Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
GTI-16vSC
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2014, 15:40
Type auto: MK3 GTI 16V 20jahre

Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand

Bericht door GTI-16vSC »

Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar een mkv GTI.
Momenteel rijdt ik een A4 Avant, echt een superauto maar eigenlijk te groot geworden en niet echt meer nodig. Dus vandaar liever een GTI ervoor in de plaats :D

Aangezien ik zeer weinig rijdt ben ik op zoek naar een GTI met veel kilometers, voornaamste reden is de aanschafprijs die vaak toch wel een stuk lager ligt.
Om een indruk te geven, er wordt ongeveer 7000km maximaal per jaar gereden, vaak een stuk minder. Dus ik zat te kijken naar GTI's die 2 ton of meer op de klok hebben staan.


Nu mijn vragen, zit er nog verschil in bouwjaren bij de mkv GTI's? Bijvoorbeeld betere/slechtere motoren? Moet ik met extra factoren rekening houden bij zo'n km stand? Andere speciale dingen waar ik op moet letten bij een mkv?

Of is jullie advies misschien wel om er eentje te zoeken die een stuk minder heeft gelopen?

Bij voorbaat dank :)
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand

Bericht door MK5benGTI »

Ik heb gelukkig nog niet veel ervaring met onderhoud en veel kilometers. Toen ik opzoek was naar een GTI heb ik hier ook een draadje van geopend. Misschien dat er nog iets bij staat voor jou. http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=7198

Veel succes met je zoektocht!
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand

Bericht door Ralphd »

Ik heb mijn MKV GTI waar nu 180k op staat, en loopt nog super. Paar kleine onderhouds, slijtage dingetjes gehad, maar dat is natuurlijk logisch.
Nog steeds super tevreden met de auto en rijdt nog erg prettig!

Gr Ralph
Oliver240
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 dec 2014, 22:16
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand

Bericht door Oliver240 »

Ik had een V70 (R uit 2003) en wilde ook wat kleiner (en vooral veel zuiniger) gaan rijden.
Nu 3 weken verder ben ik echt heel erg blij met de GTI. Er zijn hier heel veel mensen die veel meer verstand hebben van de MKV GTI maar ik kan je wel alvast wat basis adviezen geven;

- Met de km standen die jij noemt zou ik checken hoeveel eigenaren de auto's hebben gehad (zou voor zo min mogelijk gaan)
- Kijk naar auto's na 2006 (denk ik zelf maar daar weten hier anderen vast meer over)
- Denk goed na of je handgeschakeld of semi handgeschakeld wilt (DSG)
- Ik zou zo origineel mogelijk kopen. Je kan altijd zelf gaan aanpassen...
- Onderhoud moet gewoon helemaal kloppen anders weg lopen hoe mooi hij ook lijkt
- Koop met garantie (bij voorkeur 6 mnd bovag garantie)
- Ga er in een aantal rijden. Dan ga je verschillen voelen en dan naar je gevoel luisteren…

Gr. en succes!
Volvo V70 R 2003
VW Golf 5 GTI Edition 240 2008
VW Golf 7 GTI Clubsport 2016
VW Golf 5 R32 2007
GTI-16vSC
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2014, 15:40
Type auto: MK3 GTI 16V 20jahre

Re: Aankoopadvies MKV GTI hoge kilometerstand

Bericht door GTI-16vSC »

Heb al eerder een mk5 gereden (ongeveer 1 jaar) dit was een 1.6FSI, dus weet ongeveer wel hoe een mk5 hoort te zijn :D


Zoals ik al zei, mijn voornaamste reden is de aanschafprijs, maar als er veel onderhoud aan zit te komen dan liever eentje die in aanschaf wat meer kost dan kosten achteraf.


Probleem is alleen dat ik mijn huidige auto eerst moet verkopen en dat doe ik liever particulier want bij inruil krijg je uiteraard stukken minder voor je auto.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten