VAGCOM / RNS510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

Goedemiddag!

Is het mogelijk om bluetooth en spraak besturing te activeren via VAGCOM? Er zit een RNS510 systeem in de auto.
De knopjes in de auto zijn aanwezig alleen is het niet actief...

Weten jullie misschien nog leuke dingen om in te stellen met VAGCOM? Of een site waar je de codes kan vinden voor mijn scirocco R?

Kan je wellicht ook de aansturing van de verlichting met VAGCOM bepalen?
Hier heb ik eigenlijk een ander topic voor geopend maar misschien dat die in de verkeerde sector geplaatst is?
Mijn RNS heeft maar bij 2 knopjes achtergrond verlichting, de 6 andere helaas niet.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =54&t=8019

Alvast bedankt allemaal! :D
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door TheDGM »

Voor bluetooth moet er een bluetoothmodule onder je bestuurdersstoel worden geplaatst. Voor spraakbesturing moet de auto voorzien zijn van een microfoon en moet de RNS beschikken van de juiste SW versie.

Op de website van gerritspeek staat een lijst met aanpassingen die mogelijk (model specifiek).

Zover ik weet is de aansturing van de verlichting onder de knoppen van de rns niet aan te passen met vagcom. Maar we hebben meerdere experts op dit forum die het antwoord vast weten.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

TheDGM schreef:Voor bluetooth moet er een bluetoothmodule onder je bestuurdersstoel worden geplaatst. Voor spraakbesturing moet de auto voorzien zijn van een microfoon en moet de RNS beschikken van de juiste SW versie.

Op de website van gerritspeek staat een lijst met aanpassingen die mogelijk (model specifiek).

Zover ik weet is de aansturing van de verlichting onder de knoppen van de rns niet aan te passen met vagcom. Maar we hebben meerdere experts op dit forum die het antwoord vast weten.
Gevonden! http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpa ... co-13.html
Alleen de opties welke erin staan die kan ik ook via de boord computer zelf al inschakelen.. Heb er dus helaas niks aan.
Ik kan alleen niet vinden hoe je het hidden menu van de RNS510 kan unlocken.

Wat mij opvalt is dat ik coming home en leaving home kan instellen en beide aanstaan maar dat alleen mijn leaving home light het doet.. Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Edit: Zojuist gelezen dat je dmv een toetsencombinatie het systeem herstart en dan de [setup] knop ingedrukt moet houden.
Morgen maar eens proberen!
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

VAGCOM / RNS510

Bericht door TheDGM »

Hidden menu kan als ik het goed het met vagcom worden ingeschakeld.

Edit:
http://www.my-gti.com/1200/accessing-th ... -2666-2668
Zie link. Kan dus met vagcom worden ingeschakeld.


De coming/leaving home werkt bij jou zo te horen niet automatisch. Laatst heb ik dit op een mk6 GTI ook moeten aanpassen. Als het niet automatisch werkt moet je voor het uitstappen 1x met je groot licht schijnen.
Laatst gewijzigd door TheDGM op 18 mar 2015, 22:47, 2 keer totaal gewijzigd.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door wehoo »

VAGCOM: Navigation - Activate channel 50.
aan = 1, uit = 0.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

TheDGM schreef:Hidden menu kan als ik het goed het met vagcom worden ingeschakeld.

Edit:
http://www.my-gti.com/1200/accessing-th ... -2666-2668
Zie link. Kan dus met vagcom worden ingeschakeld.

De coming/leaving home werkt bij jou zo te horen niet automatisch. Laatst heb ik dit op een mk6 GTI ook moeten aanpassen. Als het niet automatisch werkt moet je voor het uitstappen 1x met je groot licht schijnen.
Bedankt voor de code voor het hidden menu!

Is het zo dat dit het alleen doet als de stand van het licht op automatisch staat en wanneer gedetecteerd wordt dat het donker is? Of zou het licht bij elk willekeurige stand aan moeten springen ongeacht licht of donker?
Betekend groot licht seinen als het waren CH/LH on/off?
Als ik in het verkeer met mijn groot licht sein zou ik het dus 2x moeten doen anders zet ik het weer aan of uit? Ik zal morgen eens testen.. Bedankt!
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

VAGCOM / RNS510

Bericht door TheDGM »

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde seinen met grootlicht nadat je de sleutel uit het contact heb gehaald. Op welke stand die moet staan weet ik niet 100% zeker. Als ch/lh automatisch werkt kan die zowel op automatisch (verlichting aan) als op dimlicht stand staan.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door ferry »

En werkt volgens mij alleen als het donker is ongeacht welke stand de schakelaar staat.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door staffpride »

Werkt alleen in,het donker met lichtknop aan (auto)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

TheDGM schreef:Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde seinen met grootlicht nadat je de sleutel uit het contact heb gehaald. Op welke stand die moet staan weet ik niet 100% zeker. Als ch/lh automatisch werkt kan die zowel op automatisch (verlichting aan) als op dimlicht stand staan.
Heb het getest en het werkt!
Wel apart als je het mij vraagt.. Leaving home doet het als het donker is en de schakelaar op AUTO staat. En coming home doet het ongeacht of het licht of donker is maar moet je nadat je de sleutel uit het contact heb gehaald 1x seinen met groot licht. Je zou verwachten/willen dat dit hetzelfde werkt als Leaving home..

Bedankt :D
De auto aan de overkant is altijd groener.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door bzb »

bij mij wel, maar heb alles uitgezet om de xenon wat te ontlasten
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

Ik heb de volgende code gevonden voor Coming home, als ik dit instel met vagcom zal het dan zo zijn dat de lichten precies zo zullen werken als de leaving home of zal je alsnog steeds je groot licht 1x moeten seinen.. Wat denken jullie? De code is voor het activeren, nu het is al geactiveerd alleen niet op de manier zoals ik het zou willen omdat het nog een handmatige actie vereist.

modeljaar ≥2010
1.[09-Boordnet]
2.[Hercoderen-07] longcoding
3.[Byte 12] [Bit 2] de-activeren
4.[Byte 17] [Bit 5] activeren
De auto aan de overkant is altijd groener.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door ferry »

Heb je geen uitgebreide boordcomputer. Dan kan je het daarmee aan zetten.

Het aan gaan als je seint met grootlicht heeft niets te maken met donker of niet. Als het aangezet is via vagcom werkt het gewoon op je lichtsensor
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

ferry schreef:Heb je geen uitgebreide boordcomputer. Dan kan je het daarmee aan zetten.

Het aan gaan als je seint met grootlicht heeft niets te maken met donker of niet. Als het aangezet is via vagcom werkt het gewoon op je lichtsensor
Op me boord computer staat het al aan alleen wil ik dat het automatisch gaat ipv eerst groot licht aan zetten.
De auto aan de overkant is altijd groener.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door ferry »

Dan rest er maar 1 optie en dat is het via vagcom activeren.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

ferry schreef:Dan rest er maar 1 optie en dat is het via vagcom activeren.
Top! Vanavond proberen. Ik laat het weten.
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

Yahoeeee VAGCOM is gelukt :lol:
Ik kan in het hidden menu komen!
Ook heb ik de coming home light aangezet, wat mij daarmee opvalt is dat de lichten aan blijven als ik de auto uit stap... en ze pas uitgaan als ik de auto vergrendel. Niet wat ik verwacht had maar dit is ook goed :-) Had verwacht dat ze nog X aantal seconden aan zouden blijven NA vergrendelen.
De ruiten zouden nu ook automatisch dicht moeten gaan als het regent.

Ik wil nu mijn RNS510 (zat niet std in de auto) updaten. Had gister mijn navi aangezet en hij dacht dat ik in het boerenland reed terwijl ik gewoon op de snelweg zat xD

Kan iemand mij vertellen of dat risico loos kan? Ik heb op internet gelezen dat het nogal fout kan gaan? Volgens mij heb ik een erg oude versie? En waar kan ik de nieuwe versie vandaan halen.
Dit zijn de gegevens:

Delivery part number: 1T0035680C
HW-Version: H06
SW-Version: 2720
SV SW-Version: C_EU_9.242_t500
HW Vehicle: 0xC801
SW Vehicle: 0x44340016
Bootloader Vehicle: 0x44340001
HW Main: 00010002000201...
SW Main: /L2.0_p22
Bootloader Main: 00132020
HW Radio: 0006
SW Radio: EUR_CHN_141W
Bootloader Radio: SW_DNl141T
HW DAB: -
SW DAB: -
HW DVDDecoder: 004(0x04)
SW DVDDecoder: _S0_S7.0
HW DVD Drive Version: A2C53173871
SW DVD Drive Version: VW1_C0_C4.1
IBOC HW Version: -
IBOC SW Version: -
HMI XML: new version - 1.13...
Tekst file version: 24.04.2009

Ik hoop dat de nieuwe versie ervoor zorgt dat alle 8 de achterlichtjes van de knoppen het weer doen ipv alleen de 2 welke het nu doen (Radio en Media)

Alvast bedankt!
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door kaptino »

Het updaten kan altijd fout gaan, goed branden (lage snelheid) en goede firmware maken de kans nihil. Je firmware is wel oud ja, nieuwere (naar mijn ervaring) goede firmware kan je vinden op my-gti.com daar kan je ook vinden welke je moet hebben.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

kaptino schreef:Het updaten kan altijd fout gaan, goed branden (lage snelheid) en goede firmware maken de kans nihil. Je firmware is wel oud ja, nieuwere (naar mijn ervaring) goede firmware kan je vinden op my-gti.com daar kan je ook vinden welke je moet hebben.
Bedankt! Ik heb even gekeken maar ik zie zoveel types en versies dat ik het niet erg aandurf om er zelf 1 uit te kiezen :oops: Kan jij misschien even kijken voor me? Zou het erg waarderen!
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

Is het daarnaast ook zo dat als je de firmware update je ook gelijk de nieuwe kaarten (navigatie) bevat? Met eventuele flitsers?

Bedankt :!:
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door TheDGM »

Nee. Let er wel op dat je de kaarten kwijt kan raken bij een update. Poi's kan je bij een bepaalde firmware toevoegen met een sd kaartje.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

TheDGM schreef:Nee. Let er wel op dat je de kaarten kwijt kan raken bij een update. Poi's kan je bij een bepaalde firmware toevoegen met een sd kaartje.
Ik kan trouwens ook niet naar mijn HD kopieren. Ik youtube heb ik gezien dat dit normaal gesproken kan door naar Media te gaan en dan optie 'Extra' aan te klikken. Daar zou dan 'Copy' tussen moeten staan maar die staat er niet tussen. Ik heb een HD van 20gb.. Weet iemand of dit komt door een verouderde versie of dat het op een andere manier moet?
Afbeelding

Ik ben zelf nu in het bezit van "VW Navigation DVD West Europe V.12 CD 8195 iso for RNS 510". Mocht ik daar iemand anders blij mee maken doe ik dat graag :mrgreen:
Het bestand is alleen 5,49 GB dus het past niet op een DVD, ik ga proberen het nu vanaf me USB stick te updaten...

Zou iemand mij nog de juiste link kunnen geven voor de nieuwste firmware voor mijn type RNS :roll: :?:
De auto aan de overkant is altijd groener.
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door SjoerdB »

Probeer eens een dual layer DVD (8,5GB), die werken namelijk wel. ;)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Gebruikersavatar
michaelvs
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2015, 18:50
Type auto: Scirocco R

Re: VAGCOM / RNS510

Bericht door michaelvs »

SjoerdB schreef:Probeer eens een dual layer DVD (8,5GB), die werken namelijk wel. ;)
Heeeel toevallig zat ik net idd DL Dvd's te bestellen haha!!

Weet iemand waar je kan zien welke versie kaarten er momenteel op geïnstalleerd staat??
En of V12 ook over flitsers bevat? :oops: :lol:
De auto aan de overkant is altijd groener.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten