315 D versie geen carkit

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

315 D versie geen carkit

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik hoorde gister als je een nieuwe auto besteld en je krijgt een rns315 met een D versie dan heb je geen Carkit meer
Bij de vorige versie was het alleen even een microfoon plaatsen en werkte de carkit en dat is dus nu afgelopen kun je een adapter en bij bestellen van €900
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:Ik hoorde gister als je een nieuwe auto besteld en je krijgt een rns315 met een D versie dan heb je geen Carkit meer
Bij de vorige versie was het alleen even een microfoon plaatsen en werkte de carkit en dat is dus nu afgelopen kun je een adapter en bij bestellen van €900
De vorige versie had ingebouwde bluetooth. Maar er waren ook uitleveringen bij verschillende modellen, niet allemaal VW, waarbij de bluetooth was uitgeschakeld. Via vcds was die weer te activeren. (link voor deze optie: http://www.remkoweijnen.nl/blog/2011/08 ... th-carkit/

Bij de nieuwere D versies is de chip die bluetooth mogelijk maakt verwijderd. Een adapter is noodzakelijk voor bluetooth verbinding. Die zijn ook al voor veel minder dan 900 euro te verkrijgen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door MkVI Nmgn »

Had dus een Rns315,
Kreeg met geen mogelijkheid me stuur bediening aan het werk,
dus heb ik maar weer me Rns310 erin gezet
En net weer een mobridge erbij gekocht,
@Wehoo Weet jij misschien waar dat aan kon liggen heb de aller nieuwste Gateway erin gehad,
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:Had dus een Rns315,
Kreeg met geen mogelijkheid me stuur bediening aan het werk,
dus heb ik maar weer me Rns310 erin gezet
En net weer een mobridge erbij gekocht,
@Wehoo Weet jij misschien waar dat aan kon liggen heb de aller nieuwste Gateway erin gehad,
Wel in het Duits dan (helaas VW GTI's komen nu eenmaal uit Wolfsburg en dat ligt in Duitsland)
(bron: Motortalk.de)

also du brauchst erstmal einen schleifring mit dem INDEX C (wichtig, weil sonst die daten nicht übertragen werden können). Solch ein Schleifring ist meist schon verbaut, wenn man MFA+ und eine GRA hat!!! dann brauchst du ein passendes lenksteuergerät das MFL-Kompatibel ist. 1K0 953 549 AM oder 1K0 953 549 AK oder 1K0 953 549 G oder 1K0 953 549 D oder 1K0 953 549 B. die sollten aufjedenfall funktionieren. Diese Steuergeräte können MFL + GRA + MFA Plus!!!!
ein passenden leitungssatz der das MFL mit airbag und steuergerät verbindet. 1K0 971 584 C ist ebenfalls nötig!!!
Ich hoffe du hast eine Multifunktionsanzeige PLUS, weil sonst nur ein teil der tasten funktionieren.
Achja... nicht selber bastel, wenn du den airbag selber entfernst machst du dich strafbar.
Wenn du kein passendes Lenksäulensteuergerät hast und es tauschen musst, wird zu der neuen codierung des steuergerätes auch noch eine neue anpassung der lenkhilfe nötig sein. (macht dir VW für ein paar euros)


MFL=MultiFunktionsLenkrad --> Multifunctiestuur.
GRA= GeschwindigkeitsRegelAnlage--> Cruise control.
MFA=MultiFunktionsAnzeige --> boordcomputerdisplay.

En met je RNS310 werkt je Multistuur wel?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door MkVI Nmgn »

Met de 310 werkt alles perfect alleen de Telefoon weet ik nog niet wat ik sluit morgen avond even de Mobridge aan
Ik ga nu even het verhaaltje lezen bedankt alvast!
Ojah ik heb geen Groot mfa Scherm gewoon de kleine dus op mijn stuur zit alleen Radio en Telefoon,
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door adjego »

De RNS-315 heeft een ander protocol voor de knopjes op het stuur. Dit zit er pas bij de Golf VI in.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door MkVI Nmgn »

Maar er moet toch wel iets zijn om deze te kunnen activeren ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door adjego »

Ikke niet weten...;)
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door wehoo »

@tonnie024 en adjego.
the RNS315 radio navigation will work fine in all mk5-mk6. However, the MFD and steering wheel controls will not work on red instrument cluster cars because they use DDP communications. This isn't a factor if you have a base car without MFSW or a highline MFD. Because the RNS315 was only equipped on cars with the white instrument cluster, you must have the white mk6 type display for the MFD and steering wheel buttons to work with it because the RNS 315 uses BAP communications.

BAP - Bandwidth Allocation Protocol is a bandwidth control protocol for PPP connections. It works with BACP.
DDP - Datagram Delivery Protocol is a routable protocol that provides for data packet (datagram) transportation. It operates at the network layer of the OSI network model which is the same level the IP protocol in TCP/IP operates at. Works at the OSI network model network layer. Part of the AppleTalk suite of protocols.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door MkVI Nmgn »

Mission impossible
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: 315 D versie geen carkit

Bericht door wehoo »

Ik zie ook niet direct het voordeel van een recente rns315 t.o.v. een rns310. Behalve dan dat de rns310 moeilijker, zo niet meer leverbaar is. (opgevolgd door de rns315).

Afbeelding

(het in rood doorstreepte gedeelte is niet relevant voor Europa. De nieuwste rns315 modellen hebben geen bluetooth meer).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten