Pagina 1 van 1

Gekocht golf 4 2.3 v5 gti... Wat nu

Geplaatst: 09 mar 2014, 13:19
door Hdebruijn
Ik heb een golf 4 2.3 v5 gti gekocht met 129000 km op de teller. Waar moet ik op letten. Tips heel erg welkom.

Re: Gekocht golf 4 2.3 v5 gti... Wat nu

Geplaatst: 10 mar 2014, 00:22
door jwbakkenes
Welkom op het forum,
Bouwjaar? Is het een 150 pk of 170 pk uitvoering?
Persoonlijk zou ik voor de aankoop al ergens info gehaald hebben om te kijken wat belangrijk is om naar te kijken voor deze auto. Misschien wat flauw maar dat is wat ik ervan vind.

Re: Gekocht golf 4 2.3 v5 gti... Wat nu

Geplaatst: 10 mar 2014, 07:12
door 3Edition
Inderdaad was het verstandiger geweest om je voor de aankoop te orienteren. Overigens een 2.3 V5 150 pk versie is niet in NL als GTI geleverd (in Dtsl wel).

Re: Gekocht golf 4 2.3 v5 gti... Wat nu

Geplaatst: 10 mar 2014, 09:38
door Hdebruijn
Thx heren,

Haha, Daar hebben jullie een goed punt!!

Maar het feit is dat ik er 1 gekocht heb, en dus erg benieuwd ben naar jullie mening ofwel tips.

Hij is 170 pk en uit 2001.

Groet,
Henk de Bruijn

Re: Gekocht golf 4 2.3 v5 gti... Wat nu

Geplaatst: 10 mar 2014, 11:50
door staffpride
Wat wil je weten dan? Beetje ruime vraag.
Er kan natuurlijk van alles mus zijn met een auto.

Maar vooruit een tip van flip ;)

Ze hebben op die leeftijd nog wel eens last van bonken bij de wielophanging voor.
Dan zijn 9 van de 10 x je rubbers van de stabilisatie verrot/uitgelubbert

Er zit een kunststof verbindingsstuk aan weerszijde voor, die moet je dan vervangen.
dingen kosten dacht ik 3 a 4 tientjes per stuk.

Re: Gekocht golf 4 2.3 v5 gti... Wat nu

Geplaatst: 10 mar 2014, 13:08
door yal
De ketting en geleiders zijn een zwak punt , beter was 1,8 20vt motor geweest.

Grt Yal

Re: Gekocht golf 4 2.3 v5 gti... Wat nu

Geplaatst: 10 mar 2014, 18:08
door Hdebruijn
De rubbers worden deze week vervangen !!

Hoe kan ik weten wanneer de kettingen aan vervanging toe zijn voor deze daadwerkelijk kapot gaan?