Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Edition30 »

In het topic over de 240 limited edition ging het even off-topic over het plaatsen van kentekens op het forum.

In het register van de 240`s zou ook het kenteken kunnen worden vermeld. Daar het op het AW forum niet de gewoonte was om kentekens te tonen was ik er vanuit gegaan dat het hier ook "not-done" was. Nico gaf hierop de reactie dat een ieder dat zelf moet weten. Ik hoop echter wel, dat als het zo vrijblijvend is, dat we de afspraak kunnen maken dat kentekens van anderen niet worden getoond, tenzij is aangegeven dat hiertegen geen bezwaar bestaat.

Zelf zou ik kiezen voor het geheel weglaten van kentekens. Hiermee voorkom je ook dat een eventuele nieuwe eigenaar wordt geconfronteerd met een kenteken die mogelijk online staat, terwijl hij dat misschien niet zou willen. Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met privé gegevens (deelnemers en auto`s).

Graag jullie mening hierover.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Verlengsnoer »

Hi Rens,

Ik heb de "discussie"gevolgd in het 240 limited edition draadje. Ik heb mijn mening niet gegeven om het on-topic te houden. Maar nu je er een apart draadje voor hebt aangemaakt kan ik het niet laten :-)

Ten eerste ben van mening dat je respect moet hebben voor "anderen".
Mocht iemand de kentekens in een register willen bijhouden dan vind ik dat dit deze persoon in zijn recht staat aangezien het doel van dit register. De persoon die de gegevens verzameld wil een zo breed mogelijke scala aan informatie over de modellen vastleggen.
Is een kenteken (voor de gemiddelde Nederlander) te herleiden tot een natuurlijk identificeerbaar persoon? Ik kan dit in ieder geval niet.

Voorzover ik weet is een kenteken volgens de wet geen privé eigendom (deze is eigendom van de staat). Als dit zo is wordt er in mijn ogen geen inbreuk op jouw privacy gemaakt door het vermelden van jouw kenteken in een register.

Ik ben nu voor mijn scriptie oa. bezig met de Wet bescherming persoonsgegevens en het College Bescherming Persoonsgegevens dus ik vind het wel interessant om te lezen wat jullie van het plaatsen van een kenteken door derden vinden.

De oplossing zou kunnen zijn om zelf niet aan te geven welk uitgegeven nummer je hebt van de 240 editie. Hierdoor is het kenteken niet niet te herleiden tot een "nickname" of

Ik ben begonnen met dat ik van mening ben dat je respect moet hebben, ik zou bij veel (gegrond) verweer het dan ook een logische stap vinden als deze persoon ervoor kiest niet de kentekens van de auto's te verzamelen/publiceren.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Edition30 »

Verlengsnoer schreef:Hi Rens,

Ten eerste ben van mening dat je respect moet hebben voor "anderen".

Mocht iemand de kentekens in een register willen bijhouden dan vind ik dat dit deze persoon in zijn recht staat aangezien het doel van dit register.

Is een kenteken (voor de gemiddelde Nederlander) te herleiden tot een natuurlijk identificeerbaar persoon? Ik kan dit in ieder geval niet.

Voorzover ik weet is een kenteken volgens de wet geen privé eigendom (deze is eigendom van de staat). Als dit zo is wordt er in mijn ogen geen inbreuk op jouw privacy gemaakt door het vermelden van jouw kenteken in een register.

Ik ben begonnen met dat ik van mening ben dat je respect moet hebben, ik zou bij veel (gegrond) verweer het dan ook een logische stap vinden als deze persoon ervoor kiest niet de kentekens van de auto's te verzamelen/publiceren.
Bedankt voor je reactie Verlengsnoer. Met privé gegevens bedoel ik niet het eigendom, maar meer gegevens die leiden tot woonplaats (waar de auto staat). Dus ook het kenteken. Een normaal iemand heeft hier geen toegang toe (privé), maar er zijn lieden die dit wel kunnen. Als de auto, kleur en uitvoering bekend is gemaakt en ook nog het kenteken, wordt het voor deze mensen een makkie om op bestelling er een uit te zoeken.

Het gehele forum staat helemaal vol met zaken die we willen gaan doen om het stelen zo moeilijk mogelijk te maken en over iets simpels doen we heel laconiek.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door wehoo »

Los van welke wet dan ook, wil ik mijn GTI niet met kenteken op een forum geplaatst zien. Daarom zal ik mijn kenteken op foto's afschermen. Wat een ander met foto's genomen van mijn GTI doet, heb ik niet in de hand. Als een ander die op dit (of een ander) forum gaat plaatsen, kan ik daar niets tegen doen. Op dat punt komt het woord respect naar voren. Waarvan ik vind dat je dit aan de eigenaar van de GTI zou moeten vragen. Maar wetende uit ervaring van o.a. het AWGTI forum gebeurt dit niet. En weigert de desbetreffende persoon ook om de het kenteken op de foto af te schermen of de foto te verwijderen.
Ook hier kan ik dan weinig aan veranderen. Maar zal ik een beroep doen op de forumbeheerder(s) om de foto waarop mijn GTI staat van het forum te verwijderen. Hij/zij, de forumbeheerder(s), kan/kunnen dit uiteraard wel.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Verlengsnoer »

Het heeft ook met respect te maken. Het respecteren van de wens van de ander.

Ik zelf heb geen probleem met mijn kenteken op het internet. Ik rij ook niet afgeschermd rond. Breng de wagen ook naar een garage waar mogelijk rotte apels werken die een mooie wagens door tippen aan bepaalde lui. Hoe ver je gaat in het beschermen van een wagen is aan een ieder.

<Joke Mode>
Ik ben naast iemand gaan wonen met een veel dikkere auto :mrgreen:
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door NICO! »

Even voor de duidelijkheid, als iemand een foto plaatst van iemand anders of diens eigendom en die persoon wil dat niet, dan dient de eigenaar de plaatser van de foto te verzoeken die te wijzigen of te verwijderen. Doet de plaatser dat niet, dan doet een beheerder dat. Want je bent nog steeds baas over je eigen spullen en afbeelding.

Dus.....kom je er met de plaatser van de foto niet uit, dan kom je bij een beheerder of een moderator.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:...
Dus.....kom je er met de plaatser van de foto niet uit, dan kom je bij een beheerder of een moderator.
Goed 8-) :lol: Een andere reactie had ik niet verwacht. :D
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef:
NICO! schreef:...
Dus.....kom je er met de plaatser van de foto niet uit, dan kom je bij een beheerder of een moderator.
Goed 8-) :lol: Een andere reactie had ik niet verwacht. :D
Oké, kentekens vermelden zonder toestemming van de eigenaar is niet zoals we met elkaar om moeten gaan. Helder standpunt Nico.

Ik weet dat je geen regels wilt hanteren omdat dat juist één van de redenen was om bij AW weg te gaan, dus oké een ieder is vrij om te doen en te laten wat hij wil met zijn kenteken, maar moet respect hebben voor die van anderen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door NICO! »

Klopt helemaal. Respect voor de wensen van een ander!

Wat ik aan mijn "ik wil geen regels" standpunt wil toevoegen is, dat ik het natuurlijk niet goed vind als men niet respectvol met elkaar om gaat. Als dat gebeurt, dan zal ik me er zeker wel mee bemoeien.
Groeten, Nico
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Mackdennis »

<Joke Mode>
Ik ben naast iemand gaan wonen met een veel dikkere auto :mrgreen:[/quote]

 shit, dan heb ik dus echt een probleem... Lol
Heb zeker 1 van de dikkere auto's en de meest glimmende 

Ik zelf maak me niet heel druk over me kenteken.
Dit puur omwat verlengsnoer ook al zei.
Ik rij ook niet zonder kenteken over de weg.
Of als ik ergens parkeer haal ik ze ook niet eraf.

Zelfde wat ik wel heb gezien bij foto's van een meeting.
Daarzo iets over de kenteken zo dat niemand het ziet.
(maar iemand met intresse mag wel ff je auto van binnen en buten chekken)

En als het evenement afgelopen is???? Precies als ze je kenteken willen weten zien ze het dan wel.

Of de kleine parkeer plaats meetings?? Of bedekt iedereen daar ook zijn platen?

Ik ben daar wel redelijk nuchter in.. Ondanks dat mijn borige auto is gejat.
Heb deze wel extra beveiligt!! Maar als ie echt op een "bestel lijst" staat.
Wordt ie toch wel gejat hoor.

Mischien een klein beetje extra's is dat je eerst lid moet zijn voor dat je foto's kan zien??

Maar goed mijn standpunt is dus simpel..
Ik zou zelf rekening houden met een ander.. Dus als ik ooit iets zou plaatsen.
En het verzoek zou komen om het of onherkenbaar te maken of te delette.
Zou ik dit dus ook netjes doen.
Ik zelf ben er niet zo heel moeilijk in.. Maar respecteer een ander zijn keus
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Edition30 »

@Dennis
Van het bedekken van de kentekens op een meeting is de bedoeling dat een fotograaf niet alle kentekens behoeft moet weg te werken (wat een tijdrovend klusje is), of dat een geinteresseerde niet even kan langsrijden en zo alle kentekens even op de plaat zet. Inderdaad, als iemand echt kwaad wil kan hij wachten tot degene weggaat, maar alles uitsluiten kan en mag niet, maar moeilijker maken kan wel.

Ook ik rij met zichtbare kentekenplaten rond en ik parkeer hier ook mee :) , maar kentekens tonen op een forum is m.i. toch heel wat anders. Even googelen en ...... je hebt de wereld aan GTI`s , als er dan ook nog kentekens bij staan wordt het uitkiezen wel heel makkelijk. Maar de keuze is aan jou wat je met je eigen kenteken doet, moet je wel de plaatjes weghalen als je de auto verkoopt, want dan is het je kenteken niet meer :) .
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Mackdennis »

@edition30

Aah zo had ik hem nog niet bekeken.
Dat bij evenementen het afdekken handiger is voor de fotograaf.
Goede tip!!!

Verders ben ik nog steeds van mening dat het onzin is.
De zo geheten kleine meetings..
Staan hier open en bloot vermeld met de namen van wie er gaan komen.
Volgens mij plakt ook daar niemand zijn kenteken af toch?

Maar goed snap het idee erachter hoor.
En vind ook dat je een ieder in zijn of haar keus moet respecteren!
ijsberg
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 apr 2012, 20:45
Type auto: GOLF VI GTI ADIDAS
Locatie: randstad
Contacteer:

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door ijsberg »

Ik leest dit pas nu omdat ik hier pas nieuw ben en mij lijkt het zo ONVERSTANDIG!!! omdat:
1 ze kunnen je adres achterhalen
2 ze kunnen je auto klonen omdat ze de auto gegevens hebben( google het maar er zijn heel wat mensen Gedupeerd omdat ze in feiten een gestolen auto kopen, ze veranderen de vin nummer en zetten gekopieerde kentekenplaten er op en de auto papieren worden vervalst!!!!!!
3 ze kunnen je kenteken platen kopiëren (wat je een heel veel hoofdpijn gaat bezorgen, tanken door rijden , flitspalen cq boetes , misdrijven ga zo maar door)
En ja tuurlijk als ze je auto zien staan of voorbij rijden kunnen ze je kenteken ook noteren
Maar op deze manier maak je hun wel heel gemakkelijk dus ik zeg heel onverstandig
Gebruikersavatar
Semtex
Berichten: 186
Lid geworden op: 23 jan 2012, 20:37
Type auto: Scirocco 2.0 TSI

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door Semtex »

Volgende vraag is of er iemand bezwaar heeft dat z'n kenteken verborgen wordt op foto's.Denk het niet.Dus lijkt het mij beter een regel te stellen dat foto's niet met kenteken getoond mogen worden.Ben je dus van de discussie af.Ik persoonlijk scherm mijn kenteken altijd af.Ik heb nu ook platen die zwart zijn en een kentekenplaat houder,waar je 2 platen in kan zetten.De one4two kentekenplaat houder.Ik heb al contact gehad met de leverancier,dus als er meer mensen zijn die er zo een willen kan er een grote aankoop gedaan worden.Dit kan ook geleverd worden met een opschrift zoals "GTI forum.NL " bijvoorbeeld.

http://www.one4two.eu/homepage.html
ijsberg
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 apr 2012, 20:45
Type auto: GOLF VI GTI ADIDAS
Locatie: randstad
Contacteer:

Re: Wel of niet zichtbaar plaatsen van kentekens

Bericht door ijsberg »

das is handig, hoeveel kosten ze?
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten