Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Golf88 »

Er is de afgelopen tijd enige discussie geweest over het wel of niet plaatsen van foto's waarop kentekens zichtbaar zijn. Zoals we allemaal weten is de Golf een erg geliefde auto onder het dievengilde wat voor ons allemaal een reden moet zijn het niet nog makkelijker voor hen te maken. Aan de hand van een kenteken is zeer veel informatie te achterhalen zoals het chassisnummer en/of adres van de eigenaar.

We willen dan iedereen ook vragen zorgvuldig met deze informatie om te gaan, daar niet iedereen erop zit te wachten zijn auto met kenteken zichtbaar op het internet te hebben staan. Het wordt zeer gewaardeerd als dit niet meer gedaan wordt bij zowel het plaatsen van foto's als filmpjes. Uiteraard kunnen wij niet meer verwachten van onze leden dan dat minimaal op het forum niet meer gedaan wordt. Wel hopen en verwachten wij dat jullie ook het respect voor de medeforumleden zullen tonen door dit ook niet via socialmedia zoals Facebook te doen.

Het maskeren van kentekens is heel eenvoudig te doen via bijvoorbeeld Paint waar iedereen wel beschikking over heeft.

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Edition30 »

Top, niks meer aan toe te voegen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Crokko »

+1

Een auto- en/of forumliefhebber zou niet anders moeten willen.
Afbeelding
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Car Newbie »

+1

Niets toe te voegen. Obv kenteken kan zelfs meer dan alleen NAW gegevens worden ingezien bevestig ik als ex-Pon medewerker.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door HS2005 »

Altijd een wenselijke boodschap Thijs. :!: Om de geplaatste foto's nog beter te beveiligen zouden gebruikers tevens metadata uit de foto's moeten halen. Volgens mij was hier overigens al een topic over.

Metadata: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metadata
Meer info: http://computertotaal.nl/apps-software/ ... to-s-22192
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door theo »

Toevoeging: als je een foto van je eigen auto met zichtbaar kenteken plaatst mag dat natuurlijk.
Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2014, 09:31
Type auto: Mk7 R Lapiz Blue
Contacteer:

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Timmy »

Hoe vraag je adresgegevens op dan? Als ik info zoek via een kenteken (net de mijne geprobeerd) krijg ik niks meer dan voertuig gegevens. Heb erna op google gekeken en er staat dat alleen het RDW toegang heeft tot deze gegevens.
Mk7 R - Lapiz Blue - 19 inch Cadiz - DSG

www.tymenhart.com
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door KnuffelTurk »

Timmy schreef:Hoe vraag je adresgegevens op dan? Als ik info zoek via een kenteken (net de mijne geprobeerd) krijg ik niks meer dan voertuig gegevens. Heb erna op google gekeken en er staat dat alleen het RDW toegang heeft tot deze gegevens.
:lol: Dat gaat toch net op een iets andere manier
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Barbaric »

Bestaat er geen plugin voor dit forum die gelijk de metadata verwijderd bij het plaatsen van pics en foto's?
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door NICO! »

Barbaric schreef:Bestaat er geen plugin voor dit forum die gelijk de metadata verwijderd bij het plaatsen van pics en foto's?
Misschien wel, maar dit is echt iets waar de plaatser van een foto zelf gewoon actie op kan ondernemen.
Groeten, Nico
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Barbaric »

Tja niet iedereen weet hoe het werkt of heeft er een programmaatje voor.

Wat mij betreft een stap voorwaarts als forum. De metadata is voor niemand interessant hier, we zitten niet op een fotografie forum.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Nikkor27 »

Sluit dan maar de "Gespot" forum... Dan wordt het stilaan heel moeilijk, Donkerblauwe of Zwarte 6 of 7 gespot in Nijmegen ...
Nu aan de andere kant, begrijp ik wel dat veiligheid primeert...just saying... :roll:
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door NICO! »

Er zijn ook mensen die het niets uit maakt. Het verwijderen van metadata is zaak voor de eigenaar van de foto. Als er andere auto's op de foto staan, dan is de plaatser wel verantwoordelijk voor het verwijderen van de kentekens. We kunnen als forum wel voor de Nederlandse regering gaan spelen en alles voor jullie regelen en uitvoeren, maar iedereen heeft ook een eigen verantwoordelijkheid.
Groeten, Nico
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Barbaric »

Ik zie het als een welkome uitbreiding en heeft niets te maken met "politie spelen"

Mijn punt is dat de metadata imho toch zinloze info is hier want niemand doet er iets mee tenzij men kwaad in de zin heeft.
Als de implementatie van zo'n plug-in niet te moeilijk is zou je een poll kunnen maken om te kijken hoe men hierover denkt.

Just my 2 cents
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Golf88 »

Ik vind het voorstel van "Barbaric" ook niet verkeerd. Zelf heb ik geen idee of dit technisch gezien mogelijk is, wellicht dat Nico dit kan uitzoeken?
Nikkor27 schreef:Sluit dan maar de "Gespot" forum... Dan wordt het stilaan heel moeilijk, Donkerblauwe of Zwarte 6 of 7 gespot in Nijmegen ...
Nu aan de andere kant, begrijp ik wel dat veiligheid primeert...just saying... :roll:
Dit ben ik niet met je eens, je kunt een duidelijke omschrijven geven met een deel van het kenteken. Dan weet de eigenaar echt wel of het wel of niet over zijn auto gaat.

Voorbeeld:

Gespot:
Zwarte Golf 5 op 19" zwarte Detroits met kenteken: 16-HP-**
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door theo »

Barbaric schreef:Bestaat er geen plugin voor dit forum die gelijk de metadata verwijderd bij het plaatsen van pics en foto's?
Ik heb gezocht en niet gevonden voor ons forum. Wel veel tools om het zelf te verwijderen.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door NICO! »

theo schreef:
Barbaric schreef:Bestaat er geen plugin voor dit forum die gelijk de metadata verwijderd bij het plaatsen van pics en foto's?
Ik heb gezocht en niet gevonden voor ons forum. Wel veel tools om het zelf te verwijderen.
Dank je wel, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij lag, dat ik niets kon vinden :mrgreen:
Groeten, Nico
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Foto's plaatsen met/zonder kentekens

Bericht door Barbaric »

Jammer, je zou toch denken dat dat wel zou bestaan (mensen worden toch privacy-bewuster het afgelopen jaar...)

In ieder geval bedankt voor het proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten