Maxi Performance

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Maxi Performance

Bericht door ViperGreen »

Hallo allen!

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuw uitlaat systeem. Persoonlijk hoeft voor mij het milltek systeem niet. Vind het te prijzig. Nu ben ik aan het zoeken op mp en dergelijke naar een custom made RvS uitlaat. Ik kom het bedrijf Maxi performance tegen. Op YouTube staan filmpjes van de auto's die daar geweest zijn. Dat zijn niet de minste auto's. Is iemand hier bekend met dit bedrijf? Of heeft iemand nog andere bedrijven die ook eigen uitlaatsystemen maken waar hij of zij positief over is?
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Maxi Performance

Bericht door Crokko »

De naam NM-parts hoor ik nog weleens voorbij komen.

Zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Wel van mensen gehoord, dat je je "eigen" geluid kan uitzoeken en dat de prijs aangenaam is.

Als dit hun site is:
http://www.nmparts.nl/index.htm

Staat er dit op :? :
Wegens Gezondheidsredenen :
Kan ik helaas op dit moment geen werk aannemen.
Eventueele bestellingen voor losse uitlaatdelen kunnen per e-mail gedaan worden.

Met vriendelijke groet, Nik
Afbeelding
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Maxi Performance

Bericht door ViperGreen »

Inderdaad, ik was ook op hun site aan het kijken. Dat wordt dus waarschijnlijk niet wat. Qua materiaal, en opties qua sierpijpen, en het kiezen van het geluid lijken ze me hetzelfde. Alleen maxi zit dan voor mij een stuk gunstiger qua afstand. Zal er eens gaan kijken. Weet ook niet of de uitlaat er netjes onder kan of dat er wat uit de bumper gezaagd moet worden.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Maxi Performance

Bericht door Crokko »

Het is jammer, dat je milltek te prijzig vindt.
Ik heb het er nu een al een tijdje onder en ben erg tevreden.

Wil je het volledige systeem vervangen?
En als je het over zagen hebt ben ik eigenlijk wel benieuwd welke eindstukken je voor je Scirocco in gedachten hebt? :mrgreen:
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Maxi Performance

Bericht door Schippersss »

Ben toen bij jm tuning geweest. Nette prijs met uitstekend werk. Keuzen uit geluid met verschillende Simons dempers en eindstukken. Maken ook downpipen voor jd.
jellejelle
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03

Re: Maxi Performance

Bericht door jellejelle »

IK ben in maart/april bij maxi performance geweest met de golf 4 v5 van een vriend.
Werd netjes geholpen daar en het laswerk ect. zag er ook goed uit.
Verder werd ons verteld dat het zon 2a3 uur zou duren dus de eigenaar bracht ons naar het centrum van hengelo en belde toen die klaar was en haalde ons weer netjes op.

Het geluid is uiteraard persoonlijk. en een v5 is geen gti.
Maar ze hebben er een beschaafde einddemper onder gemaakt waardoor er een mooi brulletje kwam, maar niet te luid dat je er zelf in de auto gek van word.

Verder hadden ze ook aardig wat verschillende sierstukken.
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Maxi Performance

Bericht door ViperGreen »

Crokko schreef:Het is jammer, dat je milltek te prijzig vindt.
Ik heb het er nu een al een tijdje onder en ben erg tevreden.

Wil je het volledige systeem vervangen?
En als je het over zagen hebt ben ik eigenlijk wel benieuwd welke eindstukken je voor je Scirocco in gedachten hebt? :mrgreen:
Ja ik zou graag het hele systeem dan willen vervangen. Ik vind zelf het uitlaat systeem van de Scirocco r het mooist, maar ben er niet zo blij mee dat er dan waarschijnlijk in mijn bumper gezaagd moet worden. En ik heb ook op Google een Scirocco gezien bij maxiparts die het niet gezaagd heeft, maar dan zie je de dempers en al onder je auto zitten, dat vind ik persoonlijk ook geen gezicht. Dus het worden denk ik gewoon twee sierstukken links. Hoe en welke ga ik na kijken de komende tijd! Als iemand ideeën heeft, hoor ik die graag. Het effect van de akropovic vind ik erg mooi, dat mat zwarte zeg maar.


Oke jellejelle, klopt het ook dat je je sound zelf kunt kiezen? Door geluid wat je hoort
op de filmpjes begin ik erg enthousiast te worden haha!
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Maxi Performance

Bericht door ViperGreen »

Schippersss schreef:Ben toen bij jm tuning geweest. Nette prijs met uitstekend werk. Keuzen uit geluid met verschillende Simons dempers en eindstukken. Maken ook downpipen voor jd.
De site van jm ziet er ook goed uit! Heb jij daar je hele systeem laten maken, of alleen de eindstukken? Is het geluid op de snelweg bij normale snelheden gewoon prettig? Of is het te luid?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Maxi Performance

Bericht door Race Eend »

EPS uitlaten, JM tuning, NM parts, maar ook http://www.little-exhaust.nl/
Allemaal goed werk van gezien.

maar er zullen uiteraard meerdere zijn die netjes een uitlaat kunnen lassen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Maxi Performance

Bericht door Crokko »

Het zagen in de bumper heb ik zelf ook niet voor gekozen.
Onder de bumper is geen gezicht iig.
Alleen een R achterbumper ziet er ook niet uit.

Opzich hoor ik flink sportieve geluiden voorbij komen.

Dit lijkt me té (klinkt opzich wel lekker :mrgreen: , maar op de snelweg word je gek denk ik):



deze is wel netjes geloof ik:



Als we er vanuit gaan dat ze net gemonteerd zijn, zal het geluid de eerste 500km zeker veranderen. (meestal luider en rouwer)

Als je voor een geheel systeem gaat, wil je dan downpipe katloos, 3" of standaard diameter?
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Maxi Performance

Bericht door Schippersss »

ViperGreen schreef:
Schippersss schreef:Ben toen bij jm tuning geweest. Nette prijs met uitstekend werk. Keuzen uit geluid met verschillende Simons dempers en eindstukken. Maken ook downpipen voor jd.
De site van jm ziet er ook goed uit! Heb jij daar je hele systeem laten maken, of alleen de eindstukken? Is het geluid op de snelweg bij normale snelheden gewoon prettig? Of is het te luid?
Heel systeem vanaf de turbo met 3 inch downpipe en 200cell kat. Ziet foto. Ik heb een beschaafd geluid gekozen, is geen gti, blijft een passat cc. Geluid is naar keuzen, wil lekker brullen hebben dan plaats jelmer 2 kleine dempertjes. Geluid valt bij mij weg bij constante snelheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Maxi Performance

Bericht door ViperGreen »

Crokko schreef:Het zagen in de bumper heb ik zelf ook niet voor gekozen.
Onder de bumper is geen gezicht iig.
Alleen een R achterbumper ziet er ook niet uit.

Opzich hoor ik flink sportieve geluiden voorbij komen.

Dit lijkt me té (klinkt opzich wel lekker :mrgreen: , maar op de snelweg word je gek denk ik):



deze is wel netjes geloof ik:



Als we er vanuit gaan dat ze net gemonteerd zijn, zal het geluid de eerste 500km zeker veranderen. (meestal luider en rouwer)

Als je voor een geheel systeem gaat, wil je dan downpipe katloos, 3" of standaard diameter?



Ik vind deze ook erg mooi, weet alleen niet of het te is.




Nee dan graag met een 3" downpipe. Ik ga komende week wel eens langs, dan hoor ik de opties wel. Vind het geluid van de gti die jij stuurde ook mooi. We gaan het zien.
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Maxi Performance

Bericht door ViperGreen »

Schippersss schreef:
ViperGreen schreef:
Schippersss schreef:Ben toen bij jm tuning geweest. Nette prijs met uitstekend werk. Keuzen uit geluid met verschillende Simons dempers en eindstukken. Maken ook downpipen voor jd.
De site van jm ziet er ook goed uit! Heb jij daar je hele systeem laten maken, of alleen de eindstukken? Is het geluid op de snelweg bij normale snelheden gewoon prettig? Of is het te luid?
Heel systeem vanaf de turbo met 3 inch downpipe en 200cell kat. Ziet foto. Ik heb een beschaafd geluid gekozen, is geen gti, blijft een passat cc. Geluid is naar keuzen, wil lekker brullen hebben dan plaats jelmer 2 kleine dempertjes. Geluid valt bij mij weg bij constante snelheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jou sierpijpen zien er mooi uit. Welke afmeting hebben die? Oke, dat is ook mijn wens. Met de wintersport etc hoef ik niet de hele weg dat gebrul om me heen.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Maxi Performance

Bericht door Schippersss »

76mm meen ik.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Maxi Performance

Bericht door Crokko »

@ Vipergreen

Geluid is natuurlijk heel persoonlijk. En via youtube is het ook lastig een goede indruk te krijgen.

Zoals ik op het filmpje hoor, vind ik het véél té.
Laat ik het zo zeggen, persoonlijk zou ik zoveel geluid niet altijd willen produceren.

Hieronder wat foto's van mijn Milltek 2x 80mm non-resonated catback:
Spoiler:
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Met 3" downpipe moet je dus ook even langs JD of zat dat al in de planning?
Afbeelding
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Maxi Performance

Bericht door PatrickR »

Ik woon ook in Hengelo, waar dit Maxi-Performance zit, en rijd altijd voor de uitlaten (als t custom moet) naar Jelmer / JM-Tuning. Ben niet zo gecharmeerd van de kwaliteit van Maxi. Weet niet hoe het nu is maar vroeger waren hun dempers van zeer slechte kwaliteit, kon je met een jaartje weer voor nieuwe dempers.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
ViperGreen
Berichten: 56
Lid geworden op: 29 jun 2013, 11:11
Type auto: Golf Mk6 R20

Re: Maxi Performance

Bericht door ViperGreen »

Crokko schreef:@ Vipergreen

Geluid is natuurlijk heel persoonlijk. En via youtube is het ook lastig een goede indruk te krijgen.

Zoals ik op het filmpje hoor, vind ik het véél té.
Laat ik het zo zeggen, persoonlijk zou ik zoveel geluid niet altijd willen produceren.

Hieronder wat foto's van mijn Milltek 2x 80mm non-resonated catback:
Spoiler:
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Met 3" downpipe moet je dus ook even langs JD of zat dat al in de planning?
Dat klopt inderdaad, moet alleen nog overwegen of het verstandig is om een 3" pijp te nemen en vervolgens te laten aanpassen. Toen ik het er met Hans Sloot over had, zei hij dat er dan wel erg veel van de motor wordt gevraagd. De uitlaten van je zien er erg fraai uit. 8-)
PatrickR schreef:Ik woon ook in Hengelo, waar dit Maxi-Performance zit, en rijd altijd voor de uitlaten (als t custom moet) naar Jelmer / JM-Tuning. Ben niet zo gecharmeerd van de kwaliteit van Maxi. Weet niet hoe het nu is maar vroeger waren hun dempers van zeer slechte kwaliteit, kon je met een jaartje weer voor nieuwe dempers.
Oke , dat is een minder bericht. Ik ga er van de week wel eens langs. En dan zie ik wel of het wat is.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Maxi Performance

Bericht door yal »

Onder mijn mk1 GTI heb ik een volle RVS uitlaat van EPS incl. spaghetti spruitstuk.
Eerst paste de set niet goed , rammelde tegen de onderzijde aan.

Toen alles was aangepast bleek de aandrijfas tijdens uit veren tegen de uitlaat aan te komen dus toen kon ik weer terug.
Daarnaast is het geluid gedempt aangezien er een hels kabaal uit kwam....

Dit alles is jaren geleden en heb ik verder totaal geen omkijken meer naar gehad.
Vroeger moest ik iedere 2 a 3 jaar wel een doorgeroeste eind demper vervangen......

De kwaliteit van EPS is dus goed en ik ben tevreden.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten