Welke banden.

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Welke banden.

Bericht door yal »

Sinds gisteren Michelin Pilot Sport 3 onder de mk7 GTI.
Zijn aanmerkelijk stiller dan de Conti SP5 , zijn minder gevoelig voor spoorvorming , geen gebonk eerste paar 100 meter bij wegrijden s' morgens.
Ik dacht inmiddels dat gebonk na wegrijden 's morgens normaal was , deden de Conti SP3 ook altijd al.

Verder was i.v.m. met de hevige regen en wind een goed oordeel vellen niet mogelijk.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Welke banden.

Bericht door Schippersss »

Crokko schreef:
Christian schreef:Gelukkig zit er weinig verschil tussen een bandentest en een auto verkiezing. :roll:
Dat verschil is minder belangrijk.
Wat Schippersss terecht aangeeft, is dat de betrouwbaarheid van ADAC discutabel is.
Correct!
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Welke banden.

Bericht door Renekesgti »

yal schreef:Sinds gisteren Michelin Pilot Sport 3 onder de mk7 GTI.
Zijn aanmerkelijk stiller dan de Conti SP5 , zijn minder gevoelig voor spoorvorming , geen gebonk eerste paar 100 meter bij wegrijden s' morgens.
Ik dacht inmiddels dat gebonk na wegrijden 's morgens normaal was , deden de Conti SP3 ook altijd al.

Verder was i.v.m. met de hevige regen en wind een goed oordeel vellen niet mogelijk.

Grt Yal
Yal ik denk wel dat jij overgevoelig bent voor kraakjes en rammeltjes en andere zaken. Ik heb dat zelf ook, echter zeker niet met de SC5.
Dus ik kan het niet bekrachtigen.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Welke banden.

Bericht door yal »

Renekesgti schreef:
yal schreef:Sinds gisteren Michelin Pilot Sport 3 onder de mk7 GTI.
Zijn aanmerkelijk stiller dan de Conti SP5 , zijn minder gevoelig voor spoorvorming , geen gebonk eerste paar 100 meter bij wegrijden s' morgens.
Ik dacht inmiddels dat gebonk na wegrijden 's morgens normaal was , deden de Conti SP3 ook altijd al.

Verder was i.v.m. met de hevige regen en wind een goed oordeel vellen niet mogelijk.

Grt Yal
Yal ik denk wel dat jij overgevoelig bent voor kraakjes en rammeltjes en andere zaken. Ik heb dat zelf ook, echter zeker niet met de SC5.
Dus ik kan het niet bekrachtigen.
:D , je kent mij niet eens! Kritisch ben ik wel ;)
Afijn de dealer heeft de Michelin banden gemonteerd als oplossing vanwege de onrustige rechtuit stabiliteit.
De monteur en werkplaats chef hebben hetzelfde ondervonden.
Ik heb niet gevraagd om andere banden maar wilde dat de auto goed zou sporen!

De Conti SC3 op de Bora&Skoda bevielen mij overigens prima , de huidige Bora eigenaar ook! Zeker in de regen.

De Golf 7 heeft een mooi maar gevoelig onderstel volgens de dealer , met de laatste set Conti SC5 banden had ik geen trillingen en reed de auto aanmerkelijk beter. Dat waren echter niet mijn velgen.

Dealer kon d.m.v. het Hunter GSP9700 trilling controle systeem ook zien dat er iets mis was met de banden.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
virin_blade_13
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2022, 15:55
Type auto: Golf mk7

Re: Welke banden.

Bericht door virin_blade_13 »

Hallo
Raden jullie het aan om een 235 /40 /19 onder je golf 7 te plaatsen, ik vind met de 235/35/19 onder de auto niet echt lekker rijden je voelt veel van de wegdek.

Past een 235/40/19 onder een golf 7 zonder tegen de spatlappen te komen?
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Welke banden.

Bericht door PassatB8TDI »

virin_blade_13 schreef: 07 dec 2022, 16:00 Hallo
Raden jullie het aan om een 235 /40 /19 onder je golf 7 te plaatsen, ik vind met de 235/35/19 onder de auto niet echt lekker rijden je voelt veel van de wegdek.

Past een 235/40/19 onder een golf 7 zonder tegen de spatlappen te komen?
Het zal vast wel passen, maar je krijgt een wang die 1,2cm dikker wordt. Wil je dat wel?
Dan heb je straks ook nog het ''probleem'' dat je teller meer gaat afwijken.
LuapIbiza
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011, 15:00
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Limburg

Re: Welke banden.

Bericht door LuapIbiza »

Ik neem de vrijheid een uitstapje te maken naar de 18 inch Austin-velgen (7,5 inch breed): Mogen daar in plaats van 225/40-18 ook 235/40-18 banden op worden gelegd, gelijk van 225/35-19 naar de iets bredere èn hogere 235/35-19 banden?
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten