Het brandstof topic

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Het brandstof topic

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ik heb voor het eerst Bleu one 95 getankt, omdat hier nergens in de buurt een BP aanwezig is.
Ik moet zeggen hij is wat feller als V-power loopt ook iets rustiger stationair kijken bij de tweede tank hoe het loopt. Het is 12 cent p/l goedkoper ook nog.
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Het brandstof topic

Bericht door martin »

Ik heb ook al een paar keer bleu one getankt,maar het lijkt wel of me auto minder power heeft en het meer verbruikt.
Ben weer ff overgestapt naar 98 met bio.

Zal waarschijnlijk tussen me oren zitten.
Gr. Martin.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Het brandstof topic

Bericht door NL_MK5 GTI »

Nou ik denk het niet omdat je met 98 en bio rond de 100-102 octaan getal komt. En Bleu one is 95-98 als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Het brandstof topic

Bericht door Maarten »

Is Blue-one van Argos een betere brandstof dan Shell V-power?
Serviced by EMServices.
Fi...
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 feb 2013, 23:43
Type auto: Golf VI R

Re: Het brandstof topic

Bericht door Fi... »

Voor de octaan 102 liefhebbers.....nu ook bij loogman verkrijgbaar 8-)

http://www.loogman.nl/super-102/
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Het brandstof topic

Bericht door Verlengsnoer »

Ik zag het inderdaad ook van het weekend! Ze zijn wel iets duurder dan de firezone. Als je een loogman tankpas hebt-aanvraagt dan is de prijs gelijk!
Fi... schreef:Voor de octaan 102 liefhebbers.....nu ook bij loogman verkrijgbaar 8-)

http://www.loogman.nl/super-102/
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Het brandstof topic

Bericht door R32Amsterdam »

Verlengsnoer schreef:Ik zag het inderdaad ook van het weekend! Ze zijn wel iets duurder dan de firezone. Als je een loogman tankpas hebt-aanvraagt dan is de prijs gelijk!
Fi... schreef:Voor de octaan 102 liefhebbers.....nu ook bij loogman verkrijgbaar 8-)

http://www.loogman.nl/super-102/
Denk inderdaad dat ik een pas ga aanvragen en dan af en toe 102 octaan ga tanken :D
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: Het brandstof topic

Bericht door siepwokkel »

Met de competiition 102 merk ik veel verschil tov de 95 in mn scirocco r
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Het brandstof topic

Bericht door R32Amsterdam »

siepwokkel schreef:Met de competiition 102 merk ik veel verschil tov de 95 in mn scirocco r
95 is ook troep :lol: Gaat nooit in mijn wagen, altijd minimaal BP ultimate!
Maar met 102 tov 98 merk ik inderdaad ook verschil. :mrgreen:
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
siepwokkel
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:08
Type auto: Scirocco R

Re: Het brandstof topic

Bericht door siepwokkel »

Heb 2x getankt toen ik de auto net had. Via dit forum ben ik erachter gekomen.
justin--92
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
Type auto: Polo 6r GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het brandstof topic

Bericht door justin--92 »

Heb ook weleens blue one getanked, daar ik normaal 600-650 km reed, reed ik er toen nog maar 500-550. Tegens zéker niet meer vermogen uit de auto met blue one. Duidelijk geen blue one meer voor mij. 98 met 1:10 bio eth met >95% blijft het aantrekkelijkste voor mij kwa lopen van de motor en power. En kwa verbruik ook niet onaantrekkelijk,
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Het brandstof topic

Bericht door golf5gt »

Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Het brandstof topic

Bericht door Golf88 »

Wat Danny zegt. Merk zelf ook duidelijk verschil in zowel vermogen als in verbruik met Aral 102 t.o.v. BP 98.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Het brandstof topic

Bericht door MK5benGTI »

golf5gt schreef:Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie

Precies dit! Afgelopen weken weer eens bio ethanol bij de 98 in gegooit en dit gaat behoorlijk richting het gevoel van 102Competition. Aanrader dus!
Gebruikersavatar
MaartenBielen
Berichten: 124
Lid geworden op: 09 feb 2017, 15:28
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Genk, België

Re: Het brandstof topic

Bericht door MaartenBielen »

MK5benGTI schreef:
golf5gt schreef:Ik rijd altijd op 98,
Echter van het weekend na zeer lange tijd weer eens
Comp102 erin gegooit.. het scheelt ÉCHT WÉL in vermogen.
Zeker in combinatie met die koude temperatuur.. toppie

Precies dit! Afgelopen weken weer eens bio ethanol bij de 98 in gegooit en dit gaat behoorlijk richting het gevoel van 102Competition. Aanrader dus!
Ik wil ook eens die bio ethanol bij mijne gaan proberen. Nu ken ik er weinig of niets van.
Hoeveel % is dat dan dat je bij de 98 kapt? En welke bio ethanol gebruik je?
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Het brandstof topic

Bericht door Maarten »

10% ethanol, 50 liter BP98 en 5 liter ethanol (van de Action :P )
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Het brandstof topic

Bericht door LL7R »

5 jaar verder (en 40 cent de liter geloof ik), maar tijd om dit topic eens af te stoffen!

Nu vraag ik mij al jaren af of er nu een wezenlijk verschil is tussen de premium brandstof merken (lees: Shell, BP, Texaco enz.), de reguliere merken (De Haan, Tango, geen idee eigenlijk) en de merkloze witte pomp. Ik heb altijd begrepen dat de premiums addatieven toevoegen en ik snap dat als je de rollenbank of circuit op gaat, dat het kan schelen, maar voor normaal, dagelijks gebruik zonder de toerenbegrenzer op te zoeken... Is dat het prijsverschil waard?

Daarnaast, als ik bovenstaande moet geloven, is er ook nog een verschil per merk/pomp. Maakt het ook niet overzichtelijker...

Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Het brandstof topic

Bericht door Step-han »

Een aantal jaren geleden, toen ik de Golf 6 GTD nog had, hadden we een meeting bij JD. Daar ging toen een Golf 6 R op de bank en presteerde niet zoals het zou moeten. Eigenaar vertelde toen wat 'ie getankt had. JD voegde vervolgens 5 liter ethanol toe van de Action en voila de R presteerde weer hoe het moest.

Met juiste brandstof kun je inderdaad hogere waardes halen, echter is het ook maar net hoe je auto is afgesteld. Ik rij met mijn BMW met MHD-tuning en daarbij kan ik on-the-go maps wisselen en kiezen tussen ron95, 98 of 102. In 102 met 102 brandstof merkbaar sneller dan 95. Dagelijks rijd ik er mee met een 95 of 98 map. ligt er aan wat ik tank. Weekendje Duitsland rij ik met 102.

Op zowel 95, 98 en 102 rijdt de BMW prima. Echter een stukje vermogensverschil. Ik dacht iets van 15-20pk tussen de verschillende ron's bij mijn BMW.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 39 gasten