Het brandstof topic

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Het brandstof topic

Bericht door Crokko »

Ik heb gemerkt dat er nog altijd genoeg vragen zijn die betrekking hebben op brandstof.
Om een totaaloverzicht te krijgen en om mee te kunnen bewegen met de veranderingen in de wereld der brandstoffen, heb ik dit topic voor ogen.
Wanneer iedereen hier aan meewerkt kunnen we er samen een waardevol werkstuk van maken rondom het onderwerp..brandstof!

Deze openingspost wil ik telkens aanpassen en voorzien van:
* best te tanken brandstof
* algemene informatie rondom brandstof
* bevindingen
* onderbouwde conclusies

INLEIDING

1.4/2.0 TF(S)I motoren zoals de GTI deze kent, zijn benzine motoren met turbo.
Een motor heeft brandstof (benzine), oxidator (zuurstof) en een ontsteking (bougie) nodig om energie op te wekken.
Valt één van deze 3 weg heb je geen ontbranding en dus geen energie.
Er is dus veel winst te behalen door dit proces te optimaliseren.

BESTE BRANDSTOF TE TANKEN


Standaard GTI 2.0
  1. BP Ultimate 98
  2. VPower (RON97)
  3. BP Euro95
Getunde GTI 2.0
  1. Aral 102
  2. Firezone Competition 102 (theoretisch gedeelde 1ste voorkeur, maar verkeerd nog in testfase :mrgreen: )
  3. BP Ultimate 98
  4. Blueone95
Getunde GTI 2.0
  1. BP98 + zelf toevoegen 10%-15% E85 (ca RON100)
  2. VPower (RON97) + zelf toevoegen 15% Bio-ethanol toevoeging
AF TE RADEN BRANDSTOF
  1. Brandstoffen met een octaangetal lager dan 95 (kans op schade aan motor)
RON (Research Octane Number)

Het octaangetal (dus niet octaangehalte)wordt aan de brandstofpomp meestal aangeduid met de afkorting RON.

Het octaangetal is een referentiewaarde voor de klopvastheid van benzine.

KLOPVASTHEID
Spoiler:
Klopvastheid is een term waarmee een eigenschap van de brandstof (meestal benzine) voor mengselmotoren (ottomotoren) wordt aangeduid.
Het slaat op de mate waarin die brandstof in een brandstof-luchtmengsel kan worden samengeperst (met de daarbij behorende temperatuurverhoging) zonder tot zelfontbranding te komen.
Door het onvoorspelbare tijdstip van spontane ontbranding, kloppen of pingelen genoemd, ontstaat een onregelmatige loop en op den duur schade aan de motor. Benzine met een hoge klopvastheid heeft een hoog octaangetal doordat het veel vertakte koolwaterstoffen bevat.

Naarmate het octaangetal hoger is, ontbrandt het gecomprimeerde benzine-luchtmengsel minder gemakkelijk spontaan.
Klopvaste benzine laat daardoor een hogere compressieverhouding toe zonder spontaan te ontbranden en kan daarmee hogere motorvermogens leveren.
Dit is speciaal van belang voor motoren met een turbocompressor.


Kortom: Hoger RON-getal = Hogere klopvastheid = Minder pingelen = hogere compressieverhouding = Meer vermogen

Is het tanken van benzine met een lager RON-getal slecht voor de motor?
In principe niet. Tegenwoordig zal het motormanagement ingrijpen en het ontstekingsmoment bijregelen.Geen gepingel dus, maar wel minder vermogen.

Bij getunde (lees specifiek afgestelde) motoren is de keuze van het juiste RON-getal wel van groot belang.
Vooral bij de oudere motoren waarbij het onstekingsmoment niet bijgeregeld wordt.

Hieronder een RON/opbrengst-vergelijking:

NEW* Skoda Octavia 1.4 TSI 140pk DSG7
JDEngineering Stage 1 OBD Chiptuning
  • 205pk & 340Nm (RON102 Fuel)
  • 200pk & 335Nm (RON98 Fuel)
  • 190pk & 325Nm (RON95 Fuel)
BIO-ETHANOL
Spoiler:
Bio-ethanol is alcohol, die wordt verkregen via microbiële fermentatie van suikers (uit suikerriet, tarwe, maïs, triticale, rogge, gerst en suikerbieten).
Als brandstof kenmerkt het zich door:
* de hoge kloptvastheid.
* een lagere energiewaarde dan benzine. Theoretisch een hoger verbruik.

Door bio-ethanol toe te voegen aan benzine wordt het octaangetal verhoogd.

Afgeraden wordt om bio-ethanol te gebruiken in motoren met een bouwjaar 2001 of jonger, omdat materialen als magnesium, aluminium en rubber minder bestand zijn tegen ethanol.
Rubberen en kunststof afdichtingen, keerringen en pakkingen kunnen worden aantast, onwenselijk dus.

Bio-brandstoffen zijn:
E85 = 85% droge bio-ethanol + 15% benzine RON95 = octaangetal 107
E15 = 15% droge bio-ethanol + 85% benzine RON95 = octaan getal 98
hE15 = 15% natte bio-ethanol + 85% benzine RON95 = octaan getal 98
Blueone95 = 15% natte bio-ethanol + 85% benzine RON95 = octaan getal 98
E10 = 10% droge bio-ethanol + 90% benzine RON95 = octaangetal 97,8

Om droge bio-ethanol te produceren is meer energie nodig, daardoor is natte bio-ethanol goedkoper.
Hier een leuk stuk over Blueone95.

Één ding is duidelijk, mbt de effecten van bio-ethanol op langere termijn zijn de meningen verdeeld!
BRANDSTOFADDITIEVEN
Spoiler:
Er zijn verschillende producten verkrijgbaar die je tijdens een tankbeurt toe kan voegen aan je brandstof.
Veelal zijn additieven bedoeld voor het reinigen/schoonhouden van brandstofleidingen, injectoren, kleppen enz.
Tevens hebben sommige additieven de eigenschap om vocht uit het systeem te verwijderen.

Voor een optimale verbranding (lees: onderhoud) wordt aangeraden elke 10.000km een additief te gebruiken.
Nog veel meer toe te voegen, wordt dus zeker vervolgd, maar brand gerust alvast los met ideeen en toevoegingen. ;)
Laatst gewijzigd door Crokko op 17 okt 2014, 10:28, 16 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Het brandstof topic

Bericht door O2RS »

BP98 + 15-20% E85 tank ik vrijwel altijd, loopt hij erg goed op. Vergelijkbaar met Aral hoor!

Rij overigens al 70k vrijwel altijd met 10-20% E85 gemengd en nog geen nadelige gevolgen van ondervonden, lijkt mij ook niet onbelangrijk te vermelden :D
Laatst gewijzigd door O2RS op 10 apr 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Het brandstof topic

Bericht door R32Amsterdam »

Niet vergeten!
Bij Getunde 2.0 TFSI:
BP Ultimate 98 + 15% Bio Ethanol
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Het brandstof topic

Bericht door KnuffelTurk »

De kwaliteit van BP98 is achteruitgegaan daarom wordt Blue One 95 ( 10-15% ethanol) aanbevolen.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Het brandstof topic

Bericht door R32Amsterdam »

KnuffelTurk schreef:De kwaliteit van BP98 is achteruitgegaan daarom wordt Blue One 95 ( 10-15% ethanol) aanbevolen.
Vince82 schreef:Over de discussie wat betreft de mindere kwaliteit van de Ultimate:
Bij BP kan het niet voorkomen dat de kwaliteit van de Ultimate ineens veel minder is. De kwaliteit wordt zeer scherp in de gaten gehouden en mocht deze offspec zijn dan mag deze niet vrijgegeven worden om gedistribueerd te worden aan alle tankstations. Eerst zal dan de volledige batch worden gecorrigeerd.
Ron van de Ultimate varieert steeds tussen de 98.0 en de 99.0, maar absoluut niet onder de 98.
Zie bovenstaande! Ik denk zelf ook niet dat de kwaliteit afneemt! Sowieso niet minder dan RON 97. en RON 98 + 15 % Bio ethanol heeft een veel hogere getal dan Blue one met RON 95 + 15% bio ethanol. Blijft voor mij geen aanbevolen benzine, ook aangezien er water in zit :P.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Het brandstof topic

Bericht door Crokko »

KnuffelTurk schreef:De kwaliteit van BP98 is achteruitgegaan daarom wordt Blue One 95 ( 10-15% ethanol) aanbevolen.
Wat is er veranderd dan aan bp98? Kun je het onderbouwen?
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Het brandstof topic

Bericht door bzb »

R32Amsterdam schreef: ook aangezien er water in zit :P.
in de buitenlucht ook :roll: vooral als het mistig is, en het motortje wil er aardig wat van hebben

verder voor mij geen interessant onderwerp, ik ben al overtuigd :D

verder vind ik grolsch en hertog jan het lekkerst
Christian
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 jan 2013, 16:08
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Het brandstof topic

Bericht door Christian »

Volgens mij is het ook voor de standaard GTI's niet verkeerd om eerder 98 dan 95 te tanken, de ontsteking zal zich hier toch op aanpassen.
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Het brandstof topic

Bericht door R32Amsterdam »

Christian schreef:Volgens mij is het ook voor de standaard GTI's niet verkeerd om eerder 98 dan 95 te tanken, de ontsteking zal zich hier toch op aanpassen.
Altijd beter om 98 te tanken :), tenzij het geen nut heeft om 98 te tanken!
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Het brandstof topic

Bericht door KlouxOne »

Dat de kwaliteit van BP98 achteruit is gegaan is al jaren zo! dat was voor mij toen ook de reden om met mijn ibiza ethanol bij te mengen. Sinds ik mn golf heb meng ik eigenlijk niks meer bij.
Vraag het maar is aan Mark van JD. Die hoor ik al jaren klagen dat de 2.0 TFSI en TSI de waardes die voorheen gehaald werden niet halen. Vandaar dat ze op de bank ook nog wel is bijmengen met Ethanol.
Gebruikersavatar
DikMKV
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
Type auto: Nog invullen!
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:

Re: Het brandstof topic

Bericht door DikMKV »

Is er iets bekend over de 98 van firezone? Want dat tank ik regelmatig.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Het brandstof topic

Bericht door Crokko »

KlouxOne schreef:Dat de kwaliteit van BP98 achteruit is gegaan is al jaren zo! dat was voor mij toen ook de reden om met mijn ibiza ethanol bij te mengen. Sinds ik mn golf heb meng ik eigenlijk niks meer bij.
Vraag het maar is aan Mark van JD. Die hoor ik al jaren klagen dat de 2.0 TFSI en TSI de waardes die voorheen gehaald werden niet halen. Vandaar dat ze op de bank ook nog wel is bijmengen met Ethanol.
De klachten waren beperkt tot het BP-tankstation in Lochem.
De mensen die een getankt hadden bij andere BP-stations (98) deden het naar zeggen prima.
Ook mijn vermogensuitdraai onderbouwt dat.
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Het brandstof topic

Bericht door Schippersss »

Oké, maar waarom nog de dure bp98 tanken ipv de blueone95?
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Het brandstof topic

Bericht door eddiea »

Crokko schreef:
KlouxOne schreef:Dat de kwaliteit van BP98 achteruit is gegaan is al jaren zo! dat was voor mij toen ook de reden om met mijn ibiza ethanol bij te mengen. Sinds ik mn golf heb meng ik eigenlijk niks meer bij.
Vraag het maar is aan Mark van JD. Die hoor ik al jaren klagen dat de 2.0 TFSI en TSI de waardes die voorheen gehaald werden niet halen. Vandaar dat ze op de bank ook nog wel is bijmengen met Ethanol.
De klachten waren beperkt tot het BP-tankstation in Lochem.
De mensen die een getankt hadden bij andere BP-stations (98) deden het naar zeggen prima.
Ook mijn vermogensuitdraai onderbouwt dat.
Ik tank niet in Lochem en Mark vond mijn 98 ook van slechte kwaliteit.
Gebruikersavatar
KeesGTI
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 apr 2013, 23:16
Type auto: Golf MK5 GTI ED30
Locatie: Fryslân

Re: Het brandstof topic

Bericht door KeesGTI »

eddiea schreef:
Crokko schreef:
KlouxOne schreef:Dat de kwaliteit van BP98 achteruit is gegaan is al jaren zo! dat was voor mij toen ook de reden om met mijn ibiza ethanol bij te mengen. Sinds ik mn golf heb meng ik eigenlijk niks meer bij.
Vraag het maar is aan Mark van JD. Die hoor ik al jaren klagen dat de 2.0 TFSI en TSI de waardes die voorheen gehaald werden niet halen. Vandaar dat ze op de bank ook nog wel is bijmengen met Ethanol.
De klachten waren beperkt tot het BP-tankstation in Lochem.
De mensen die een getankt hadden bij andere BP-stations (98) deden het naar zeggen prima.
Ook mijn vermogensuitdraai onderbouwt dat.
Ik tank niet in Lochem en Mark vond mijn 98 ook van slechte kwaliteit.
Hier hetzelfde met 98 van BP :(
We hebben de duurste brandstof maar kwaliteit...........
Golf V GTI Edition 30
Golf II GTI 16V
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Het brandstof topic

Bericht door R32Amsterdam »

Schippersss schreef:Oké, maar waarom nog de dure bp98 tanken ipv de blueone95?
Omdat blue one octaan 98 maakt, en bp ultimate met bio ethanol zo een 100/102 octaan maakt.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Het brandstof topic

Bericht door Crokko »

R32Amsterdam schreef:
Schippersss schreef:Oké, maar waarom nog de dure bp98 tanken ipv de blueone95?
Omdat blue one octaan 98 maakt, en bp ultimate met bio ethanol zo een 100/102 octaan maakt.
De vraag is meer, wil je natte bio-ethanol gebruiken?
26 november 2012:
haast geen autofabrikant keurt gebruik van hE15 brandstof goed.
Bron is een artikel over Blueone95

Ook nog gevonden over E15:



Overigens ben ik erg benieuwd naar, wat en wanneer er gewijzigd is aan BP ultimate 98.
Met rijden merk ik geen verschil met 2012 en nu.

openingspost bijgewerkt. ;)
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Het brandstof topic

Bericht door Schippersss »

Mijn vraag stelling was idd meer ter info waarom veel leden dit nog niet tanken, maar jouw post maakt een hoop duidelijk.
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Het brandstof topic

Bericht door Vince82 »

eddiea schreef:
Crokko schreef:
KlouxOne schreef:Dat de kwaliteit van BP98 achteruit is gegaan is al jaren zo! dat was voor mij toen ook de reden om met mijn ibiza ethanol bij te mengen. Sinds ik mn golf heb meng ik eigenlijk niks meer bij.
Vraag het maar is aan Mark van JD. Die hoor ik al jaren klagen dat de 2.0 TFSI en TSI de waardes die voorheen gehaald werden niet halen. Vandaar dat ze op de bank ook nog wel is bijmengen met Ethanol.
De klachten waren beperkt tot het BP-tankstation in Lochem.
De mensen die een getankt hadden bij andere BP-stations (98) deden het naar zeggen prima.
Ook mijn vermogensuitdraai onderbouwt dat.
Ik tank niet in Lochem en Mark vond mijn 98 ook van slechte kwaliteit.
Indien er vermoedens zijn dat er dat er door sommige stations slechte kwaliteit Ultimate geleverd wordt en dat dit onderbouwd kan worden met verschillende vermogens uitdraaien (Bijvoorbeeld run 1 brandstof van BP Lochem, run 2 brandstof van BP XXXX), laat maar weten! Stuur maar door per mail of PB.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Het brandstof topic

Bericht door bzb »

het feit dat een willekeurige bp in dit geval in lochem al blijkt dat de kwaliteit niet op orde is zegt toch al dat je er eigenlijk niet van op aan kan, mischien is 10% van de stations de 98 niet goed, wellicht 50% wellicht 80%, je kan moeilijk alles nagaan, en wellicht verschilt het per maand en per regio, beetje lastig onderzoek wordt dat. feit blijft dat het eerste de beste bp waar jd heeft getankt het al ondermaats was, en dat voor die prijs. maar nogmaals ieder moet doen wat tie wil, ik heb me keuze gemaakt en voelt goed, tis misschien ook een hoop tussen de oren werk kwa brandstof. maar met ethanol komt er veel goed in ieder geval.
Christian
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 jan 2013, 16:08
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Het brandstof topic

Bericht door Christian »

Aangezien mijn tank bijna leeg is ga ik vanavond een paar tientjes Blueone proberen, eens kijken of er een klein verschil in zit. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Ultimate met Bio eigenlijk. Toch lijkt het me interessant om te zien wat het verschil zou zijn tussen Ultimate+Bio en Blueone op de testbank.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Het brandstof topic

Bericht door Crokko »

Misschien dat Mark zich in kan/wil zetten voor enkele uitdraaien waarop de verschillen visueel worden? Waaronder bijvoorbeeld BP95/98 met en zonder toevoeging, Blueone95 enz.

Het zou fijn zijn om de onderste steen boven te krijgen mbt tot welke brandstof het beste presteert, maar ook welke de duurzaamheid garandeert.

De vraag blijft ook:
Geven fabrikanten (metname VW uiteraard) geen garantie wanneer er natte bio-ethanol wordt getankt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Het brandstof topic

Bericht door R32Amsterdam »

Vrijdag 18 april, ga ik 2 runs bij JDengineering doen, 1 met BP ultimate en 1 met bp ultimate + bio ethanol.
Beide uitkomsten zal ik posten. ;)
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Het brandstof topic

Bericht door Crokko »

R32Amsterdam schreef:Vrijdag 18 april, ga ik 2 runs bij JDengineering doen, 1 met BP ultimate en 1 met bp ultimate + bio ethanol.
Beide uitkomsten zal ik posten. ;)
Top! Altijd goed om het effect van bio op kaart te zien.
Misschien wil je dan ook aangeven bij welk BP station je getankt hebt de 18de.

Zo te lezen kent Vince de wegen naar iets dergelijks als de kwaliteitscontrole van brandstof. :)
Laatst gewijzigd door Crokko op 11 apr 2014, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Het brandstof topic

Bericht door Schippersss »

R32Amsterdam schreef:Vrijdag 18 april, ga ik 2 runs bij JDengineering doen, 1 met BP ultimate en 1 met bp ultimate + bio ethanol.
Beide uitkomsten zal ik posten. ;)
Zou eindelijk nog een run moeten met bleuone, dat zou het compleet maken, dit is natuulijk onmogelijk.
Laatst gewijzigd door Schippersss op 12 apr 2014, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten