Off-topic afschaffen?

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie

Geen off-topic geklets meer?

Ja, alleen on-topic
2
9%
Nee, ook off-topic berichten
14
64%
Geen mening
6
27%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Off-topic afschaffen?

Bericht door NICO! »

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Gaan we het hier op het forum alleen over auto's hebben?
Sluiten we het "wat je maar wilt" subforum?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door JonasV »

Ik kan het persoonlijk wel waarderen ook eens over wat anders te lullen. Zo leer je elkaar ook van een andere kant kennen vind ik.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door NICO! »

Breng dan even je stem uit in bovenstaande poll alsjeblieft
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door MkVI Nmgn »

Offtopic kan wel gezellig zijn met de juiste onderwerpen en geen marktplaats maken met persoonlijke spullen :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door superdave »

Offtopic kan inderdaad heel gezellig zijn, soms draaien sommige door in het off-topic berichten aan het plaatsen. ;)
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door JonasV »

tonnie024 schreef:Offtopic kan wel gezellig zijn met de juiste onderwerpen en geen marktplaats maken met persoonlijke spullen :P
Eens!
Ziets als het cafe hoort er gewoon bij vind ik
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Hagar »

NICO! schreef:Sluiten we het "wat je maar wilt" subforum?
Waarom dan? Welk probleem hoort bij deze oplossing?
Tis juist een mooi alternatief waarmee je goed kunt modereren in de andere forumonderdelen. Dat is imo een belangrijke meerwaarde van dit forum tov AW. Dit forum is echter ook een community en dan horen dit soort onderwerpen er bij, maar wel graag afgescheiden van de rest. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op reacties met een hoog testosteron-gehalte als er gereageerd wordt op het weggedrag van anderen als je aankomt rijden met je GTI.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Gaan we het hier op het forum alleen over auto's hebben?
Sluiten we het "wat je maar wilt" subforum?
Je stelt deze vraag al op een suggestieve wijze en waarschijnlijk heb je er zelf al een mening over.
"Gaan we het hier op het forum alleen over auto's hebben?" en je noemt het onderdeel bij de poll "geklets".

Vandaar mijn weder-vraag, waarom je dit onderwerp ter discussie stelt :?: :?:

Belangrijk lijkt mij om te kijken hoeveel berichten in dit topic zijn geplaatst en hoeveel reacties daarop volgen. Ook relevant is het feit, hoevaak deze berichten gelezen worden. Het gaat dan even niet over de inhoudelijkheid van deze berichten.
Persoonlijk denk ik dat als dit topic de overhand krijgt, dit ten koste gaat van de waardevolle inhoudelijkheid van een GTI-forum (of welk ander forum dan ook, met een grote "msn-inhoud") ---> ter illustratie een plaatselijk "msn-inhoudelijk" forum:
KLIK: kloeken (=drinken).nl
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Dirk »

Hier in een ander topic al over gehad. Maar zo bedoel ik het ook niet Nico. Het wat je maar wil / cafe moet zeker blijven, maar de topics die wel ergens over gaan kunnen schoner gehouden worden door alleen over dat topic te praten en niet van de hak op de tak te gaan. Zodat je met topics die begonnen met: DSG doet raar naar welke zonnebril je moet aanschaffen (dit is uiteraard een heel slecht voorbeeld haha :lol: ) Dit houd het lezen prettiger en is het offtopic gescheiden van de nuttige informatie. Ook voor de topic starter lijkt me dit fijn. Maar dat is slechts mijn mening 8-)
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door NICO! »

Wehoo, ik heb de vraag expres extra suggestief gesteld.

Mijn kruisje staat bij GEEN MENING. Het forum is er voor de leden, niet zozeer voor mij. Het maakt mij totaal niets uit, ik lees wat ik lezen wil en ik negeer wat ik niet lezen wil (niet helemaal, want ben ook moderator en moet dus bijna alles lezen).

Ik ben voorstander van een grotendeels regelloos forum en van vrijheid blijheid.

DUS: Probeer in een topic ON-topic te blijven! En voor de rest veel plezier!
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door theo »

Off-topic mag zeker een plaats hebben hoewel het lijkt dat sommigen wel erg veel berichten willen scoren (ook in andere topics na maanden reageren in tig topics met copy/paste berichten).

Het mooie van off-topic is dat je de rest van het forum schoon kan houden door geen off-topic te accepteren. Wat dat betreft eens met Wehoo, het is een GTI forum geen MSN.
Mensen die hun huisraad met MP. links te koop aanbieden past hier echt niet vind ik.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door JonasV »

Ik vind trouwens wel dat topics van het niveau 'vriend/vriendin/vrijgezel' weinig toevoegen.
Dat soort vulling mag van mij gerust verwijderd worden en wegblijven.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door kevin78 »

helemaal mee eens met jonasv
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Jeanmarc »

Off-topic mag van mij gehandhaafd blijven maar de topics met een hoog Facebook/Twitter-gehalte mogen van mij ook afgeschaft worden.
Dit is een forum met als speerpunt alles wat direct en indirect te maken heeft met de Golf GTI/R. Hoe de gezinssituatie samengesteld is zie ik dan ook niet als een nuttige toevoeging.
Dus ook ik sluit mij bij het bovenstaande aan.

Tevens wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om sommige forumleden te wijzen op de aanwezigheid van de spellingscontrole.
Dit maakt het lezen van de topics ook wat aangenamer.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door JonasV »

Ben ik het ook mee eens.
Ik zie af en toe zinnen voorbij komen waarvan ik denk, is het oud nederlands/afrikaans of wordt er totaal niet gekeken naar wat geschreven wordt ;)
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door superdave »

JonasV schreef:Ik vind trouwens wel dat topics van het niveau 'vriend/vriendin/vrijgezel' weinig toevoegen.
Dat soort vulling mag van mij gerust verwijderd worden en wegblijven.
Mee eens
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Eric H »

Volgens mij is de url : www.golfgtiforum.nl
Dat maakt volgens mij toch al heel wat duidelijk over het onderwerp dat hier besproken wordt.

Echter veel bepalen we, zoals Nico al aangeeft, natuurlijk wel zelf.
Als iemand een topic opent over de kat van de achterbuurvrouw en daar weer een zus van, en er worden door diverse mensen reacties gepost, dan houd je zo'n topic ( als "community" ) zelf in stand.

Als er een soortgelijk topic wordt geopend en er wordt 0,0 op gereageerd, dan zal de TS al snel doorhebben dat het niet de tijd en zeker niet de plaats is voor zo'n topic.

Mij maakt het op zich niet uit.
Als er een topic wordt geopend en ik denk dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren, dan doe ik dat.
Of dit nu over een GTI gaat of over de kat van de achterburen, dat is mij om het even.

Een forum is een verzamelplaats van mensen met een gemeenschappelijke interesse ( in "ons" geval de Golf GTI )
Echter dit kan m.i. niet betekenen dat er dan over niets anders gepost kan worden.
Zo zijn hier een aantal mensen die ook liefhebber/gebruiker zijn van Apple producten ( net als ik ), dat vind ik dan wel weer leuk.
Hoort een topic over Apple dan niet op dit forum thuis....????

Mijn ervaring van al wat aantallen jaren volgen van fora heeft mij geleerd dat alle fora aan verandering onderhevig zijn.
Een gemeenschap ( community ) is namelijk altijd aan verandering onderhevig.
Er komen mensen bij, er gaan mensen weg.

Iets wat mij wel kan storen op een forum is mensen die zich een status aanmeten op, het aantal posts, hoe lang ze al lid zijn, hoe veel geld ze hebben, hoe goed ze zichzelf vinden.......
Wat dat betreft mag van mij de teller voor het aantal berichten gewoon verwijderd worden, evenals de datum van registratie.
( ik vraag me ook altijd af waarom dat "per se" vermeld moet worden bij de gebruikers info.

Tot slot :
Ik kom hier graag ( van tijd tot tijd ) en ben meer een lezer dan een poster.
Voor mij is dit forum een waardevolle bron van informatie die aangeleverd wordt door een groep van gekken die het in het huidige klimaat aandurven om een GTI te rijden.
Voor een grote groep gebruikers van dit forum heb ik diep respect voor hun bijdrages en de bereidheid om deze kennis te delen.

Nico : een compliment voor jou voor dit initiatief en gaat zo door !!
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Floppie »

Ik lees dat enkele leden vinden dat sommige topics niets bijdrage en wat hen betreft dus mogen worden verwijderd.
Door dat aan te geven vraag je dus feitelijk wel een censuur op persoonlijke basis.
De moderator moet dan dus maar verwijderen wat HIJ niets vindt toevoegen aan het forum (of topic) :roll:
Het is mijns inziens dus of WEL off-topic-berichten toestaan of NIET.

Verder is het: "...Nederlands/Afrikaans..." ;)
Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat niet iedereen even ehh.. literair is geschoold en de spellingscontrole geeft zeker niet altijd de juiste grammaticale voorstelling...

Een teller en/of registratiedatum van leden is m.i. ook niet zo relevant omdat er best veel leden meer "lezer" dan "schrijver" zijn.

@Wehoo +1
@Eric H +1
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door RobvR »

Floppie schreef:Ik lees dat enkele leden vinden dat sommige topics niets bijdrage en wat hen betreft dus mogen worden verwijderd.
Door dat aan te geven vraag je dus feitelijk wel een censuur op persoonlijke basis.
De moderator moet dan dus maar verwijderen wat HIJ niets vindt toevoegen aan het forum (of topic) :roll:
Het is mijns inziens dus of WEL off-topic-berichten toestaan of NIET.

Verder is het: "...Nederlands/Afrikaans..." ;)
Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat niet iedereen even ehh.. literair is geschoold en de spellingscontrole geeft zeker niet altijd de juiste grammaticale voorstelling...
Hoofdletters of niet, dat maakt mij niet zoveel uit. In de eerste vier zinnen "dus" gebruiken is ook voor verbetering vatbaar Floppy :lol: . Maar wat JonasV aansnijdt, daar heb ik wel beeld bij.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Floppie »

Je hebt gelijk. Mea culpa.
Dit is trouwens wel een mooi voorbeeld van de vraag: is dit nu on- of off-topic?
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door wehoo »

Eric H schreef:Iets wat mij wel kan storen op een forum is mensen die zich een status aanmeten op, het aantal posts, hoe lang ze al lid zijn, hoe veel geld ze hebben, hoe goed ze zichzelf vinden.......
Misschien dat ik er overheen lees, maar berichten van deze aard ben ik hier (nog) niet tegen gekomen.

@all.
Er is een (wezenlijk) verschil tussen spelling- en zinscontructie. Waarbij een "goed lopende" zin, best spellingsfouten kan hebben. Daarom storen mij spellingsfouten minder, dan foutieve zinscontructies. Dit laatste loopt de kans, verkeerd begrepen te worden. ;) (en het is trouwens ook vaak een kwestie van nalezen wat je hebt geschreven)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Jeanmarc »

Vooral dat laatste. Dan zie je ook meteen alle rode onderstrepingen bij de foutief gespelde woorden.
Het lijkt mij tevens leerzaam.

Ik vind teksten welke qua zinsopbouw simpel samengesteld zijn minder storend dan grove taalfouten. En dan bedoel geen fouten met vervoegingen ("d" in plaats van "dt") maar meer in de trend van "zein" in plaats van "zijn".
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door Eric H »

wehoo schreef:
Eric H schreef:Iets wat mij wel kan storen op een forum is mensen die zich een status aanmeten op, het aantal posts, hoe lang ze al lid zijn, hoe veel geld ze hebben, hoe goed ze zichzelf vinden.......
Misschien dat ik er overheen lees, maar berichten van deze aard ben ik hier (nog) niet tegen gekomen.
Hier nog niet nee, maar deze discussie laait op andere fora eens in de zo veel keer op....
Dit forum is ook nog "te jong" voor dit soort discussies.....

Wacht maar tot we een jaar of drie verder zijn..... :-)
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Off-topic afschaffen?

Bericht door JonasV »

Dat hou je helaas niet tegen ben ik bang, dat is de mensheid.
Ik heb sowieso niet zoveel met mensen die alleen maar over zichzelf praten en hoe goed of slecht ze het hebben of de instelling van kijk eens wat ik heb en wat het wel niet gekost heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten