Facelift Volkswagen Eos.

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Facelift Volkswagen Eos.

Bericht door Jeffreyvdt »

Afbeelding

Geïntroduceerd in de VS op het einde van 2006 werd Volkswagen Eos de markt gebracht als "Het enige hardtop cabrio met een schuifdak," en VW touted het mengsel van het hele jaar door nut en van boven naar beneden plezier. Terwijl de traditionele softtop cabrio's kunt u dezelfde mogelijkheid om cruise met het dak naar beneden, genietend van de zon en de warme bries, dat doet veronderstellen dat je ergens woont, dat geeft je dat soort weer op een regelmatige basis.The soft top cabriolet, aan iemand wonen in Zuid-Californië, is een ding van schoonheid. Aan iemand die leeft via de sneeuwrijke winters van het noordoosten, kan een ijs bedekte soft top een bron van eindeloze hoofdpijn die bij voorkeur de winters doorbrengt in een garage. De hardtop cabriolet, dus de logica gaat, is de ideale oplossing voor dit dilemma - het geeft je het plezier van een droptop op die mooie dag, en toch behoudt het nut van een hardtop wanneer u het nodig hebt.

Afbeelding

Voor het 2012 model jaar VW heeft de Eos een facelift dus het is een goed moment voor een tweede blik, en wat een tweede blik het is. VW is totaal herzien de buitenkant uiterlijk van de auto, waardoor het een veel meer doelgerichte, mannelijke uitstraling. Voorbij zijn de stuk waterval grille en druppelvormige koplampen aan de voorzijde. Ze worden vervangen door de split grille ontwerp dat is de huidige standaard in het model VW's lineup, dat nu wordt omlijst door een paar strakke, hoekige koplampen. Aan de achterkant, is een soortgelijke lift gegeven door het veranderen van de ronde achterlichten voor een set van hoekige LED-eenheden. De som van de veranderingen is een verrassend effect - wat was voor iets van een 'leuke kleine auto "heeft nu een strakke, doelgerichte uitstraling. The Rising Blue Metallic lak van het voorbeeld dat zojuist is geleverd is voor mij een rijke, diepe kleur die is vol van karakter en zet het lichaam scherpe vouwen en zwarte hoogtepunten van de Eos heel goed. Sterker nog, ik denk dat de enige verandering die ik zou maken aan de buitenkant uiterlijk van de auto zou zijn onlangs vernieuwde bi-xenon koplampen VW's toe te voegen met hun strip van LED-looplicht. Op de Eos, die lichten komen alleen met de Technology Package (die ook actief is in de bochten voor de koplampen, een koplampsproeiers, en een kleur multifunctioneel display voor de bestuurder omvat), die 1.185 dollar toevoegt aan de adviesprijs, en dat dit voorbeeld doet zonder. Zelfs zonder de Tech pakket, echter is de Eos zeer goed uitgerust. Het is de top-of-the-line Executive uitrustingsniveau, wat betekent dat naast de 18 "wielen, ook tal van trucs, zoals park distance control, automatische koplampen, ruitenwissers met regensensor, zelf dimmen spiegels, een Dynaudio geluid krijgt systeem, prachtige RNS-510 VW's navigatie-systeem, verwarmde lederen stoelen, keyless entry en start, en een sportonderstel. Natuurlijk, dat alles verbleekt in "cool factor" aan het vouwen hardtop systeem zelf. Kijken naar de gemechaniseerde dans van de verschillende dakdelen als ze glijden voren en naar achteren voor de trunklid zwaait naar achteren en de hele stapel platen verdwijnt soepel achter de goed passende en gebeeldhouwde dekt simpelweg nooit oud wordt. De auto wordt meteen een visitekaartje voor nieuwsgierige buren die allemaal verbaasd dat "dit ding is een cabrio?" Dit wordt een herhaald thema voor mijn tijd met de auto, zoals iedereen die niet bekend is met het onmiddellijk zowel verbaasd als blij toen de top begint zijn gesynchroniseerd ballet.

Afbeelding

In tegenstelling tot sommige van onze andere medewerkers, ik heb in feite al een officiële pers kind is meer dan te popelen om te testen auto's te helpen, en dus na voldoende tijd te spelen met en pronken de vouwdak uitgegeven, wordt de beslissing genomen - is het tijd om pak de auto en gaan op een familie road trip. Een praktische bonus van het hebben van een cabriolet wordt onmiddellijk duidelijk wanneer het tijd is om te installeren van de autostoel. Elke ouder die ooit heeft gehad om een autostoel zetten in elke auto kent de frustratie van het proberen om genoeg gewicht op de stoel te regelen in plaats, terwijl er tegelijkertijd voor alle gespen, trekken op verschillende bandjes, en proberen om niet naar achteren slaan van je hoofd op het dak van de auto terwijl je dit doet in een afgesloten ruimte. Dit is allemaal erg vereenvoudigd als je gewoon het dak laten vallen en staan ​​rechtop op de achterbank, terwijl de uitoefening van de hiervoor genoemde gesp-en-band tegen te gaan. Ook het plaatsen van de feitelijke kind in het kinderzitje wordt het een veel eenvoudiger propositie wanneer ik besef dat ik kan gewoon bereiken over de zijkant van de auto en direct laten vallen hem in de stoel, zonder zich zorgen te maken over het kloppen van de kleine man het hoofd tegen het deurkozijn . helaas wel, wat niet zo handig als ik zou willen is het offer van de kofferruimte, die is gemaakt in ruil voor die vouwdak. De aard van het feit dat je een heleboel platen gemaakt van glas en metaal die worden gestapeld onder de trunklid, terwijl de top naar beneden hebben betekent dat de werkelijke laadruimte in de kofferbak is beperkt tot een klein gebied (6,6 kubieke voet, eigenlijk ) waarvoor VW biedt een handige deksel als leidraad voor wat er in de kofferbak past met gevouwen de top. Het is gemakkelijk genoeg ruimte voor een paar weekend zakken, maar dit is een familie-uitstapje, een aantal van ons kind-gerelateerde benodigdheden en andere bagage uiteindelijk opgeborgen in de achterste passagiers voetruimte ook.

Afbeelding

Zoals we hebben nog een lange weg ploeteren voor ons, begin ik de reis met de top op, en dit is waar de Eos 'unieke zonnedak functie komt te spelen. Omdat het gehele centrum dakpaneel is glas, als ik te bereiken op en schuif de parasol weer worden we getrakteerd op een dosis van zonlicht. De open luchtige gevoel van de grote glazen paneel (veel groter dan een traditionele open dak), is heel aangenaam. Met de automatische climate control ingesteld op een comfortabele temperatuur, varen we af naar onze bestemming. Op snelheid vind ik dat de auto niet over te brengen het feit dat het een vouwdak met een beetje extra windgeruis is, en hoewel er af en toe een rilling in de top bij het ​​overschrijden van uitzettingsvoegen, het is niets te serieus. Zoals ik al eerder zei, deze auto is uitgerust met een VW RNS-510 navigatiesysteem, dus hebben we een scala aan entertainment opties en - muziek kan worden afgespeeld vanaf een SD-kaart, die zijn opgeslagen op de interne harde schijf, speelde van CD's, of gestreamd vanaf een mobiele telefoon via Bluetooth. Het interieur benoemingen zijn van de hoge kwaliteit die kenmerkend is voor VW-producten, wat betekent dat de auto is een comfortabele, aangename plek om wat tijd te doden. Dit is handig wanneer we lopen tegen mijl van de back-up verkeer als gevolg van een vrachtwagen ongeval verder omhoog de ​​snelweg. Gelukkig zijn we in de buurt van een afslag, zodat de navigatie leidt ons rond het vastbinden zonder enige moeite. Al gauw hebben we gepolijst uit de rest van de paar honderd mijl reis en ik zet de auto in naar de garage voor de nacht. De volgende ochtend geeft me de kans te doen wat ik dacht over al van die snelweg mijl van de vorige dag-neem de Eos op zo'n twee rijstroken twisties en zie hoe het voelt als gedreven met een meer sportieve aspiraties. De motor onder de kap is vertrouwd 2,0 VW's liter turbo viercilinder - dezelfde motor ook in de GTI. Hoewel het maakt dezelfde macht in de Eos als in de hatchback neef, heeft 500 pond meer om hier te verplaatsen dankzij de zware dak-mechanisme en extra body versterkingen die van een cabriolet. Dit extra gewicht leidt tot een paar momenten van onzekerheid de eerste keer dat ik probeer om de auto te duwen door een aantal scherpe bochten met het dak opgevouwen. Met alle van de panelen opgeborgen in de kofferbak, is er plotseling een goede beetje extra gewicht aan de achterzijde, waardoor zich gevoeld als wat extra beweging als de achterwielophanging vestigt zich in om een bocht, en het is een vreemde gewaarwording. De voorwielophanging lasten tot in de eerste bocht in, en dan is er een lichte aarzeling als het gewicht van rug gaat liggen en de achterkant komt rond een fractie van een seconde later. Hoewel het niet de motor achterin 911 dreigt u te bijten als je loskomen van het gas midden in de bocht, het doet verraadt het feit dat de Eos is standaard ingesteld om een comfortabele 'sportieve' auto, en niet een die je ' d gaan canyon carving inch Wanneer genomen op die manier wel, het is een zeer bevredigend auto te ervaren, en een prima manier om landweggetjes waarmee je een ervaring van het gebied dat u het rijden door dat je gewoon niet kan krijgen verkennen in een auto met een dak.

Afbeelding

Het lijkt erop dat ik niet de enige ben met dit advies, als mijn Official Test Child snel komt er een gewoonte van mij vraagt ​​"papa, neem het deksel van de auto" als ik hem in riem, en hij is binnenkort te giechelen in geluk als de wind ruches zijn haar. De rest van onze vakantie week gaat al te snel, maar de Eos bewijst zijn waarde als een dagelijks aandrijfbare auto in allerlei weersomstandigheden, alles van mooie zon tot plotselinge zomer stortbuien. Het doet een aantal supermarkten loopt en veel van de rug road rijden, en polijst het geheel af met zwier. Aan het eind van de week, is er nog een lange weg rijden, en dan ben ik links waar ik begon - staand in mijn oprit na het bekijken van het dak ontvouwen van de romp nog een laatste keer en proberen te beslissen wat ik denk van de Eos. Hoewel het misschien niet zo sportief (of praktische) als de GTI neef waarmee hij deelt een motor, het leeft zeker tot aan zijn rol als een cabriolet die kunnen worden gebruikt elke dag het hele jaar door. Dit, besluit ik, in combinatie met de uiterlijke wijzigingen, zorgen voor een winnende combinatie.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Facelift Volkswagen Eos.

Bericht door Edition30 »

Jeffrey,

Heb je er ook een vertaling "engels naar nederlands" naar "leesbaar nederlands" bij :) Vermeld nog even de bron.

Moet trouwens wel wennen aan die neus, maar het is een aardig karretje al vind ik de Golf cabrio eigenlijk veel leuker dan de Eos. Voor bij de GTI uiteraard :roll:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Facelift Volkswagen Eos.

Bericht door NICO! »

Ik stel voor dat jeffrey gewoon de Engelse tekst plaatst. Dit is niet leesbaar, ik haal het aan het eind van de dag anders gewoon weg.
Groeten, Nico
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten