief dagje ondanks de afstand Brussel - Lochem. Scheelt je dankzij het advies van Hans Sloot een paar duizend euro als je ketting wel was afgebroken! Goede keus om naar een vakman te gaan. Datzelfde geldt wat mij betreft ook voor JD.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD

Bericht door O2RS »

bzb schreef:verliest snel het koppel :?
Haha, iedere motor is anders inderdaad, 270pk is denk ik niet extreem veel voor een stage 2 met net een kopcleaning achter de rug, maar toch een lekker resultaat! Het verval is 20pk tussen de 5500 en 6500 toeren, dat is bij jou zo en bij mij trouwens ook.
Dus zal inderdaad wel een beetje de standaard zijn bij de IHI en K03. Blijf me overigens verbazen dat er bij dezelfde setup zomaar 15pk verschil kan zitten tussen exact dezelfde motoren, is toch echt wel merkbaar denkik.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten