Standaard of gechipt?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Standaard of gechipt?

Bericht door Jeanmarc »

Sommige van ons komen misschien voor de afweging te staan bij de zoektocht naar een leuke tweedehands GTI; wordt het een standaard GTI of een gechipte uitvoering. Beide hebben hun voor en tegens.
Standaard betekent dat er niet "gerommeld" is aan de techniek. Dit geeft een stuk zekerheid. Natuurlijk, JD kent iedereen en is goed, maar er zijn ook andere tuners die het minder belangrijk vinden dat levensduur en driveability ook een rol speelt behalve prestaties. En hoe denkt de dealer er over bij inruil en verkoop?
Wel gechipt betekent goedkoop betere prestaties. De vorige eigenaar heeft de investering gedaan waar de tweede eigenaar zijn voordeel van heeft.
Wat is jullie mening hierover?
Mijn standpunt is dat ik liever voor origineel en standaard kies maar misschien kan iemand mij met goede argumenten van mening kan doen veranderen.
Graag jullie reacties.

Marcel
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Standaard of gechipt?

Bericht door NICO! »

Ik kocht mijn vorige GTI (V) inclusief SKN-chip. Wist dat het goede software was en eigenlijk was de keuze makkelijker omdat er al een chip in zat. Dus mij maakt het niet uit, maar dan moet de auto wel bij een dealer vandaan komen. Particulier zou ik nooit een auto kopen met chip of wat voor soort aanpassing dan ook, dan zou ik gaan voor origineel. Dat heeft weer te maken met de garantie......
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Standaard of gechipt?

Bericht door sitechris »

Ik zou het laten afhangen van soort chip (bv abt oj jd) en de verkoper. Merkdealer dan pre.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Standaard of gechipt?

Bericht door MartijnGTI »

Als ik een chipte auto zou kopen , dan moeten ze mij kunnen laten zien dat er een JD/ABT software in zit. Heb ook al meegemaakt toen ik op zoek was naar een GTI dat de verkoper zei, nee hoor niet gechipt maar dat ding was zo ontzettend snel, dan laat ik de auto wel staan. Uiteindelijk heb ik een niet gechipte auto gekocht, ga deze zomer wel langs JD om hem te laten chippen uiteraard :)

Als ze kunnen aantonen dat er goede software in zit, JD of ABT, dan zou ik de auto makkelijker kopen maar het liefst doe ik toch origineel.
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: Standaard of gechipt?

Bericht door Jeanmarc »

Een tweedehands GTI gekocht bij de merkdealer met chiptuning die niet door Abt geleverd is kan er dan aanspraak op garantie gemaakt worden als de klachten voortkomen uit de chiptuning?
Het is allemaal doemdenken maar je zult maar problemen hebben met je mooie 'nieuwe' GTI. Verstandig is volgens mij om hier duidelijk afspraken over te maken met de dealer.
Ik geef ook de voorkeur aan origineel. Vooral bij een jong exemplaar. Oudere modellen zijn toegangelijker voor een jonger publiek die juist dikke wielen en een hoop vermogen willen hebben dus dan is een gechipt model weer aantrekkelijker.
Gr. Marcel
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten