Pagina 1 van 1

R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 338,8PK 448NM

Geplaatst: 03 apr 2014, 08:15
door R32Amsterdam
Hallo Allemaal,

Jullie zullen misschien mijn voorstel topic al gezien hebben, maar ik ben Ranjeet, ik woon in Amsterdam en ben 23 jaar.
Mijn naam klopt niet meer ik heb geen R32 meer, maar toen ik hier op het forum kwam had ik dus wel een R32 :P.
Ik rij dus nu in een Audi S3 8P 2.0 TFSI met een JD Stage 1 Chip met 310PK 411NM.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is dus mijn huidige S3.

Hiervoor heb ik ook gereden met een Bmw 318ci (118PK), Audi TT Quattro 8N (JD Stage 1, 265PK), Golf 5 R32 (250PK) en een Audi TT Quattro 8J 3.2(250PK)
Hier nog wat foto's van mijn vorige wagens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder heeft mijn S3 op dit moment nog geen modificaties.

Gr. Ranjeet

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 03 apr 2014, 08:41
door Golf88
Mooie auto heb je daar! Leuke geschiedenis ook 8-)

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 03 apr 2014, 09:07
door R32Amsterdam
Golf88 schreef:Mooie auto heb je daar! Leuke geschiedenis ook 8-)
Thanks Golf88, die schone golf 5 van jou is ook niet mis 8-)

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 03 apr 2014, 10:19
door Crokko
Zeker wel mooie auto's.
De laatste TT was wel errug mooi. :D

Betreft je vermogenverlies. Zoals je het schrijft, lijkt me niet veel bijzonders aan de hand.
Inderdaad vervuiling kan een oorzaak zijn. Zoveel mogelijk schoonmaken en indien nodig vervangen. Bougies, inlaatsysteem, luchtfilter (in aantocht), brandstoffilter kan ook geen kwaad, slangen controleren enz.

DV kan kapot, maar volgens mij "denk" je dan niet dat je minder vermogen hebt, dan heb je "merkbaar" minder vermogen. Je ziet het vanzelf als de nieuwe erin gaat. :mrgreen:

Voor de bougies, is het met getunde auto's inderdaad aan te raden een elektrodenafstand van 0,7 te gebruiken.

Gr

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 03 apr 2014, 10:34
door bzb
Volgens mijn kan je hem ook laten uitlezen of tie ergens in de toeren wat boost mist dacht ik

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 03 apr 2014, 13:45
door R32Amsterdam
Thanks mensen! inderdaad kan ook gewoon aan mij liggen :P, ik ga zoveel mogelijk checken. Brandstof filter ga ik ook bij mijn volgende beurtje vervangen.
Wat ik wel heb is dat wanneer ik net voor de 3000 toeren schakel hoor ik een raar geluidje kan dit aan de DV liggen?
Het lijkt niet echt krakend maar ik hoorde het niet voor dat hij gechipt was.

Vag-com geeft gelukkig geen foutmeldingen. We zullen het wel zien.

Over de bougies, stond erbij dat het voor de golf 6 ED 35 was, maar de ed 35 heeft hetzelfde blok als mijn S3 dus dat moet goedkomen hoop ik met de 0,7 elektrodenafstand.

En de TT was inderdaad erg mooi, jammer dat het geen TTS was anders zou ik hem wel houden hoor :x.

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 04 apr 2014, 08:45
door Crokko
R32Amsterdam schreef:Wat ik wel heb is dat wanneer ik net voor de 3000 toeren schakel hoor ik een raar geluidje kan dit aan de DV liggen?
Het lijkt niet echt krakend maar ik hoorde het niet voor dat hij gechipt was.
Het is lastig om geluidjes te omschrijven en daar een label aan te hangen.

Je DV wilde je toch al vervangen, dus die kun je dadelijk uitsluiten of als boosdoener aanwijzen.

Houd het geluid in de gaten, als het erger wordt laat het zich beter lokaliseren.
En anders is het een geluidje van je auto, krijg je er gratis bij. :lol:

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 04 apr 2014, 09:02
door R32Amsterdam
Crokko schreef:
R32Amsterdam schreef:Wat ik wel heb is dat wanneer ik net voor de 3000 toeren schakel hoor ik een raar geluidje kan dit aan de DV liggen?
Het lijkt niet echt krakend maar ik hoorde het niet voor dat hij gechipt was.
Het is lastig om geluidjes te omschrijven en daar een label aan te hangen.

Je DV wilde je toch al vervangen, dus die kun je dadelijk uitsluiten of als boosdoener aanwijzen.

Houd het geluid in de gaten, als het erger wordt laat het zich beter lokaliseren.
En anders is het een geluidje van je auto, krijg je er gratis bij. :lol:
hahaha precies zo denk ik er ook over!!! We zullen het straks zien,
Ik heb gister nog in het onderhouds boekie gesnuffeld, ik heb nu ong. een ton op de teller, bougies zijn bij geen enkele beurt vervangen. Long life horen toch ook ooit vervangen te worden?
I.i.g. ben blij dat ik de bougies heb besteld. Luchtfilter is bij de 66.000 vervangen. Dus dat ik die ook gelijk mee vervang voor een pipercross ben ik blij om :D.
Zal wel weer stukken lekkerder rijden :$. Distributie riem is gelukkig bij de 88.000 vervangen, dat maakt me gelukkig 8-).

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 04 apr 2014, 09:17
door Crokko
Als het onderhoud werkelijk niet gedaan is, dan is het geen verloren moeite om alles eens lekker onder handen te nemen!

Dat soort zaken moeten regelmatig vervangen worden, bij een dergelijke auto zeker.

Ik vervang longlife + filter elk jaar of elke 20k ;)

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 320PK 411NM

Geplaatst: 04 apr 2014, 11:04
door R32Amsterdam
Crokko schreef:Als het onderhoud werkelijk niet gedaan is, dan is het geen verloren moeite om alles eens lekker onder handen te nemen!

Dat soort zaken moeten regelmatig vervangen worden, bij een dergelijke auto zeker.

Ik vervang longlife + filter elk jaar of elke 20k ;)
klopt! toen ik de wagen in Januari had gekocht, had ik hem ook gelijk een olie beurtje gegeven.
Verder is hij wel netjes onderhouden, alleen bougies zijn nooit vervangen!!! Maar de dealer zal wel denken longlife bougies.. :P.

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 338,8PK 448

Geplaatst: 18 apr 2014, 17:47
door R32Amsterdam
Vandaag was het zover!
Ik ben gaan tanken in Amsterdam(woonplaats) bij BP Osdorp de aker, natuurlijk 35L bp ultimate benzene (zodat ik daar met een halve tank aankwam)
10uur richtin Lochem (JDengineering).
12:00 was de afspraak, toen meteen eerst de Carbonio Intake erop geplaatst.
Oude Intake:
Afbeelding
Carbonio Intake:
Afbeelding

Zoals ik beloofd had zou ik 2x een Dyno run doen, 1x zonder bio ethanol met alleen bp ultimate 98 en 1x met Bio ethanol (om te kijken of er veel verschil is tussen bp ultimate 98 en bp ultimate 98 + bio ethanol).

Daar komt ieee!!!
Uitdraaitjes:
Zonder Bio Ethanol:
Afbeelding

Met Bio Ethanol:
Afbeelding
:shock: :shock:

Verschil is er dus zeker, en niet alle bp's hebben dus lage kwaliteit benzine, daar was Mark het ook mee eens. Hij vond het ook een top bp ultimate 98.

Bijna 340PK en 450NM Met alleen een JDstage 1, Carbonio, Pipercross en GFB DV+.
Dit was dus echt ver boven mijn verwachting en ben er dus ook heel blij mee!
Toen Mark uitstapte vroeg hij me nog: Weet je zeker dat je niks aan je uitlaat gedaan hebt? :lol:
Hij vond het een goede blokkie.

Dus het was een geslaagde dag en wil Mark + JDengineering bedanken voor hun geduld, topwerk en tijd.
En ik ben dus heel erg blij met mijn resultaten voor een stage 1.

Tot slot nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Dynorun Films:


Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 338,8PK 448

Geplaatst: 18 apr 2014, 18:16
door kevin78
Netjes toch!!

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 338,8PK 448

Geplaatst: 18 apr 2014, 19:50
door R32Amsterdam
kevin78 schreef:Netjes toch!!
ZEKERR :mrgreen: en ik maar denken dat mijn wagen aan vermogenverliest lijdt :P

Re: R32Amsterdam, Audi S3 8P 2.0 TFSI JD Stage 1 338,8PK 448

Geplaatst: 18 apr 2014, 20:23
door eddiea
Nice :!: