Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door basvanhees »

ik was benieuwd of het mogelijk om achter grotere remschijven te plaatsen op me Golf 7 GTD vind ze net beetje aan de kleine kant moet binnen kort ze namelijk laten vervangen
vandaar de vraag. is er niet als je de auto nieuw koopt de mogelijkheid om performance pakket te kiezen of zoiets? weet iemand dat?
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door Nick87 »

Denk niet dat je performance pakket kan kiezen als optie op de GTD. Redelijk zeker van.

Heb zelf het performance pakket en die grotere remmen zijn toch het meest dagelijks voelbare voordeel. Ik zou direct durven investeren in betere remmen op een andere wagen.
M'n vrouw heeft een Tiguan en dat zijn precies remmen voor een truck, dat is het gevoel toch. Zeer groot verschil vind ik persoonlijk.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1107
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door Tino »

een set van de R monteren alleen dan ook voor want alleen achter brengt onbelans in de auto
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door staffpride »

Als je alleen remschijven wil vergroten zal dat niet gaan, je moet dan ook bijpassende remklauwen hebben.

Maar alleen achter je remmen vergroten heeft niet echt veel nut, je zou dan idd voor een R of performance remmenset rondom kunnen gaan
MVG EMServices

Afbeelding
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door basvanhees »

Okie thanks het is dus wel mogelijk? ja idd ik bedoel dan remschijf plus remklauw dus die van de R past ook? vind het wel mooier staan als ze wat groter zijn en als ik binnenkort toch een keer moet vernieuwen dan maar iets meer investeren! weet iemand de prijs ongeveer of een serie nummer?
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door basvanhees »

weet iemand wat de R of performance serie kost? en misschien type nummers?
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door Schippersss »

Uit het andere topic maak ik op, dat je nog maar 37.000km heb gereden. Deze schijven achter zijn nu al versleten?
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door SjoerdB »

Om eerlijk te zijn snap ik nooit zo goed waarom mensen de schijven zo snel gaan vervangen. Het zijn namelijk de blokken die het verschil maken.
De OEM-schijven met een setje goede blokken (bv. Ferodo DS2500) remmen prima, zeker voor straatgebruik! Daar zou ik dan ook eerder naar kijken ipv. gelijk voor een compleet andere kit te gaan. :roll:

Als je met de Golf het circuit op gaat is het weer een ander verhaal. Je krijgt dan waarschijnlijk last van 'remfading' (achter niet, enkel voor). Doe verstandig en schaf andere blokken aan, het is al zo'n dure hobby. ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door yal »

Met mijn vorige auto had ik 200.000km gereden voordat ik achter schijven met blokken moest vervangen , dus ik vind het ook snel....
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door basvanhees »

Schippersss schreef:Uit het andere topic maak ik op, dat je nog maar 37.000km heb gereden. Deze schijven achter zijn nu al versleten?
klopt nee ze zijn nog niet versleten idd maar vind met open willen grotere schijven mooier! en sprak een andere GtD rijder en die had een andere set er onder stond veel dikker wel met roode remklauwen dan vind ik niet mooi! dus dacht dat wil ik ook! ga het ook niet gelijk doen maar als zo me remblokken er aan komen kan ik kijken of ik het dan ga doen vandaar de vraag :)
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door SjoerdB »

Kijk, dat maakt de situatie weer anders. Ik vond het al een vreemd verhaal, na 37.000 km mogen de blokken niet op zijn en zeker niet de schijven!
Zeker met een open wiel kijken mooie remmen inderdaad erg gaaf. Onderstaand een voorbeeld van mijn leuke set die op de Astra zat. Blijft gaaf! 8-)

Afbeelding
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
basvanhees
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2014, 16:52
Type auto: Golf GTD

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door basvanhees »

SjoerdB schreef:Kijk, dat maakt de situatie weer anders. Ik vond het al een vreemd verhaal, na 37.000 km mogen de blokken niet op zijn en zeker niet de schijven!
Zeker met een open wiel kijken mooie remmen inderdaad erg gaaf. Onderstaand een voorbeeld van mijn leuke set die op de Astra zat. Blijft gaaf! 8-)

Afbeelding
haha idd heb geen idee hoelang rem blokken en schijven mee gaan? dat ligt natuurlijk aan jezelf hoe hard je rijd en remt maar wat is gemiddelde?
als de blokken de eerste keer op zijn en vervangen moeten worden dan hoeft de schijf nog niet gelijk neem ik aan?
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grotere remschijven achter Golf 7 GTD mogelijk?

Bericht door SjoerdB »

Met redelijk normaal rijgedrag moeten blokken toch wel 60.000~80.000km meegaan en schijven zowat het dubbele. Om op je vraag terug te komen, schijven hoeven niet per definitie vervangen te worden wanneer de blokken op zijn. Ik heb het zelf wel gedaan, maar dat kwam doordat mijn Astra al een tweede set blokken heeft gehad. Op mijn GTI komen alleen andere blokken, de schijven zijn nog prima na 110.xxx. ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 141 gasten