Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

Vandaag een afneembare trekhaak onder me golf 7 GTD laten zetten nu zit er in het onderste deel van me bumper dus een stuk dat er uit is gezaagd bij me vorrige auto een Seat Leon FR 1p had ik een mooi klepje erin dus zag je er niks van nu zit er een gat ;=( er schijnt nog geen kapje voor te zijn kan dat kloppen? of moet ik dat onderste deel van de GTI/GTD bumper los kopen met een uitsparing voor de trekhaak?
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door wjb#222 »

bij mijn golf 6 gti is er een andere diffusor op gezet met idd een kapje (OEM VW)

dus rij effe langs de dealer en die kan je vast en zeker verder helpen (hopelijk hebben ze niet te veel ''gezaagd'') weet namenlijk niet hoe het kapje bij de 7 zit (of je daar dus ook een complete diffusor voor krijgt)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door yal »

basvanhees schreef:Vandaag een afneembare trekhaak onder me golf 7 GTD laten zetten nu zit er in het onderste deel van me bumper dus een stuk dat er uit is gezaagd bij me vorrige auto een Seat Leon FR 1p had ik een mooi klepje erin dus zag je er niks van nu zit er een gat ;=( er schijnt nog geen kapje voor te zijn kan dat kloppen? of moet ik dat onderste deel van de GTI/GTD bumper los kopen met een uitsparing voor de trekhaak?
Mijn mk7 heeft een af fabriek trekhaak , in het horizontale gedeelte onder de kentekenplaat zit bij mij een open luik.
Daar zit af fabriek geen afdekkap op , luik is ook niet te zien.

Ik begrijp niet dat er een gat in het zicht is gezaagd in jou bumper.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

Ik weet ook niet waarom ze er een gat in zagen maar volgens mij kan je idd dat onderste deel (diffusor) los bestellen ga maandag wel even langs een originele VW Dealer want wil ook een uitlaat links en rechts hebben dus moet dan toch een diffusor hebben met gaat links en rechts.

me trekhaak is ingebouwd door geen VW dealer maar ze gebruiken wel origineel vw spullen dus dat moet goed zitten lijkt me
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door marcel48 »

Ik heb mijn trekhaak ook bij aankoop auto besteld, meerprijs dacht ik 900 euro.
Ziet goed uit en binnen twee tellen erop of eraf.
Bij mijn golf 6 gti had ik achteraf een afneembare trekhaak laten monteren, maar bij deze trekhaak
was erop of eraf meer werk.
M.i. vanaf fabriek bestellen verdient de voorkeur.
Gebruikersavatar
Ton GTI
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2014, 19:41
Type auto: Golf 7 GTI Perform.

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door Ton GTI »

Achteraf is bij mij een (afneembare) trekhaak geplaatst. Dit hield in dat er ook een andere "onderlip" aan de bumper gemonteerd moest worden, waarin een rechthoekig gat zit. Bij mijn vorige auto, Passat CC, werd deze opening afgedekt met een klepje. Dit is niet het geval bij mijn Golf. Is ook niet nodig, want je ziet de opening niet. In de buis / pijp waarin de haak geplaatst wordt, zit een kunststof dop (indien de haak niet geplaatst is).
Snelle Friese GTI
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

Ja ik denk dat ik die onder lip moet bestellen idd en zeggen dat ik afneembare trekhaak heb dat is original vw dus dat moet kunnen
was net bij de vw dealer en daar hebben we gekeken hij kon hem idd bestellen maar ik wil binnenkort ook een andere uitlaat monteren een pijp links en rechts dan moet ik weer een andere lip hebben
dat is weer beetje zonde dus om het goed te doen wou ik gelijk een lip bestellen met links en rechts een uitsparing voor trekhaak maar die man kon niet met zekerheid zeggen of dat ging passen op deze bumper

maar een GTI/GTD bumper is toch het zelfde? en ik heb ook al GTI Golf 7 zijn rijden met pijp links en rechts en als die een afneembare trek haak zouden willen moet er toch een lip zijn met links en rechts uitlaat en in het midden trekhaak of ben ik nou gek?

heeft iemand daar type nummer van?
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

Ton GTI schreef:Achteraf is bij mij een (afneembare) trekhaak geplaatst. Dit hield in dat er ook een andere "onderlip" aan de bumper gemonteerd moest worden, waarin een rechthoekig gat zit. Bij mijn vorige auto, Passat CC, werd deze opening afgedekt met een klepje. Dit is niet het geval bij mijn Golf. Is ook niet nodig, want je ziet de opening niet. In de buis / pijp waarin de haak geplaatst wordt, zit een kunststof dop (indien de haak niet geplaatst is).

Zo je een foto kunnen plaatsen? ben erg benieuwd zal zelf ook ff foto hier plaatsen thanks alvast
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

Zo ziet het er nu uit bij mij

Afbeelding
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door Nick87 »

basvanhees schreef:Zo ziet het er nu uit bij mij

Afbeelding
Hmm dat is minder. Dat zie je toch wel hard.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door 73GTI »

:o :shock: dat kan niet waar zijn, dat moet mooier afgewerkt kunnen worden.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door yal »

Das niet fraai.
Bij mij zie je er niets van , omdat de opening horizontaal ligt net achter de rand.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

yal schreef:Das niet fraai.
Bij mij zie je er niets van , omdat de opening horizontaal ligt net achter de rand.

Grt Yal
Zou je een foto kunnen plaatsen ben erg benieuwd! Je hebt wel nog de originele uitlaat dubbel pijp alleen links?
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door yal »

basvanhees schreef:
yal schreef:Das niet fraai.
Bij mij zie je er niets van , omdat de opening horizontaal ligt net achter de rand.

Grt Yal
Zou je een foto kunnen plaatsen ben erg benieuwd! Je hebt wel nog de originele uitlaat dubbel pijp alleen links?
Ik heb een mk7 GTI met uitlaat links en rechts en af fabriek trekhaak.
Foto's op dit forum plaatsen is zo bewerkelijk dat het mij niet lukt.

Ik ga proberen een foto te regelen via een omweg.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

yal schreef:
basvanhees schreef:
yal schreef:Das niet fraai.
Bij mij zie je er niets van , omdat de opening horizontaal ligt net achter de rand.

Grt Yal
Zou je een foto kunnen plaatsen ben erg benieuwd! Je hebt wel nog de originele uitlaat dubbel pijp alleen links?
Ik heb een mk7 GTI met uitlaat links en rechts en af fabriek trekhaak.
Foto's op dit forum plaatsen is zo bewerkelijk dat het mij niet lukt.

Ik ga proberen een foto te regelen via een omweg.

Grt Yal
Ah ja dat is een enkele pijp links en rechts nu snap ik waarom ik die niet kan bestellen als ze op de serie nummer zoeken omdat ik links een dubbele pijp heb dan moet ik dat eerst aanpassen!
ja het is mij ook gelukt foto's plaatsen ging vrij makelijk http://s89.photobucket.com hier heb ik ff een account aangemaakt

Suc6 en alvast bedankt man
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door yal »

Sorry voor de late reactie ,

Afbeelding

Hoop dat je het zo kunt zien , anders maak ik een nieuwe foto!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door basvanhees »

yal schreef:Sorry voor de late reactie ,

Afbeelding

Hoop dat je het zo kunt zien , anders maak ik een nieuwe foto!
ja kan zien wat je bedoelt die onder lip ziet er ook dikker uit dan die ik heb maar ik heb dubbele pijp links wil ook uitlaat rechts en links hebben maar even kijken welke en dan bestel ik ook die lip dat staat netjes! thanks
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door Renekesgti »

Op mijn 7 variant zat al een diffuser met uitsparing af fabriek. Hoefde dus ook niet meer in gezaagd te worden.
IK heb ook geen TH voorbereiding mee besteld.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Golf 7 GTD/GTI Afneembare trekhaak

Bericht door Renekesgti »

Trekhaak is verkocht aan een forumlid, maar het onderaanzetstuk met uitsparing voor de trekhaak is nog te koop.
Slotje dus nog even wachten. Iemand interesse voor een klein prijsje anders gaat hij op MP en mag dit topic dicht.

René.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 147 gasten