Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door FGT »

Heren,

Voor mn zoontje(bijna 8) ben ik zoek naar een spelcomputer. Maar aangezien ik uit de Atarietijd :mrgreen: kom, zie ik door de bomen het bos niet.

Wie kan er beknopt uitleggen welke de beste keuze is. Hij is geen hardcore gamer, het gaat alleen ter vervanging van de huidige Wii.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door NICO! »

Ps4 geen twijfel mogelijk.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door bluetiger »

Heb een PS4 ben er meer dan tevreden over.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door ferry »

Als je ps gewend ben uiteraard ps4. Daar zweer ik bij. Maar vrienden van me zweren bij xbox. Dus is lastig. Je wendt aan de gene die je gaat kopen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Schippersss »

Vind Forza voor de Xbox wel echt super.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Gengar »

PS4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Golf88 »

Ps!
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door NL_MK5 GTI »

Xbox one! Forza 10 keer beter als gran turismo.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door bzb »

ps4 is aan alle kanten de betere console puur voor gaming
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Back@GTI »

Hier ook +1 voor de PS4!
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door NielsED30 »

Echte mannen gamen nog op de PC .... :mrgreen:
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Golf88 »

NielsED30 schreef:Echte mannen gamen nog op de PC .... :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door FGT »

De PS4 heeft duidelijk de overhand, maar zijn er wezenlijke verschillen tussen beide waarom jullie tot de keuze komen?
Ik weet dat het om een persoonlijke keuze gaat, maar ik probeer beetje een beeld te krijgen welke ik het beste kan aanschaffen.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door NL_MK5 GTI »

FGT schreef:De PS4 heeft duidelijk de overhand, maar zijn er wezenlijke verschillen tussen beide waarom jullie tot de keuze komen?
Ik weet dat het om een persoonlijke keuze gaat, maar ik probeer beetje een beeld te krijgen welke ik het beste kan aanschaffen.
Als race spellen je voorkeur hebben, dan zal ik een Xbox aanschaffen. Hou je meer van Call of Duty etc dan een ps4.
Dexizzle
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 feb 2015, 12:31

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Dexizzle »

Ik zou ook voor de PS4 gaan!
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door The happy smurf »

Forza is supervet maar alleen voor de Xbox one.
Voor de andere games, is de PS4 gewoon net wat beter, betere graphics (beter beeld) en is net wat krachtiger dan de Xbox one, waardoor graphisch zwaardere games net wat soepeler kunnen lopen.
Daarnaast is de PS4 ook iets goedkoper toch? Tenzij die per se Forza wil spelen, zou ik lekker voor de PS4 gaan.

btw. ik ben een diehard pc gamer, maar denk dat ik er wel het een en ander vanaf weet, mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel. ;)
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door jwbakkenes »

Bijna 8, lekker bij de Wii houden en over een jaar of 4 verder kieken. Buiten spelen en spelletjes doen kan echt geen kwaad. Mijn ervaring is dat deze knulletjes vrij snel de afknal spelletjes willen gaan doen, maar dat is mijn mening/ervaring.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Schippersss »

jwbakkenes schreef:Bijna 8, lekker bij de Wii houden en over een jaar of 4 verder kieken. Buiten spelen en spelletjes doen kan echt geen kwaad. Mijn ervaring is dat deze knulletjes vrij snel de afknal spelletjes willen gaan doen, maar dat is mijn mening/ervaring.
Ik denk dat het ook een beetje voor papa is :mrgreen:
Gebruikersavatar
robgti
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 feb 2014, 21:57
Type auto: mkVI GTI
Locatie: Zeeland

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door robgti »

Game wel regelmatig maar ben geen hardcore gamer.

Zie in je rijtje wel de xbox 360 staan maar niet de ps3?

Vind het voordeel van de ps3 tegenover al die andere, je hoeft geen internet abonnement er voor af te sluiten. En nu zijn ze erg goedkoop aan te schaffen. Dus speel je zoontje af en toe maar dan ook wel eens online dan een ps3. Anders zou ik voor een ps4 gaan.
Ga mijn ps3 daar ook voor vervangen.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door FGT »

jwbakkenes schreef:Bijna 8, lekker bij de Wii houden en over een jaar of 4 verder kieken. Buiten spelen en spelletjes doen kan echt geen kwaad. Mijn ervaring is dat deze knulletjes vrij snel de afknal spelletjes willen gaan doen, maar dat is mijn mening/ervaring.
Je hebt helemaal gelijk, maar op de Wii is hij een beetje uitgekeken. Mariokart kan hij al dromen. Vandaar dat ik op zoek ben naar een vervanger. Schietspellen is hij sowieso te jong voor. Het gaat puur om racespellen e.d.

Zoals Rob zegt: een PS3 zou ook een optie zijn.

@Dennis, ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken :mrgreen:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Golf88 »

Ps3 raad ik je af. Opzich een prima console, maar daar worden nagenoeg geen spellen meer voor uitgebracht.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door KnuffelTurk »

Ik zou voor de xbox one met kinect gaan. Ruime keuze voor kinderspellen + hij komt lekker aan zijn dagelijkse beweging.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door John »

Ik ben begonnen met een PS2. Op zich toen een leuke console maar ik moest na een half uurtje gamen gewoon stoppen en even gaan liggen omdat ik snel moe werd van het grafische gebeuren.
Daarna ben ik overgestapt naar de Xbox360 wat echt een verademing was en kon dat uren volhouden zonder moe te worden.
Ik heb de 360 7 jaar gehad.
Deze zomer wilde ik iets nieuws maar kon in het begin ook niet kiezen tussen de PS4 en de Xbox one.
Ik heb gewoon de voor en nadelen (die geheel persoonlijk zijn) naast elkaar gezet en toen een keuze gemaakt.

De PS4 is net wat sneller en geeft net wat mooier beeld dan de xbox one.
Maar een nadeel kan zijn dat de PS4 warmer word en meer herrie maakt en als de accu van de controller leeg is dan ben je gewoon klaar met gamen want die is niet uitwisselbaar en zal dus moeten worden opgeladen. Ik lees dat die accu vrij snel leeg is.

De xbox one is een stuk groter dan de PS4 maar hoeft geen nadeel te zijn.
Ik was zo ie zo de controller van de 360 gewend die voor mij super in mijn hand ligt.
De nieuwe controller ligt ook weer super in de hand en de accu of batterijen zijn wel uitwisselbaar dus je kunt blijven gamen tot je omvalt.
Tevens had ik al een bestaand account wat ook makkelijk is om verder te gaan met gaming-points scoren.
Kwa prijs zit er wel een verschil in tussen beide consoles. De xbox one 1tb was toen ik hem kocht net zo duur als de PS4 met 500gb (1tb van de ps was er toen nog niet) dus eigenlijk is de xbox dan weer goedkoper.
Mijn keuze is dus de xbox one geweest.

Voor beide consoles heb je internet nodig en om online multiplayer te gamen heb je een apart abbo nodig.
Dit is in het voordeel van de PS4 dat deze 10 euro goedkoper is MAAR ik lees dan weer veel dat het PS netwerk er regelmatig uit ligt wat bij de xbox maar zeer zelden het geval is.

En dan het laatste wat je jezelf af moet vragen is welke games wil je gaan spelen?
Wil je race spellen spelen dan is de xbox one daar het meest geschikt voor zeker met Forza 6 en F1 2015.
Wil je meer schietspellen spelen dan is de PS4 (zeker grafisch gezien) beter geschikt voor.

Ik hoop je genoeg geholpen te hebben.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door ferry »

John schreef:Ik ben begonnen met een PS2. Op zich toen een leuke console maar ik moest na een half uurtje gamen gewoon stoppen en even gaan liggen omdat ik snel moe werd van het grafische gebeuren.
Daarna ben ik overgestapt naar de Xbox360 wat echt een verademing was en kon dat uren volhouden zonder moe te worden.
Ik heb de 360 7 jaar gehad.
Deze zomer wilde ik iets nieuws maar kon in het begin ook niet kiezen tussen de PS4 en de Xbox one.
Ik heb gewoon de voor en nadelen (die geheel persoonlijk zijn) naast elkaar gezet en toen een keuze gemaakt.

De PS4 is net wat sneller en geeft net wat mooier beeld dan de xbox one.
Maar een nadeel kan zijn dat de PS4 warmer word en meer herrie maakt en als de accu van de controller leeg is dan ben je gewoon klaar met gamen want die is niet uitwisselbaar en zal dus moeten worden opgeladen. Ik lees dat die accu vrij snel leeg is.

De xbox one is een stuk groter dan de PS4 maar hoeft geen nadeel te zijn.
Ik was zo ie zo de controller van de 360 gewend die voor mij super in mijn hand ligt.
De nieuwe controller ligt ook weer super in de hand en de accu of batterijen zijn wel uitwisselbaar dus je kunt blijven gamen tot je omvalt.
Tevens had ik al een bestaand account wat ook makkelijk is om verder te gaan met gaming-points scoren.
Kwa prijs zit er wel een verschil in tussen beide consoles. De xbox one 1tb was toen ik hem kocht net zo duur als de PS4 met 500gb (1tb van de ps was er toen nog niet) dus eigenlijk is de xbox dan weer goedkoper.
Mijn keuze is dus de xbox one geweest.

Voor beide consoles heb je internet nodig en om online multiplayer te gamen heb je een apart abbo nodig.
Dit is in het voordeel van de PS4 dat deze 10 euro goedkoper is MAAR ik lees dan weer veel dat het PS netwerk er regelmatig uit ligt wat bij de xbox maar zeer zelden het geval is.

En dan het laatste wat je jezelf af moet vragen is welke games wil je gaan spelen?
Wil je race spellen spelen dan is de xbox one daar het meest geschikt voor zeker met Forza 6 en F1 2015.
Wil je meer schietspellen spelen dan is de PS4 (zeker grafisch gezien) beter geschikt voor.

Ik hoop je genoeg geholpen te hebben.
Voor de one man shooter (first person) de ps4. Maar om even op john in te haken. Ja de controller van de ps4 is snel leeg, maar hoezo klaar met gamen? Je doet het stekkertje erin en je kan verder. Bij jou moet je de batterijen wisselen. Wat ik dus echt waardeloos zou vinden. Ik ben best fanatiek als het om schietspellen gaat en dan is dit vele malen sneller. Ja het stekkertje is kort maar een usb verleng kabeltje erin en je kan heerlijk op de bank blijven zitten. Je tv loopt ook niet mee naar de keuken.

En als iemand anders je vraagd om even ergens anders te gaan game kan je lekker verder op je psVita.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Xbox one/Xbox 360/Playstation 4????

Bericht door Golf88 »

Wat Ferry zegt ben ik het ook mee eens. Daar naast heb ik zelf bijvoorbeeld 2 controllers welke ik bij fanatiek gamen (al is dat alweer een tijd geleden :lol: ) deed afwisselen als er eentje leeg is. Het kabeltje waar je je controller mee kan opladen is zo'n standaard mini USB kabel en dus ook in langere varianten te krijgen waar je wel mee op de bank kunt blijven hangen.

Het verhaal wat je zegt dat de Xbox goedkoper is omdat ie meer geheugen heeft klopt ook niet helemaal, want diezelfde post zeg je ook dat PS sneller is en betere graphics heeft, wat weer duid op betere/snellere (duurdere) hardware.

@Fabian:
Als je weer eens in Limburg bent mag je best met je mannetje eens mijn PS3 en/of 4 komen proberen onder het genot van een heerlijk stuk Limburgse vla ;) :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten