texalarm werkt niet naar behoren.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIII.
Plaats reactie
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

texalarm werkt niet naar behoren.

Bericht door bastii »

beste leden,

al een tijdje terug heb ik een golf 3 GTI 8V gekocht waar van alles en nog wat mee mis was.
de meeste dingen zijn ondertussen vervangen of gerepareerd.
dus vond ik het tijd om het alarm systeem aan te pakken.
het gaat om een texalarm waar GEEN startonderbreking in zit ik weet niet precies welk model dit is maar het zal wel een van de eerste zijn want het is een erg simpel ding. hij zit onder de motorkap bij de accu en bovenin zit een slot zodat je m met een sleuteltje aan en uit kan zetten. Dit sleuteltje had ik niet, dus ik het heb slot er uit geboord. toen kwamen er dus 2 gele draadjes tevoorschijn. dus ik heb deze aan elkaar vast gemaakt met een kroonsteentje, maar het alarm werkte nog steeds niet.
toen heb ik het alarm er uit gehaald en open gemaakt. wat natuurlijk wel te verwachten was is dat het accuutje wat er in zit helemaal verrot was. Deze heb ik vervangen. Vervolgens de draadjes de gele draadjes tegen elkaar aan en het ding begon te loeien :)
Ik dacht dat is natuurlijk omdat die niet aangesloten is.
maar Nu ik alles weer aangesloten heb en de gele draadjes aan elkaar vast maak (dus dat die aan staat)
gaat het ding meteen af! :(
kan het zijn dat die ergens geen goed contact maakt?
of weet iemand toevallig of het wat anders is?
of moet ik het texalarm gewoon een rotschop geven want ik heb begrepen dat die dingen niet altijd even fijn werken.

groeten,

Bastiaan
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: texalarm werkt niet naar behoren.

Bericht door Meik »

Bastiaan,

Ik ben zelf ook een aantal dagen bezig geweest met het Texalarm in mijn Golf Cabrio.
Uiteindelijk heb ik hem voor 80% gedemonteerd de overige 20% zijn voor de werking van de centrale deurvergrendeling.

Ik weet niet of je wel eens op Texalarm gegoogeld hebt maar het is 1 en al ellende.
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

Re: texalarm werkt niet naar behoren.

Bericht door bastii »

dat heb ik gedaan, vandaar ook dat ik onder aan het bericht had gezet dat ik het ding misschien helemaal moet verwijderen haha :)

maar is er dan toevallig een ander alarm systeem wat ik makkelijk zelf kan installeren?
bewegingscensoren van het texalarm zitten er al in... dus misschien is het de moeite om precies zo een model te zoeken? of gewoon wat anders?
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: texalarm werkt niet naar behoren.

Bericht door Meik »

haha ik hem nu alleen de standaard startonderbreker en vind het prima.

De sensoren van het Texalarm vond ik zelf veel te gevoelig.
Er zullen vast alternatieven zijn maar niet dat ik zo 123 weet
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Plaats reactie

Terug naar “GOLF III GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten