Golf 7R stage3: het begin
Golf 7R stage3: het begin
upgrades voor mijn Golf7 R (ex Deense dog ):
- VWR600 intake
- Wagner Intercooler
- APR downpipe
- TTE450+
Komende woensdag installatie, hopelijk donderdag aanpassing software.
Dit forum volg ik reeds enkele jaren, eindelijk kan ik bijdrage leveren.
Aanpassingen die ik nog zou willen uitvoeren maar ofwel te weinig kennis ofwel nog aan het informeren, geef me gerust jullie mening:
IPE uitlaat: verdere info opgevraagd
Versterkte DSG: geen idee of dit bestaat, onvoldoende kennis dus.
HPFP: verder in verdiepen
Injectoren: zie HPFP
Ik hoop dat hier ook een plaatsje is voor mensen die niet zelf onder de wagen liggen maar toch wel enorme interesse hebben in techniek.
Indien zo, dan hoop ik dat dit hier een leerrijke ervaring voor me wordt.
Grt,
Kodiesan
- VWR600 intake
- Wagner Intercooler
- APR downpipe
- TTE450+
Komende woensdag installatie, hopelijk donderdag aanpassing software.
Dit forum volg ik reeds enkele jaren, eindelijk kan ik bijdrage leveren.
Aanpassingen die ik nog zou willen uitvoeren maar ofwel te weinig kennis ofwel nog aan het informeren, geef me gerust jullie mening:
IPE uitlaat: verdere info opgevraagd
Versterkte DSG: geen idee of dit bestaat, onvoldoende kennis dus.
HPFP: verder in verdiepen
Injectoren: zie HPFP
Ik hoop dat hier ook een plaatsje is voor mensen die niet zelf onder de wagen liggen maar toch wel enorme interesse hebben in techniek.
Indien zo, dan hoop ik dat dit hier een leerrijke ervaring voor me wordt.
Grt,
Kodiesan
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
kijk dat wordt een snelle bak !
ben benieuwd naar de resultaten ....
hoe kom je aan de TTE eigenlijk ?
Niet direct bij de tuner vandaan ?
Ik wacht op de TTE5XX resultaten voordat ik de knoop doorhak ...
ben benieuwd naar de resultaten ....
hoe kom je aan de TTE eigenlijk ?
Niet direct bij de tuner vandaan ?
Ik wacht op de TTE5XX resultaten voordat ik de knoop doorhak ...
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Re: Golf 7R stage3: het begin
@Green Hornet
Onderdelen komen van tuner. Deze onderdelen komen van zijn Cupra.
Mijn mecanicien plaatst deze en dan gaat hij terug naar tuner ivm software.
Mijn huidige standaardturbo krijgt zeer waarschijnlijk wel de TTE5xx ombouw als rewiews ok zijn.
Onderdelen komen van tuner. Deze onderdelen komen van zijn Cupra.
Mijn mecanicien plaatst deze en dan gaat hij terug naar tuner ivm software.
Mijn huidige standaardturbo krijgt zeer waarschijnlijk wel de TTE5xx ombouw als rewiews ok zijn.
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: Golf 7R stage3: het begin
Succes!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: Golf 7R stage3: het begin
Erg gaaf
Dit ga ik even goed in de gaten houden
Dit ga ik even goed in de gaten houden
Re: Golf 7R stage3: het begin
Kodiesan schreef:@Green Hornet
Onderdelen komen van tuner. Deze onderdelen komen van zijn Cupra.
Mijn mecanicien plaatst deze en dan gaat hij terug naar tuner ivm software.
Mijn huidige standaardturbo krijgt zeer waarschijnlijk wel de TTE5xx ombouw als rewiews ok zijn.
Hoeveel pk hoop je er uit te halen ?
Re: Golf 7R stage3: het begin
@R400:
420-430pk, 500nm
Geen maximale waarden dus, is niet de bedoeling.
Weinig voordeel tegenover stages waar geen turbo upgrade is uitgevoerd dus.
Ik zie het vooral als upgrade, mijn vertrouwen in huidige, af fabriek, turbo is niet echt groot.
TTE turbo is natuurlijk dezelfde maar heeft upgrades, revisies, waar ik meer vertrouwen in heb.
Vandaag gelezen dat ze bij TVS(?), DSG specialist, een upgrade ( tot 800nm?)hebben voor DSG. Een piste die ik nu ook bekijk om dan misschien nog iets verder te upgraden.
Natuurlijk ben ik enorm benieuwd wat deze stage 3 zal geven.
420-430pk, 500nm
Geen maximale waarden dus, is niet de bedoeling.
Weinig voordeel tegenover stages waar geen turbo upgrade is uitgevoerd dus.
Ik zie het vooral als upgrade, mijn vertrouwen in huidige, af fabriek, turbo is niet echt groot.
TTE turbo is natuurlijk dezelfde maar heeft upgrades, revisies, waar ik meer vertrouwen in heb.
Vandaag gelezen dat ze bij TVS(?), DSG specialist, een upgrade ( tot 800nm?)hebben voor DSG. Een piste die ik nu ook bekijk om dan misschien nog iets verder te upgraden.
Natuurlijk ben ik enorm benieuwd wat deze stage 3 zal geven.
Re: Golf 7R stage3: het begin
mooi project! ik ga 'm volgen
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
- Type auto: Golf 7R DSG
- Locatie: Gold Coast, België
Re: Golf 7R stage3: het begin
Interessant, ga ik ook volgen.
Laatste turborevisie voor de R is normaal gezien de goede (serienummer 722H).
Ik volg verschillende fora (ook buiten Europa) en nog geen problemen tegengekomen met deze versie, ook niet na tuning
Als je R van na productiedatum januari 2015 is, dan zit je goed
Laatste turborevisie voor de R is normaal gezien de goede (serienummer 722H).
Ik volg verschillende fora (ook buiten Europa) en nog geen problemen tegengekomen met deze versie, ook niet na tuning
Als je R van na productiedatum januari 2015 is, dan zit je goed
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
Re: Golf 7R stage3: het begin
Mijn R is van mei 2014, niet echt optimaal te noemen dus...
Wat duurt wachten lang...
Wat duurt wachten lang...
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
waarschijnlijk binnen dag of 2/3 zijn de resultaten online ...R400 schreef:Kodiesan schreef:@Green Hornet
Onderdelen komen van tuner. Deze onderdelen komen van zijn Cupra.
Mijn mecanicien plaatst deze en dan gaat hij terug naar tuner ivm software.
Mijn huidige standaardturbo krijgt zeer waarschijnlijk wel de TTE5xx ombouw als rewiews ok zijn.
Hoeveel pk hoop je er uit te halen ?
verwachting is overtroffen zeggen ze zelf .... dus ergen rond de 520 ?
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
okt 2014 doet het ook prima ..... geen enkel probleem en 55k verder.kola82 schreef:Interessant, ga ik ook volgen.
Laatste turborevisie voor de R is normaal gezien de goede (serienummer 722H).
Ik volg verschillende fora (ook buiten Europa) en nog geen problemen tegengekomen met deze versie, ook niet na tuning
Als je R van na productiedatum januari 2015 is, dan zit je goed
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- gti240edition
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
- Type auto: Golf 7R reflex
Re: Golf 7R stage3: het begin
Gaaf project zal het ook in de gaten houden. Ben benieuwd naar de resultaten
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: Golf 7R stage3: het begin
Heel vet! Mooi! Veel succes gewenst!
Re: Golf 7R stage3: het begin
update downpipe:
APR downpipe was voor FWD, en niet voor 4MOTION...niet meer gecontroleerd bij levering...fout van mijn kant.
Per express werd die vrijdagvoormiddag geleverd, hoge winden ( excuus van UPS of niet?), zorgden voor vertraging. Levering maandag.
BR-Performance heeft dit probleem met beide handen vastgenomen en niet meer losgelaten. Zeer hoge service: opvolging tracking, duidelijke communicatie, tot terugvorderen van express kosten bij UPS toe. Een uiterst aangename ervaring.
Alsook APEC die ook voor alle mogelijke oplossingen heeft gezocht.
Hopelijk maandag dus bij APEC... en dan genieten...
APR downpipe was voor FWD, en niet voor 4MOTION...niet meer gecontroleerd bij levering...fout van mijn kant.
Per express werd die vrijdagvoormiddag geleverd, hoge winden ( excuus van UPS of niet?), zorgden voor vertraging. Levering maandag.
BR-Performance heeft dit probleem met beide handen vastgenomen en niet meer losgelaten. Zeer hoge service: opvolging tracking, duidelijke communicatie, tot terugvorderen van express kosten bij UPS toe. Een uiterst aangename ervaring.
Alsook APEC die ook voor alle mogelijke oplossingen heeft gezocht.
Hopelijk maandag dus bij APEC... en dan genieten...
Re: Golf 7R stage3: het begin
Er zit terug wat leven in.
Sorry voor de "mindere" kwaliteit, was gehaast.
Morgen richting APEC.
https://youtu.be/fGm_2RWpOws
(Milltek downpipe ipv APR)
Sorry voor de "mindere" kwaliteit, was gehaast.
Morgen richting APEC.
https://youtu.be/fGm_2RWpOws
(Milltek downpipe ipv APR)
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Golf 7R stage3: het begin
Succes morgen ben benieuwd
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 7R stage3: het begin
Heb je nog geen nieuws?
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Re: Golf 7R stage3: het begin
Staat van dinsdagmiddag bij APEC.
Woensdag geen tijd meer. Bericht ontvangen dat ze er vandaag zijn aan begonnen.
Morgen klaar.
Moet wel even vermelden dat door het probleem met downpipe alle planningen wat in de war zijn geraakt.
Morgen...morgen...morgen... dit wordt een lange nacht...
APEC... druk ligt nu op jullie schouders
Woensdag geen tijd meer. Bericht ontvangen dat ze er vandaag zijn aan begonnen.
Morgen klaar.
Moet wel even vermelden dat door het probleem met downpipe alle planningen wat in de war zijn geraakt.
Morgen...morgen...morgen... dit wordt een lange nacht...
APEC... druk ligt nu op jullie schouders
Re: Golf 7R stage3: het begin
419pk en 500nm.
Dit is niet het uiteindelijke resultaat.
De auto heeft 42000 gelopen en blijkbaar waren bougies redelijk versleten, spijtig dat deze tijdens onderhoud voor dergelijke wagen nog niet werden vervangen.
Ook even vermelden dat dit blijkbaar iets is waar je moet op letten vooraleer je tuning laat uitvoeren, mijn eerste maal dat ik wagen laat aanpassen, een les geleerd dus.
Haperen en stotteren bij aanzetten en soms vermogenverlies, 1x vertrokken dan loopt hij wel maar niet soepel. Vooral problemen in lagere toeren.
Dus deze bougies met spoed besteld en zaterdag geleverd.
Na vervanging bleef zelfde probleem zich voordoen
Bobinnes die niet geleverd konden worden zaterdag heffen hopelijk dit probleem op.
Ik heb wat gelezen en zie veel herkenbare problemen maar mochten jullie hier ervaringen mee hebben laat dan niet na iets te posten.
1x foutcode van afgesloten cilinder voor de rest geen lampjes die aanschieten.
Maandag bobinnes, dinsdag APEC (+volledig nazocht door hun mecanicien)en dan genieten.
Downpipe en nu dit heeft toch al wat tijd gekost, 1ste maal dergelijke aanpassingen, leren kost tijd zeker?
Zie toch al deze grafieken
Dit is niet het uiteindelijke resultaat.
De auto heeft 42000 gelopen en blijkbaar waren bougies redelijk versleten, spijtig dat deze tijdens onderhoud voor dergelijke wagen nog niet werden vervangen.
Ook even vermelden dat dit blijkbaar iets is waar je moet op letten vooraleer je tuning laat uitvoeren, mijn eerste maal dat ik wagen laat aanpassen, een les geleerd dus.
Haperen en stotteren bij aanzetten en soms vermogenverlies, 1x vertrokken dan loopt hij wel maar niet soepel. Vooral problemen in lagere toeren.
Dus deze bougies met spoed besteld en zaterdag geleverd.
Na vervanging bleef zelfde probleem zich voordoen
Bobinnes die niet geleverd konden worden zaterdag heffen hopelijk dit probleem op.
Ik heb wat gelezen en zie veel herkenbare problemen maar mochten jullie hier ervaringen mee hebben laat dan niet na iets te posten.
1x foutcode van afgesloten cilinder voor de rest geen lampjes die aanschieten.
Maandag bobinnes, dinsdag APEC (+volledig nazocht door hun mecanicien)en dan genieten.
Downpipe en nu dit heeft toch al wat tijd gekost, 1ste maal dergelijke aanpassingen, leren kost tijd zeker?
Zie toch al deze grafieken
-
- Berichten: 453
- Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Golf 7R stage3: het begin
Aardig resultaat, alleen jammer van je "probleempjes".
Hopelijk bieden de bobines de juiste uitkomst,
je moet eens in je boekje checken (bougies), maar die vervangen ze niet zo snel hoor volgens fabrikant.
good luck Dinsdag
Hopelijk bieden de bobines de juiste uitkomst,
je moet eens in je boekje checken (bougies), maar die vervangen ze niet zo snel hoor volgens fabrikant.
good luck Dinsdag
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 18:44
- Type auto: Golf 7R DSG
- Locatie: Gold Coast, België
Re: Golf 7R stage3: het begin
Toch al mooie waardes vind ik
Had je dat haperen en stotteren ook al voor de remap?
Is wel perfect normaal dat ze nog geen bougies en bobines hebben vervangen op een wagen van mei 2014 met 42k
Bougies zijn normaal pas na 60000km of 4 jaar. Bobines zouden zelfs langer moeten meegaan. Het zou in elk geval niet mogen moesten die nu al aan vervanging toe zijn.
Heb je DSG ook laten aanpassen? Enkele de schakeldrukken of ook andere parameters (launch control edm)?
Had je dat haperen en stotteren ook al voor de remap?
Is wel perfect normaal dat ze nog geen bougies en bobines hebben vervangen op een wagen van mei 2014 met 42k
Bougies zijn normaal pas na 60000km of 4 jaar. Bobines zouden zelfs langer moeten meegaan. Het zou in elk geval niet mogen moesten die nu al aan vervanging toe zijn.
Heb je DSG ook laten aanpassen? Enkele de schakeldrukken of ook andere parameters (launch control edm)?
Golf 7R Stage 1 356,9 pk/504 nm
Re: Golf 7R stage3: het begin
Inderdaad, misschien heb ik me wat onjuist uitgedrukt.
60000km is normaal het moment om te vervangen.
Maar na verder onderzoek zijn er toch velen die meteen bougies vervangen bij groot onderhoud, naar wat ik heb gelezen he. Uiteindelijk was dit wel het probleem niet.
Toch lees ik veel problemen met bobinnes bij vw. De symptomen zijn wel zeer gelijkaardig met hetgeen ik heb ervaren.
Voor remap geen problemen. Getest en alles functioneerde perfect in garage.
APEC heeft drie runs uitgevoerd vooraleer remap, getest en goedgekeurd dus.
Na enkele runs op remap kwamen deze problemen voor in laagste toeren.
Er bij dergelijke waarden wel wat meer stress op de bougies en bobinnes waardoor dit naar voor kan komen volgens APEC.
Even terugzetten naar originele software geeft dan wel weer dit probleem.
Ergens is er iets stuk dus.
Vele technische details zijn me vreemd maar naar wat ik heb begrepen zou er niks aan blok zijn.
Er branden ook geen lampjes, verliest vermogen wanneer je op gas duwt, alsof hij verzuipt, rare backfires, even stilleggen en dan is hij weer vertrokken. Plots heeft hij zijn volle vermogen. Het is niet dat er iets kraakt of piept, ook niet in noodloop. Maar er valt wel niet mee te rijden.
Dsg en software zijn stage 3
Indien er verdere suggesties zijn, altijd welkom of iemand met zelfde ervaringen.
60000km is normaal het moment om te vervangen.
Maar na verder onderzoek zijn er toch velen die meteen bougies vervangen bij groot onderhoud, naar wat ik heb gelezen he. Uiteindelijk was dit wel het probleem niet.
Toch lees ik veel problemen met bobinnes bij vw. De symptomen zijn wel zeer gelijkaardig met hetgeen ik heb ervaren.
Voor remap geen problemen. Getest en alles functioneerde perfect in garage.
APEC heeft drie runs uitgevoerd vooraleer remap, getest en goedgekeurd dus.
Na enkele runs op remap kwamen deze problemen voor in laagste toeren.
Er bij dergelijke waarden wel wat meer stress op de bougies en bobinnes waardoor dit naar voor kan komen volgens APEC.
Even terugzetten naar originele software geeft dan wel weer dit probleem.
Ergens is er iets stuk dus.
Vele technische details zijn me vreemd maar naar wat ik heb begrepen zou er niks aan blok zijn.
Er branden ook geen lampjes, verliest vermogen wanneer je op gas duwt, alsof hij verzuipt, rare backfires, even stilleggen en dan is hij weer vertrokken. Plots heeft hij zijn volle vermogen. Het is niet dat er iets kraakt of piept, ook niet in noodloop. Maar er valt wel niet mee te rijden.
Dsg en software zijn stage 3
Indien er verdere suggesties zijn, altijd welkom of iemand met zelfde ervaringen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten