lichte trilling op het stuur

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2014, 20:16
Type auto: golf6 GTI

lichte trilling op het stuur

Bericht door jan »

Ik heb het volgende probleem. Tussen de 130 en 140 km/h rond de 3000 toeren in zijn zesde versnelling komt er een lichte trilling op mijn stuur en ik zie het ook op de armleuning. Als ik boven de 140 km/h rijdt gaat het weg. Ik heb van alles al geprobeerd. Verschillende malen de wielen gebalanceerd maar hiermee is het probleem niet verholpen. Nu denk ik zelf dat het niet uit de banden komt maar uit een motorsteun of zoiets dergelijks. Is er iemand bekend met dit probleem??
Fi...
Berichten: 83
Lid geworden op: 12 feb 2013, 23:43
Type auto: Golf VI R

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door Fi... »

Ik heb precies hetzelfde maar dan tussen de 120 - 130 daarna is het weg.... Banden ook opnieuw laten balanceren en heb het nog steeds :?: :?:
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door HansR32 »

Wellicht moet je je draagarm rubbers en ophanging even laten checken ?
Kan natuurlijk ergens speling op zitten.
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
michel vwr32
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:02

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door michel vwr32 »

jan schreef:Ik heb het volgende probleem. Tussen de 130 en 140 km/h rond de 3000 toeren in zijn zesde versnelling komt er een lichte trilling op mijn stuur en ik zie het ook op de armleuning. Als ik boven de 140 km/h rijdt gaat het weg. Ik heb van alles al geprobeerd. Verschillende malen de wielen gebalanceerd maar hiermee is het probleem niet verholpen. Nu denk ik zelf dat het niet uit de banden komt maar uit een motorsteun of zoiets dergelijks. Is er iemand bekend met dit probleem??

Of een deuk in uw allu velg ???
jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2014, 20:16
Type auto: golf6 GTI

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door jan »

Een deuk in de velg is niet aan de orde. De velgen zijn goed.
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door John »

Misschien last van gecupte banden?
Mijn auto trilt nu ook een beetje maar dat komt omdat de achterbanden al aardig beginnen te cuppen zag ik laatst.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2014, 20:16
Type auto: golf6 GTI

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door jan »

Zijn nieuwe banden die eronder liggen dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze gecupt zijn.
jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2014, 20:16
Type auto: golf6 GTI

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door jan »

Banden zijn van het merk Good-year bandenmaat 205/55/16
xXGTIXx
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2015, 10:56
Type auto: Golf mk6 GTI

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door xXGTIXx »

Ik had dat ook
Ben toen bij de dealer langs geweest bleek 1 van de velgen krom te zijn.
Heb toen een nieuw setje velgen gehaald en het probleem was opgelost.
jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2014, 20:16
Type auto: golf6 GTI

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door jan »

Ik heb de bandenspanning verlaagd van 2.6 naar 2.3 bar en heb wel het idee dat het hierdoor minder wordt.
steef16vg60
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2015, 21:57
Type auto: golf 1 16v-g60
Locatie: ridderkerk

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door steef16vg60 »

jan schreef:Ik heb de bandenspanning verlaagd van 2.6 naar 2.3 bar en heb wel het idee dat het hierdoor minder wordt.
had het zelfde probleem en maar zoeken , setje winterbanden ff er onder (moet je niet te lang mee door rijden nu )maar toen was het weg blijk toch band probleem te zijn en waren ook maar 2 maanden oud , dus als je een ander setje er ff onder kan zetten weet je zeker of het je banden niet zijn of juist wel , succes
OOKVIGTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2011, 17:25
Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Locatie: Arnhem

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door OOKVIGTI »

Ik had dit probleem precies zo in december bij een nieuwe set winterwielen (nieuwe velgen en nieuwe banden). Wielen bleken wel goed gebalanceerd en velgen waar recht. Na nog een keer onderzoek door dealer bleek 1 van de banden een fabricagefout te hebben (die bij 1 op de zoveel banden voor schijnt te komen). Er is een naam/woord voor deze "afwijking", die weet ik niet meer, maar komt er op neer dat de band niet perfect rond is, waardoor de trilling bij bepaalde snelheden ontstaat. Is niet op te lossen door balanceren of andere truckjes. Enige oplossing is band vervangen door nieuwe. Is bij mij toen gebeurd en daarna was het probleem over. Zeker als je het probleem hebt bij nieuwe banden lijkt mij dit de voor de hand liggende oorzaak. Als je al een tijdje met de banden rijdt en het probleem zich pas later is gaan voordoen, weet ik niet of dit dan het probleem is.
jan
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2014, 20:16
Type auto: golf6 GTI

Re: lichte trilling op het stuur

Bericht door jan »

Even een update. Ben met de auto via mijn garage bij de dealer geweest die heeft mee gereden en denkt dat het een band/velg combinatie is die niet goed is. Volgens mij en mijn garage zijn velgen goed maar ik twijfel over de banden. Ik heb nu Good-year 205/55/16 91V maar hier heb ik al meer verhalen over gehoord dat dit een slappe band (de wand van de band is slap) is voor een stugger geveerde auto. Nu lees ik hier op het forum dat de michelin super sport 3 een goede band is. Iemand hier ervaring mee. En als je dan voor michelin gaat moet je dan de 205/55/16 91W nemen omdat deze een sterkere bandwang heeft?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten