dsg pakt hem niet op

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Beste mede vw liefhebbers. Ik ben in bezit van een gti met dsg. Nu net getankt, prima alles goed. Stap in start de auto zet hem in de D. Wil wegrijden maar toen deed hij niets. Terug gezet in de P auto uit gezet. Vervolgens weer in de D en nu reed hij wel weg. Het lijkt net of de dsg hem dan even niet pakt :ugeek: . Heeft een van jullie dat ook x meegemaakt ? Of weet iemand waardoor dat kan komen? En is dat erg? Lijkt mij niet de gang van zaken.

Vind raar geval.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door bzb »

kan een eerste verschijnsel zijn van een multitronic probleem, of de automaat was toevallig in de war en je merkt t nooit meer, dus beetje 50/50 :)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Spuugemmer »

Multitronic is een type versnellingsbak. Mechatronic is een onderdeel van een dsg versnellingsbak.

Hoe en wat is het onderhoud aan de DSG gedaan? Op tijd olie verversen en de bak netjes kalibreren doet wonderen.
Golf MK1 GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door bzb »

klopt bedoelde de mechatronic inderdaad
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Golf heeft net 70.000 weg. En bij 60.000 is dsg olie vervangen door vw dealer. Wat dat betreft goed onderhouden. Maar is dit probleem ernstig ? Ene kant hoort het niet natuurlijk. Maar andere kant pikt die hem na de restart wel weer gewoon op.

Is het de moeite en heeft het nut om langs de vw dealer te gaan ?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door bzb »

alleen als t vaker voorkomt zou ik dat doen, wellicht was tie even het spoor bijster en is er niks aan de hand, ik heb ook even gehad dat tie even net een halve seconde wachte met wegrijden. ging spontaan ook weer over, maar nu 10.000 km verder nog niks aan de hand, gelukkig zit er nu ook een jd dsg chip in
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Heb het 2 weken geleden ook al x gehad. . Dus ga binnenkort maar ff langs fe dealer want dit hoort natuurlijk niet. . . Moeten er dan onderdelen vervangen worden of niet? En dan valt dat wel onder bepaalde regeling lijkt mij want hij heeft net zn beurt gehad. Of zie ik dat verkeerd? :roll:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door bzb »

Volgens mij is t een aardig proces om t alleen al volledig te resetten enzo, heb er toen ik t had navraag voor gedaan, je zou de foutcode wellicht kunnen oproepen, wellicht ook jd bellen, die hebben zoveel ervaring, willicht een bekend probleem met simpele oplossing.nieuwe software ofzo
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door MkVI Nmgn »

heb exact het zelfde gehad heb het zelfs nog op film staan.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Wat heb jij er aan gedaan dan tonnie ?
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Bluepower »

Resetten(in basic settings zetten) van de DSG is echt geen langdurig of moeilijk proces...
Staat keurig beschreven op de Gerrit Speek site, kost een paar minuten met de VCDS eraan, en daarna nog een test/adaptatie rit..
WimGTI
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 apr 2012, 14:39

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door WimGTI »

Heb het zelf heel af en toe bij het achteruit rijden.
Je voelt soms dat bak meerdere pogingen onderneemt om in z'n achteruit te gaan.

Een paar keer gereset, issue blijft bestaan.
Ach, als dit alles is :geek:
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door MkVI Nmgn »

Drazle schreef:Wat heb jij er aan gedaan dan tonnie ?
Er is een nieuwe megatronic in gekomen onder garantie.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Ga van de week ook maar is babbeltje maken met de dealer hiero. Kijken of ze hem dan ook kunnen vervangen
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door bzb »

neem dan maar wel vast +/-1700 euro mee voor de zekerheid, of je moet garantie hebben nog
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Na gaat eerst ff babbelen hoe en wat. ...kijken wat hun zeggen. Jd ff contacten en hun oplossing afwachten dan neem ik wel besluit. Als met nieuwe jd software ook over is doe ik dat wel. Allicht goedkoper aks bij vw dealer. En als geen kwaad kan rij ik gewoon door.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door bzb »

Zou ik ook doen, tis niet misselijk bedrag voor dat onderdeel, zolang t rijd rijd t
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Net even bij de dealer geweest. En afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag. Dan gaan ze een stukje rijden met de laptop eraan en de schakelmomenten meten en dergelijke en aan de hand daarvan krijg ik diagnose. Ben benieuwd hoe en wat. Hij zei dat het evt ook aan de software kon liggen. En in de eerste instantie begon die over dat misschien de dsg olie vervangen moest worden terwijl die net vervangen was. En na het nakijken in de pc was dat niet nodig. Is dit waarschijnlijk een terug roep actie geweest van vw ?
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: dsg pakt hem niet op

Bericht door Drazle »

Afgelopen vrijdag hebben ze proefrit gemaakt met de laptop eraan. En de schakelmomenten gemeten. Dat was allemaal goed volgens hen. Ze hebben er nu nieuwe dsg software opgezet. Afwachten nu of het idd net toeval is geweest. Lijkt wel op dat de dsg nu iets soepeler overschakelt maar dat ken ook tussen mn oren zitten. Het is ieder geval geen mechatronic gevalletje waar ik bang voor was. :)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten