Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door NICO! »

De Volkswagen Jetta een muurbloempje? Wat betreft zijn uiterlijk misschien wel, maar met zijn nieuwe GTI-kracht wordt het er eentje om rekening mee te houden.

Afbeelding

Volkswagen levert de Jetta vanaf heden ook met de 200 pk sterke TSI-motor. Die levert een maximale trekkracht van 280 Nm en is te koop met een handgeschakelde zesbak of een zestraps DSG. Bij Volkswagen zijn er twee versies van de 2,0 TSI in omloop. De eerste is deze 200 pk versie, die tevens de basis is voor de 270 pk-versie van de R. De 210 pk, zoals die in de Golf GTI wordt geleverd, is weer van een iets andere soort.
Met zijn GTI-genen kan de Jetta in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid is 238 km/u – de versie met DSG houdt het 2 km/u eerder voor gezien. Voor de handgeschakelde versie geldt een verbruik van 7,2 liter op 100 km; de DSG doet 7,7 liter. Dat levert een uitstoot op van 167 gr/km of 178 gr/km. De 2,0-liter TSI is alleen te koop in Highline-uitmonstering voor een bedrag van 31.090 euro. De automaat is 33.390 euro.
Volkswagen meldt desgevraagd dat er nog geen bestelling van de KLPD binnen is voor de 2.0 TSI. Ons lijkt deze auto namelijk de ultieme wolf in schaapskleren voor de sterke arm op de snelweg. Overigens ligt een 200 pk sterke Golf Variant niet in het verschiet. Ondanks dat die in de zelfde fabriek in Mexico wordt gebouwd, zal de 160 pk TSI de krachtigste versie blijven van de stationwagen.

Bron: www.autoweek.nl
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door Dirk »

ook een leuke opvolger
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door sitechris »

Dan kies ik toch voor de Octavia RS. Zelfde motorblok, maar ziet er wel wat dikker uit (Racing Blue!) en is wrsnl nog wel wat goedkoper als je wat opties wilt. De Jetta is echt understated plus plus. Exeo 2.0 TSI is overigens ook wel goede optie in dat segment. Die verkies ik ook boven de Jetta.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Werner
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:53
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Arnhem

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door Werner »

Moet eerlijk toegeven dat ik deze auto best dik vind. Er is/was ook sprake van een coupe, toch? Die met onze gti motor zou geweldig zijn!

Gr. Werner
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door Edition30 »

"Bij Volkswagen zijn er twee versies van de 2,0 TSI in omloop. De eerste is deze 200 pk versie, die tevens de basis is voor de 270 pk-versie van de R. De 210 pk, zoals die in de Golf GTI wordt geleverd, is weer van een iets andere soort."

De 200 pk versie mag dan wel aan de basis staan van de "R versie" maar je kan niet spreken van dezelfde motor! Er zijn dus in feite dus drie motoren (200 pk, de "R motor" en de 210 pk versie).

Overigens is er in het verleden ook een VR6 Golf Variant geleverd, er moeten er een paar zijn in NL.


gr. Rens
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door Dirk »

kwam deze tegen op het net :D, zo wil ik hem wel hebben (op de stikker na :P)

Afbeelding

dees vink ook wel leuk :D

Afbeelding
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door JonasV »

Ik vind het een erg mooie wagen die je helaas nog niet veel ziet rijden, veel pakken toch de Passat denk ik als ze een sedan zoeken.
Ik switch van baan in september en krijg richting einde van het jaar een vast lease hok, ik weet nog niet wat en ook niet of ik zelf mag uitzoeken of niet. Maar als dat mag staat een Jetta (20% categorie als die er is) wel hoog op de lijst!
Ik ga voor Michelin werken dus ik verwacht dat het een Franse auto moet worden....
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door sitechris »

Een megane station met 180 pk in GT-line is geen straf om mee te rijden imo.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door Dirk »

Heb de mijne net geconfigureerd 8-)

Afbeelding
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Volkswagen Jetta met GTI-kracht.

Bericht door JonasV »

sitechris schreef:Een megane station met 180 pk in GT-line is geen straf om mee te rijden imo.
Zeker niet, alleen zal dat geen 20% auto zijn denk ik?
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten