Voice control Discover Media aktiveren

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door staffpride »

Omdat Klouxone sindskort een golf 7 heeft gekocht met een discover media systeem en nog meer toeters en bellen,
hebben wij meer gelegenheid om de golf 7 met VCDS en VCP flink onder de loep te nemen.

De Discover media wordt geleverd zonder of (optioneel) met voicecontrol.
Voicecontrol is volgens zeggen alleen bij de dealer middels een (dure) update werkend te krijgen.
Veel over opgezocht op de internationale fora en nergens een oplossing kunnen vinden over hoe en wat het nou precies zit.
Systeem is wel uit te lezen, maar alle Bytes zijn tot op heden onbekend in de laatste beta versies van VCDS

Maar nu hebben wij dus de primeur dat we het voor elkaar hebben gekregen om op de discover media die zonder voice control functie is geleverd de voicecontrol aan de praat te krijgen incl de stuurbediening :mrgreen:

Net zoals bij de RNS510 is bij de Discover media oa media, telefoon en navigatie te bedienen middels stem in het Nederlands

De nieuwe stem is even wennen, maar werkt perfect :!:

Lees eerst dit even voordat je vragen gaat stellen of het mogelijk is:

EDIT: Bij de nieuwere fw (0421) en hoger werkt het overigens niet meer, deze hebben ze beter beveiligd en dan heb je een codekaart nodig om hem te aktiveren (art nr 5G0054802A)
Laatst gewijzigd door staffpride op 26 aug 2015, 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door FGT »

Goed bezig, mannen!!!!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Agumy
Berichten: 119
Lid geworden op: 06 aug 2013, 13:02
Type auto: Golf MK5 GTI 240
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door Agumy »

Goed gedaan heren!!
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door Barbaric »

Ik denk dat ik ook maar eens moet komen buurten om te kijken of jullie car-net op de Discover Pro werkend kunnen krijgen (er van uitgaande dat daar geen extra module voor nodig is)
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door FGT »

Ga je geen spijt van krijgen. Ze weten en kunnen een hoop!!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door KlouxOne »

Ondertussen al bij meerdere Golf 7 modellen goed uit kunnen voeren zonder complicatie. Echter moet je na het activeren wel je radio logos opnieuw laden en je telefoon opnieuw koppelen zodat alles weer 100% procent functioneert.
herald
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015, 22:15
Type auto: Golf 7

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door herald »

Heren,
Ben nieuw op het forum en nu lees ik dat jullie e.e.a. kunnen met VCDS :D

Ik heb het volgende probleem:
Mijn Golf-7 Highline was voorzien van een Composition Media welk ik heb vervangen voor een Discover Media.
Na het vervangen had ik geen geluid, maar wel navigatie en de melding "komponentenschutz aktiv"
Deze "komponentenschutz aktiv" heb ik bij de VW dealer laten verwijderen, toen deed alles weer behalve de navigatie.
Als ik nu op de navigatie toets druk komt er "navigatie functie wordt niet ondersteund" in beeld.
Veel op de forums gezocht, dealers aan het werk gezet en toen kwam vanuit Duitsland het bericht dat de navigatie functie achteraf nog niet geactiveerd kan worden.
Het is door VW nog niet vrijgegeven, alhoewel ze de systemen wel los verkopen en ook al een activeringsdocument (SD-card met 3 pin codes) beschikbaar is.

Mijn kleine bescheiden vraagje is: WIE KAN MIJN NAVI ACTIVEREN :oops:
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door yal »

Barbaric schreef:Ik denk dat ik ook maar eens moet komen buurten om te kijken of jullie car-net op de Discover Pro werkend kunnen krijgen (er van uitgaande dat daar geen extra module voor nodig is)
Daar ben ik ook benieuwd naar , ik heb ook de Pro en premium carkit dus ook de extra sim kaart houder in het dashboard!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door Barbaric »

Via PON kreeg ik te horen dat die (net als de navigatie bij herald) niet achteraf geactiveerd kon worden.

Ik ben ook benieuwd of de Discover Pro een update krijgt zodat het CarPlay ondersteunt. Wat ze pas geleden aangekondigd hadden.
rdgti
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2020, 10:25
Type auto: Mk7gti

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door rdgti »

Hoi ik lees hier dat voicecontrol kan laten activeren. Waar kan dat? Ik heb zelf een golf gti facelift van dec 2017

Mvg
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Voice control Discover Media aktiveren

Bericht door Henniej »

:mrgreen:
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten