Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Hallo allen,

Gisteren moest mijn auto voor de eerste keer APK gekeurd worden. Ik verwachte geen problemen (auto had ook pas geleden nog een beurt gekregen) maar ik kreeg helaas slecht nieuws....... AFGEKEURD!

Met verbazing nam ik het slechte nieuws in ontvangst dat hij afgekeurd is. De koplamp hoogteregeling schijnt niet te werken?
Er werd mij verteld dat de Xenon koplampen achteraf zijn ingebouwd en dat er een aantal onderdelen/kabels e.d. ontbreken waardoor de hoogteregeling niet werkt.

Ze zeiden dat het een dure grap wordt om het werkend te krijgen (ze hadden het ook over een kabelboom die door de auto getrokken zou moeten worden). Ik had de auto zo gekocht en ik weet niet beter dat alles af fabriek origineel is en dus in orde is.

Uiteraard hebben ze een paar uur aan mijn auto gewerkt voordat ze tot deze conclusie kwamen dus ik kan wel een leuke rekening verwachten. Uiteindelijk hebben ze mijn auto wel goedgekeurd (originele niet xenon koplampen erin gezet, afgemeld en daarna weer mijn xenon koplampen gemonteerd).

Ik ben dus een leek en mijn vraag is of bovengenoemd verhaal kloppen en wat is er precies nodig om de koplamp hoogteregeling in orde te krijgen (oftewel verlichting compleet werkend zoals het hoort). Ik weet nu dus niet wat er exact aan mijn auto ontbreekt......

Advies van de experts zou ik zeer op prijs stellen....
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door Tjejenki »

"Uiteindelijk hebben ze mijn auto wel goedgekeurd (originele niet xenon koplampen erin gezet, afgemeld en daarna weer mijn xenon koplampen gemonteerd)"

Apart eigenlijk dat dat zo in z'n werk gaat. De auto wordt afgekeurd omdat er iets niet in orde is, dit wordt voor de vorm even opgelost en daarna wordt hetgene wat dus niet in orde was bewust weer aangebracht :|

Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik sta er wel van te kijken...
Groeten
Vincent
Gebruikersavatar
aron
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 dec 2013, 13:24
Type auto: golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door aron »

Apart idd..
Ik moet ook hoogteregeling nog laten plaatsen..
Xenon is bij mij ook achteraf ingebouwd..

Staffpride zou dat kunnen geloof ik..
Even navragen wat het kost..
Greetz Aron
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door eddiea »

Als je een knop erin zet zonder hoogteverstelling mag het wel. Wat erin zit moet werken ook. Kost een paar tientjes.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

eddiea schreef:Als je een knop erin zet zonder hoogteverstelling mag het wel. Wat erin zit moet werken ook. Kost een paar tientjes.
Hey, als dat zo is dan is het zeker een optie want ik heb gewoon geen zin om veel geld hieraan uit te geven.

Ik ga het onderzoeken.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Tjejenki schreef:"Uiteindelijk hebben ze mijn auto wel goedgekeurd (originele niet xenon koplampen erin gezet, afgemeld en daarna weer mijn xenon koplampen gemonteerd)"

Apart eigenlijk dat dat zo in z'n werk gaat. De auto wordt afgekeurd omdat er iets niet in orde is, dit wordt voor de vorm even opgelost en daarna wordt hetgene wat dus niet in orde was bewust weer aangebracht :|

Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik sta er wel van te kijken...
Ik ben het met je eens dat het wel apart is.....
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door staffpride »

GTI_MaRsS-72 schreef:
eddiea schreef:Als je een knop erin zet zonder hoogteverstelling mag het wel. Wat erin zit moet werken ook. Kost een paar tientjes.
Hey, als dat zo is dan is het zeker een optie want ik heb gewoon geen zin om veel geld hieraan uit te geven.

Ik ga het onderzoeken.
In principe mag het dan nog niet, omdat je nog steeds de automatische hoogteregeling mist.
Maar de kans is dan wel kleiner op afkeur omdat ze het dan waarschijnlijk niet testen is de ervaring.
Heb je een "goede" keurmeester die de automatische hoogteregeling wel test dan heb je alsnog afkeur.

De prijs van een Hoogteregelingsset incl module is afhankelijk van of je dcc hebt of niet. Mooie van zo'n set is dat je koplampen ook meesturen
MVG EMServices

Afbeelding
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door wjb#222 »

idd staffpride kan dit voor je inbouwen
bij mij zit het er nu ook in ;)

voor +/- 500 euro zit het er in (incl alle spullen die je nodig hebt)
ligt er maar net aan waar je de spullen haalt zit veel prijs verschil in ben ik wel achter

en een RDW steekproef controleur ziet direct dat het er niet in zit (je koplampen ''dansen'' niet bij het aan zetten)
en hij ziet onder je auto bij de achteras nergens een sensor :(
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door eddiea »

UPDATE :WETGEVING VANAF 1 APRIL 2012 !!
Xenon after market sets weer volledig toegestaan, geen koplampspoeiers of niveauregeling meer vereist!

Zo is het mij ook verteld door de keurmeester. Dit vind ik ff snel op regelgeving xenon via google.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door kevin78 »

Precies de regels zijn stuk soepeler geworden!! Vind het een vreemd verhaal. Succes
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door Schippersss »

eddiea schreef:UPDATE :WETGEVING VANAF 1 APRIL 2012 !!
Xenon after market sets weer volledig toegestaan, geen koplampspoeiers of niveauregeling meer vereist!

Zo is het mij ook verteld door de keurmeester. Dit vind ik ff snel op regelgeving xenon via google.
Dit klopt. Als er geen niveauregeling op zit hoef het niet erop gebouwd worden, maar als het erop zit moet het werken.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door staffpride »

Bij aftermarketsets vervang je alleen de bulpen voor xenon. Dan werkt de hoogteregeling via het knopje nog gewoon. Hij hoeft dus niet automatisch te zijn in dat geval.

Als je oem xenon plaatst heb je helemaal geen hoogteregeling als je de afs set niet plaatst.
MVG EMServices

Afbeelding
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

staffpride schreef:Bij aftermarketsets vervang je alleen de bulpen voor xenon. Dan werkt de hoogteregeling via het knopje nog gewoon. Hij hoeft dus niet automatisch te zijn in dat geval.

Als je oem xenon plaatst heb je helemaal geen hoogteregeling als je de afs set niet plaatst.
Ik weet alleen dat er (toch wel) originele Xenon koplampen in mijn auto zitten (die achteraf erin zijn gezet). Voor de rest weet ik bij god niet hoe of wat.....
Sowieso wil ik er eigenlijk geen geld aan uitgeven en laat ik het desnoods zo tot de volgende keuring (heb nu andere prioriteiten). Er wacht mij al een leuke rekening voor de tijd die ze bezig waren en nu werkt het nog steeds niet.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door yal »

Sowieso is het belachelijk dat de dealer jou lampen uitbouwt en er halogeen inzet en vervolgens weer terug bouwt alleen voor de APK.....
Lijkt mij meer op geld uit je zak kloppen!
Wordt je auto ook niet beter van , bumper erop en eraf als ze dat daadwerkelijk al hebben gedaan.

Van Kufatec zijn er kabelbomen te koop om hoogte regeling in te bouwen.

Wat eddiea zei is correct , zo heb ik dat ook gedaan met de Bora destijds.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

wjb#222 schreef:idd staffpride kan dit voor je inbouwen
bij mij zit het er nu ook in ;)

voor +/- 500 euro zit het er in (incl alle spullen die je nodig hebt)
ligt er maar net aan waar je de spullen haalt zit veel prijs verschil in ben ik wel achter

en een RDW steekproef controleur ziet direct dat het er niet in zit (je koplampen ''dansen'' niet bij het aan zetten)
en hij ziet onder je auto bij de achteras nergens een sensor :(
Ze hadden het inderdaad ook over een sensor onder de auto die er bij mij niet zat.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Wat kan ik nu het beste doen/wat is de goedkoopste oplossing? Zoals ik al zei voel ik er weinig voor om voor dit geintje nog (veel) geld uit te geven.

Blijf het zelf ook nog steeds een vreemd/verwarrend verhaal vinden. Wat dat betreft ben ik echt een leek.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door yal »

GTI_MaRsS-72 schreef:
wjb#222 schreef:idd staffpride kan dit voor je inbouwen
bij mij zit het er nu ook in ;)

voor +/- 500 euro zit het er in (incl alle spullen die je nodig hebt)
ligt er maar net aan waar je de spullen haalt zit veel prijs verschil in ben ik wel achter

en een RDW steekproef controleur ziet direct dat het er niet in zit (je koplampen ''dansen'' niet bij het aan zetten)
en hij ziet onder je auto bij de achteras nergens een sensor :(
Ze hadden het inderdaad ook over een sensor onder de auto die er bij mij niet zat.
Er zit een hoogteregeling regelaartje op de achteras en op 1 v/d voorwiel draagarmen , die moeten samen met de kabelboom ingebouwd worden. Indien de auto zwaar beladen is stellen de lichten automatisch naar beneden a.h.v. deze regelaars/sensor!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door wjb#222 »

heb jij een knopje met sport/comfort bij je schakelpook?
zo ja dan de set van 209 euro kopen
zo nee dan die van 289 euro kopen (-50 euro want jij hebt al koplamstekkers effe mailen/bellen naar ze)
http://www.vag24.nl/index.php?route=pro ... h=913_1025

maar ik zou hun mailen want jij hebt die koplamp stekkers niet nodig
scheeld je weer 50 euro wat je van bijde prijzen af kan halen als het goed is :mrgreen:

bijde kan staffpride voor je inbouwen ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door MkVI Nmgn »

yal schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef:
wjb#222 schreef:idd staffpride kan dit voor je inbouwen
bij mij zit het er nu ook in ;)

voor +/- 500 euro zit het er in (incl alle spullen die je nodig hebt)
ligt er maar net aan waar je de spullen haalt zit veel prijs verschil in ben ik wel achter

en een RDW steekproef controleur ziet direct dat het er niet in zit (je koplampen ''dansen'' niet bij het aan zetten)
en hij ziet onder je auto bij de achteras nergens een sensor :(
Ze hadden het inderdaad ook over een sensor onder de auto die er bij mij niet zat.
Er zit een hoogteregeling regelaartje op de achteras en op 1 v/d voorwiel draagarmen , die moeten samen met de kabelboom ingebouwd worden. Indien de auto zwaar beladen is stellen de lichten automatisch naar beneden a.h.v. deze regelaars/sensor!

Bij de Golf 6 heb je maar 1 sensor alleen op de achteras.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wdv
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2014, 20:07
Type auto: 3bg

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door Wdv »

Goedenavond.

Volgens mij heb je hier niets meer mee te maken. Het enige wat voor apk nog geld is dat bij bedienen grootlicht dimlicht moet aan blijven.
Zie onderstaande link van rdw
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx

Mvg wdv
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door staffpride »

Lees deze link dan ook. Dit gaat over de (automatische) koplampverstelling.

http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx

De auto is met een typegoedkeuring in ons land toegelaten en de golf wordt geleverd met handmatige of automatisch hoogteverstelling.
Het hoort er één van beide op te zitten en te werken.

De regel dat je bij aftermarket xenon automatische hoogteregeling moet hebben is idd niet meer van toepasssing. Elke koplamp kan je in principe handmatig verstellen al jaren

Anders zou je als je kofferbak vol ligt, tegenliggers verblinden. De boetes die daarop staan zijn ook niet mis.
MVG EMServices

Afbeelding
Wdv
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2014, 20:07
Type auto: 3bg

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door Wdv »

Heeft onder andere te maken met aantal
Watt xenon 25w xenon heeft geen koplamp reiniging en hoogteregeling
Nodig voor typegoedkeuring.35watt wel. En het is niet makkelijk te controleren voor APK of het xenon met 25w of 35w heeft daarom is die regel afgeschaft
(Nieuwe beetle heeft ook geen reiniging en verstelling af fabriek.)

Mvg wdv
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Blijft een verwarrend verhaal voor mij. Laat het voorlopig zo (ga er geen geld meer aan uitgeven).
Wdv
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jul 2014, 20:07
Type auto: 3bg

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door Wdv »

Is die al gekeurd nu?
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf 6 GTI APK afgekeurd

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Wdv schreef:Is die al gekeurd nu?
Ja, hij is al gekeurd.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten