Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door R32Amsterdam »

Ik ben jammer genoeg (eigenlijk ergens wel blij) niet op de rollerbank geweest. :lol:
Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz. :| en hele korte runs.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Napraten/foto's van de 1e GTI+ meeting bij Van der Velde

Bericht door Race Eend »

R32Amsterdam schreef: Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz. :| en hele korte runs.

Die blauwe R32 precies hetzelfde. Die heeft nog niet eens 6000rpm gehaald, terwijl een R32 maximaal vermogen pas bij iets van 6500rpm haalt.
Hebben nog een hoop te leren over goed meten/goede opstelling.

Ook het koelertje blijft een klein ding hoor, als je koeling te kort komt en in een hoge versnelling gaat meten, ga je ALTIJD vermogen te kort komen.

Als ik mijn eigen A3 2.0 TSI met wagner intercooler meet in de 5e versnelling van de DSG bak op de superflow bank, dan kom ik op 455pk, met een behoorlijke koeling. Doe ik het in de 4 dan heb ik 465pk. Laat staan dat je er een relatief kleine koeler voor hebt staan.


Edit:
Poh die meting van die golf 2 klopt ook al niet, zo te horen heeft die wielspin op de bank. Je hoort hem rond de 4500rpm staken in het opspoelen. En terugvallen in toerental. En die eindsnelheid.... bijna 300kph. :roll:
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
ferrymk2
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2015, 23:53
Type auto: mk2 tfsi dsg

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door ferrymk2 »

ik kom graag een keer bij jullie rollen@ jd de snelheid van de mk2 in de 5e versnelling klopt wel degelijk de rest zal denk ik ook per bank een discussie blijven
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door Maarten »

Ik heb gisteren na de GTI meeting 50 paarden begraven...

@Raceeend: 2e filmpje, zwarte mk 5 GTI, wel goede run gedaan? Was in zn 5e versnelling...
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door Race Eend »

Maarten schreef:Ik heb gisteren na de GTI meeting 50 paarden begraven...

@Raceeend: 2e filmpje, zwarte mk 5 GTI, wel goede run gedaan? Was in zn 5e versnelling...
Deze golf 5 gti heb je het over? Die door Beek getuned is?
https://www.youtube.com/watch?v=ZgxLDi5 ... e=youtu.be

Lijkt me een 4e versnelling toch? eindsnelheid 180?

Waarom start de meting pas bij 3800rpm?
ferrymk2 schreef:ik kom graag een keer bij jullie rollen@ jd de snelheid van de mk2 in de 5e versnelling klopt wel degelijk de rest zal denk ik ook per bank een discussie blijven
Er zal komende tijd vast wel weer een keer een dyno dag komen, dus dan kun je natuurlijk altijd een keer meekomen.

De eindsnelheid geloof ik ook wel. Maar waarom ga je een auto in de 5 meten? Je eindsnelheid is veel te hoog en je koeling capaciteit haalt geen 275kph, misschien 100kph haalt die koeler die er voor staat. Je meting duurt dan veel te lang en de boel wordt dan veel te warm, kijk de inlaat lucht temperatuur maar eens. Als je inlaat lucht 40 graden is aan het einde van de meting of 80 graden, dan ben je zo 40pk kwijt bij dergelijke vermogens.

Ze meten in die hoge versnellingen omdat ze anders nog meer last hebben van wielspin (nu in de 5 dus al, of slipte de koppeling?!). Denk dat de rollen te glad zijn of de autos net goed worden vast gezet. Want ik kan de meeste auto's gewoon in de 3 meten als het moet (meestal 4 trouwens).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door ferry »

Aan de achterkant stonden ze serieus vast. Voor maar 2 kleine banden(2 meter afstand?). Wat me wel opviel is dat ze achter redelijk ver weg vast stonden(3 meter?). Plus zaten de verankering op de vloer met een beweegbare sluiting 4cm hoog. Dus er was niet heel veel kracht naar beneden toe. Dat zou de hoge versnelling kunnen verklaren om wielspin te verkomen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Napraten/foto's van de 1e GTI+ meeting bij Van der Velde

Bericht door R32Amsterdam »

Race Eend schreef:
R32Amsterdam schreef: Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz. :| en hele korte runs.

Die blauwe R32 precies hetzelfde. Die heeft nog niet eens 6000rpm gehaald, terwijl een R32 maximaal vermogen pas bij iets van 6500rpm haalt.
Hebben nog een hoop te leren over goed meten/goede opstelling.

Ook het koelertje blijft een klein ding hoor, als je koeling te kort komt en in een hoge versnelling gaat meten, ga je ALTIJD vermogen te kort komen.

Als ik mijn eigen A3 2.0 TSI met wagner intercooler meet in de 5e versnelling van de DSG bak op de superflow bank, dan kom ik op 455pk, met een behoorlijke koeling. Doe ik het in de 4 dan heb ik 465pk. Laat staan dat je er een relatief kleine koeler voor hebt staan.


Edit:
Poh die meting van die golf 2 klopt ook al niet, zo te horen heeft die wielspin op de bank. Je hoort hem rond de 4500rpm staken in het opspoelen. En terugvallen in toerental. En die eindsnelheid.... bijna 300kph. :roll:
Dat was ook mijn eerste conclusie!!! Te weinig lucht :shock:
Dus gooi de runs maar weg, vergeten en niet meer over nadenken. :geek:
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Van der Velden
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2014, 22:36
Locatie: Zoetermeer en Pijnacker
Contacteer:

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door Van der Velden »

De MAHA MSR 500 4WD is een vermogenstestbank die door autofabrikanten als Volkswagen, Mercedes en BMW wordt gebruikt om diverse testen mee uit te voeren. In Europa zijn wij volgens MAHA de enige auto(service)dealer die over deze testbank beschikken. Naast het uitvoeren van vermogenstestsessies gebruiken wij de testbank om zeer gecompliceerde technische storingen bij Volkswagens, Audi's, SEAT's en ŠKODA snel en efficiënt op te sporen en op te lossen. Wij zijn dan ook officieel servicedealer van deze merken, géén tuningsbedrijf.

Voor Autotest-lab zijn 6 Master Monteurs door MAHA GmbH getraind én gekwalificeerd om goed en veilig te testen maar bovendien ook de testgegevens goed te kunnen analyseren. Bij deze intensieve training en bij de inrichting van de testruimte is natuurlijk ook veel aandacht voor omgevingsfactoren zoals inlaattemperatuur en de duur van een vermogenstest. De testen worden ook uitgevoerd volgens fabrieksvoorschrift. De testbank wordt volledig onderhouden door MAHA en is begin oktober weer geijkt. Kortom: door al deze maatregelen zijn de testgegevens niet te manipuleren. Dat is ook niet in ons belang, wij tunen zelf geen auto's.

Heeft u zelf nog vragen over de (eigen) vermogensbanktestsessies of wilt u meer uitleg over de manier van testen? Neem dan contact met ons op. De heer N. van der Velden Sr. (directeur/eigenaar van Auto-Service van der Velden en Autotest-lab van der Velden) laat het u graag zelf zien en informeert u dan over alles wat van belang is om te weten over goed en veilig testen op een vermogensbank.

Auto-Service van der Velden
Industrieweg 2
2712 LB Zoetermeer
info@vandervelden.nl

Service/Werkplaats/Schadeherstel/Onderdelenverkoop
079-3314300
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door theo »

Een testbank is en blijft een indicatie. Wie het snelst/stekst is (en daar gaat het kennelijk om) merkt dat wel op de weg.
Ik heb jaren met getunde 2-takt blokjes op diverse testbanken gestaan en allemaal geven ze wat anders. Nog los van wisselende omgevingsfactoren.

Een testbank is vooral bedoeld om te kunnen zien of je vooruit of achteruit boert na een modificatie. En dan kan je met de bank (uitdraai) van Beek heel erg weinig omdat er per 500 toeren slechts 1 meetpunt wordt weergegeven.

Belangrijk is natuurlijk wel dat er goed getest wordt (niet iedereen mag op mijn motor bij het testen, zeker een 2-takt help je zo om zeep). Dit staat los van de bank zelf.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Napraten/foto's van de 1e GTI+ meeting bij Van der Velde

Bericht door NICO! »

R32Amsterdam schreef:
Race Eend schreef:
R32Amsterdam schreef: Maar die zwarte golf R met bijna dezelfde specs als de mijne, alleen een grotere turbo met 405pk -/+ die scoorde 360PK. Wat ik heb gemerkt is dat ze niet echt doortrokken, te vroeg opschakelen enz enz. :| en hele korte runs.

Die blauwe R32 precies hetzelfde. Die heeft nog niet eens 6000rpm gehaald, terwijl een R32 maximaal vermogen pas bij iets van 6500rpm haalt.
Hebben nog een hoop te leren over goed meten/goede opstelling.

Ook het koelertje blijft een klein ding hoor, als je koeling te kort komt en in een hoge versnelling gaat meten, ga je ALTIJD vermogen te kort komen.

Als ik mijn eigen A3 2.0 TSI met wagner intercooler meet in de 5e versnelling van de DSG bak op de superflow bank, dan kom ik op 455pk, met een behoorlijke koeling. Doe ik het in de 4 dan heb ik 465pk. Laat staan dat je er een relatief kleine koeler voor hebt staan.


Edit:
Poh die meting van die golf 2 klopt ook al niet, zo te horen heeft die wielspin op de bank. Je hoort hem rond de 4500rpm staken in het opspoelen. En terugvallen in toerental. En die eindsnelheid.... bijna 300kph. :roll:
Dat was ook mijn eerste conclusie!!! Te weinig lucht :shock:
Dus gooi de runs maar weg, vergeten en niet meer over nadenken. :geek:
Sorry, maar die conclusie is echt veel te kort door de bocht.
Hoe verklaar je dan dat alle niet gechipte auto's wel het juiste aantal pk's halen?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Napraten/foto's van de 1e GTI+ meeting bij Van der Velde

Bericht door R32Amsterdam »


Dat was ook mijn eerste conclusie!!! Te weinig lucht :shock:
Dus gooi de runs maar weg, vergeten en niet meer over nadenken. :geek:
Sorry, maar die conclusie is echt veel te kort door de bocht.
Hoe verklaar je dan dat alle niet gechipte auto's wel het juiste aantal pk's halen?
Misschien omdat fabrieksaf je ook minder lucht nodig hebt, toerental vaak ook lager ligt.
Meeste getunde wagens hebben een stuk grotere luchtfilter, waar dan ook meer lucht voor nodig is. :roll:
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Napraten/foto's van de 1e GTI+ meeting bij Van der Velde

Bericht door Race Eend »

NICO! schreef: Hoe verklaar je dan dat alle niet gechipte auto's wel het juiste aantal pk's halen?
Een originele auto heeft veel over capaciteit op zijn intercooler systeem, met veel minder turbodruk loopt hij bij beperkte koeling minder snel te heet.
Ook kan hij vaak in een lagere versnelling gemeten worden, die hebben minder vermogen, dus minder snel wielspin.

Alle andere metingen tussen VAG Techniek, DVX, VVT, JD, Verhoeven komen heel redelijk overeen.
Alleen bij de MAHA bank van VDV valt alles lager uit, hoe verklaar je dat dan?


Overigens heb ik er geen moeite mee dat een bank minder vermogen meet, als men dan maar logisch na blijft denken.

Als je een Golf 6 GTI meet op precies 211pk en dan met tuning 251pk, of je meet hem standaard op 225pk en getuned op 265pk, maakt uiteindelijk niets uit. Je winst is 40pk.

Ga je echter eerst op een bank waar je 225 vooraf en 265 achteraf meet, en dan vervolgens op een andere hele negatieve bank, alleen met tuning erop en meet je dus 251pk, dan moet je je niet genaaid of teleurgesteld voelen en dat is wat hier nu juist veel gebeurd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door NICO! »

Daar kan je pas antwoord op geven als de test op alle banken hetzelfde uitgevoerd wordt.
Maar om te zeggen dat een test niet goed gedaan wordt, omdat de getallen anders uit vallen is te kort door de bocht.
Wil je het zeker weten, dan zullen alle omstandigheden gelijk moeten zijn. Temperatuur, welke versnelling de run gedaan is, alles moet je meenemen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Napraten/foto's van de 1e GTI+ meeting bij Van der Velde

Bericht door NICO! »

Race Eend schreef:
Overigens heb ik er geen moeite mee dat een bank minder vermogen meet, als men dan maar logisch na blijft denken.

Als je een Golf 6 GTI meet op precies 211pk en dan met tuning 251pk, of je meet hem standaard op 225pk en getuned op 265pk, maakt uiteindelijk niets uit. Je winst is 40pk.

Ga je echter eerst op een bank waar je 225 vooraf en 265 achteraf meet, en dan vervolgens op een andere hele negatieve bank, alleen met tuning erop en meet je dus 251pk, dan moet je je niet genaaid of teleurgesteld voelen en dat is wat hier nu juist veel gebeurd.
Klopt helemaal.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door Race Eend »

NICO! schreef: Maar om te zeggen dat een test niet goed gedaan wordt, omdat de getallen anders uit vallen is te kort door de bocht.
Wil je het zeker weten, dan zullen alle omstandigheden gelijk moeten zijn. Temperatuur, welke versnelling de run gedaan is, alles moet je meenemen.
Klopt, dat is zo. Alhoewel de moderne banken wel corrigeren naar temperatuur etc. Het maakt bij ons echt heel weinig uit of je een zomer of winter meting maakt. Behalve als het echt warmer dan 30 graden is, dan valt alles ietsje lager uit. Bij temperaturen tussen 5 en 25 graden zijn de waarden altijd gelijk, dit testen we regelmatig met de eigen auto's.

Echter er zijn wel een aantal puntjes die gewoon niet kloppen, die kan ik in 2 video's zo zien.
Een Blauwe golf 5 R32 moet je gewoon tot in de begrenzer rammen voor het maximale vermogen en niet stoppen bij 5800rpm.
Maar misschien was daar wel een reden voor (motorcomputer die ingrijpt bv bij een defecte luchtmassameter waardoor de motor te arm loopt) dus ook daar is het gevaarlijk om 100% een conclusie te trekken.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui5rtDuWMtY

Ik neem trouwens aan dat dat een originele auto is, die haalt zijn originele vermogen en koppel ook niet dus...
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Michael.S
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:43
Type auto: Golf 4 gti
Locatie: Almelo

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door Michael.S »

Afbeelding

orginele wagen met alleen een milltek 3"downpipe en 2,5" midden en eindstuk.
al met al 17,6 pk meer dat origineel ik ben zeer tevreden nu maar keer laten chippen en dan vooraf kijken wat het verschil is op een andere testbank in dit geval bij JD.

https://www.youtube.com/watch?v=JzuMjRM11U0
Vw Mk4 gti , full milltek system, pipercross 167,2Hp 207Nm
Vw Mk4 variant 2.0 8V family car
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door Maarten »

Nee, dit filmpje Raceeend.

JD stage 2, full Milltek, carbonio.

https://youtu.be/B85p4bqGs58
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Napraten/foto's van de 1e GTI+ meeting bij Van der Velde

Bericht door HS2005 »

Van der Velden schreef:Kortom: door al deze maatregelen zijn de testgegevens niet te manipuleren. Dat is ook niet in ons belang, wij tunen zelf geen auto's.
In ieder geval bedankt voor de meting en de mogelijkheid om dit aan te bieden. Ben een ervaring rijker. :) Persoonlijk zou ik de term 'manipuleren' niet benoemen, hierdoor wordt namelijk geïnsinueerd dat andere Tuning-maatschappijen t.o.v. Van Der Velden de cijfers in een ander daglicht plaatsen. De discussie omtrent de vermogens tussen verschillende vermogensbanken ligt ter grondslag aan de discussie en kan hierdoor een gevoelige snaar raken.
Race Eend schreef:Alle andere metingen tussen VAG Techniek, DVX, VVT, JD, Verhoeven komen heel redelijk overeen.
Alleen bij de MAHA bank van VDV valt alles lager uit, hoe verklaar je dat dan?
Dat is iets wat ik mij ook afvraag. Gebruiken zij ieder andere vermogensbanken of omvat het een bepaalde type merk? Naar mijn weten waren er twee auto’s die standaard zijn gemeten en vielen na de meting beiden hoger uit. Nu heb ik wel vaker gelezen dat dit fabriek af het geval kan zijn, maar de wagens die getuned waren vielen rond de 30 – 50 PK en soms wel 60 - 100Nm lager uit. Ondanks dat de wagens door diverse Tuning-maatschappijen (zoals; VVT, DVX, JD etc.) afgesteld zijn.

Mijn insteek binnen deze discussie is niet zozeer om een vinger naar iemand te wijzen, maar om feitelijk naar boven te halen waar daadwerkelijk de verschillen liggen. De liefde voor de auto zal niet anders zijn. Dit geldt tevens voor de beleving c.q. rijervaring. Heb niet het gevoel dat het vermogen door de jaren heen verminderd is.

Mijn uitdraai:
Afbeelding

Video:



Meningen, vragen, stellingen?
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door Schippersss »

Kan mij haast niet voorstellen dat die van jouw minder dan 400nm koppel zal hebben.

Vanwaar wordt er pas bij 4000rpm gemeten?
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door wjb#222 »

die blauwe R32 is mijn auto :oops:
Race Eend ik kom graag langs zodat jullie hem ook kunnen testen (gratis run is altijd mooi meegenomen :lol: :mrgreen: )
ik de brandstof jullie de run hahahahah :twisted:

auto is origineel op de milltek catback na maar dat maakt kwa pk niks uit gok ik
ferrymk2
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2015, 23:53
Type auto: mk2 tfsi dsg

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door ferrymk2 »

ik hoop idd dat het wielspin was en niet me koppeling
en maar in welk opzicht zou de meting verder niet kloppen
en de inlaat temperatuur ben ik het wel mee eens was ook duidelijk zichtbaar tussen eerste en 2e meting was 10 pk verschil
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door R32Amsterdam »

ferrymk2 schreef:ik hoop idd dat het wielspin was en niet me koppeling
en maar in welk opzicht zou de meting verder niet kloppen
en de inlaat temperatuur ben ik het wel mee eens was ook duidelijk zichtbaar tussen eerste en 2e meting was 10 pk verschil
Slippende koppeling merk je wel hoor tijdens het rijden.
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
ferrymk2
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2015, 23:53
Type auto: mk2 tfsi dsg

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door ferrymk2 »

met rijden zou ik het wel merken als het zo is maar op de bank gaat het om als antwoord op race eend zijn reactie
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door R32Amsterdam »

ferrymk2 schreef:met rijden zou ik het wel merken als het zo is maar op de bank gaat het om als antwoord op race eend zijn reactie
Ja ik las het, ff volgassen en testen!!
Nog een mooie knal voor je: :lol:

Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
ferrymk2
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2015, 23:53
Type auto: mk2 tfsi dsg

Re: Napraten over vermogensmetingen 10 oktober.

Bericht door ferrymk2 »

op straat nergens last van en bedankt
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten