Low oil pressure

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
KaaksterGTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2015, 23:38
Type auto: VW Golf mk5 GTI

Low oil pressure

Bericht door KaaksterGTI »

Goedenmiddag, ik ben nieuw, ik heb me nog niet voorgesteld ga ik later nog doen. Ik heb een golf 6 GTI uit 2009 een maand geleden gekocht. De absolute hoofdprijs betaald omdat de auto bij 60 000 km een volledige koprevisie heeft gehad nieuwe ketting nieuwe kleppen en alles wat daar bij komt kijken. Ik ben bij de dealer geweest waar dat is gedaan witte brug in Den Haag en altijd ze beurten gehad enz van de eerste eigenaar gekocht. Dit allemaal 3 maanden geleden auto heeft nu 65 000 km gelopen. Ik kom gister bij het benzine station hoor ik allemaal toeters en bellen, zie ik in me beeld staan low oil pressure max 4000 rpm. Ik stond stil ik rij een stukje door pats melding weg ! Ik vandaag die dealer opgebeld nou dat was garantie enz. Bellen ze me later terug met we hebben de chef werkplaats gesproken en die kon zich de auto nog goed herinneren. De vorige eigenaar was in Engeland met de auto kreeg daar panne (ketting der uit gelopen) met alle gevolgen van dien motor in elkaar kleppen krom enz. Auto is opgehaald en daar volledig gereviseerd. Maand later kwam de man weer terug met het zelfde probleem wat ik had, heeft witte brug de oliesensoren vervangen zonder resultaat. Daarna was de vorige eigenaar der helemaal klaar mee en is boos weg gegaan. (Snap ik) dus meneer heeft gedacht ik moet van deze auto af, de melding is bij mij ook weg gegaan, nou is me vraag zouden jullie in godsnaam weten wat het zou kunnen zijn. De dealer zegt wat wij hebben gedaan heeft niks met olie druk te maken. Nieuwe ketting spanners enz, nieuwe kop nieuwe kleppen enz

M.v.g
Wj Withoud
KaaksterGTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2015, 23:38
Type auto: VW Golf mk5 GTI

Re: Low oil pressure

Bericht door KaaksterGTI »

Afbeelding
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Low oil pressure

Bericht door golf5gt »

zou die niet kunnen komen door een falende oliepomp of een verstopte zeef oid?
hoop het niet voor je..
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Low oil pressure

Bericht door Race Eend »

Precies, niet accepteren.

Pomp en zeef laten vervangen en niet meer rijden. Straks is weer alles stuk...
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
KaaksterGTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2015, 23:38
Type auto: VW Golf mk5 GTI

Re: Low oil pressure

Bericht door KaaksterGTI »

Klopt, ik was naar de dealer gegaan bij mijn in de buurt, verhaal uitgelegd hadden ze der een monteur bij geroepen, nog een x uitgelegd vertelde hem over de kop revisie nieuwe ketting nieuwe kleppen enz, vertelde em dat de km stand 65 000 km was. Moest ie even goed op z'n hoofd krabben maar hij zei idd het eerste wat ik zou proberen is de aanzuigbuis schoonmaken die kan wel eens verstopt raken, maar dat is normaal gesproken bij een veel hogere km stand, ik vertelde hem ook dat de melding kwam toen ik stil stond en toen ik een beetje gas gaf dat de melding verdween. Hij zei toen ook zou goed kunnen want de zuiging word natuurlijk sterker als je gas geeft. Meteen een nieuwe aanzuigbuis gekocht plus olie en filter dat is dus 3 maanden geleden gedaan. Maar goed daarna meteen door gereden naar een garage met zo een vag computer 0 fout meldingen. Ik ga der vanuit dat tijdens de koprevisie en distrubutie vervanging er wat vuil in de filter is gekomen tenminste dat hoop ik. We gaan et zien die motor is gewoon spatzuiver echt werkelijk waar. En loopt ie in de soep gaat er gwn een R20 blok in
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Low oil pressure

Bericht door golf5gt »

KaaksterGTI schreef:Klopt, ik was naar de dealer gegaan bij mijn in de buurt, verhaal uitgelegd hadden ze der een monteur bij geroepen, nog een x uitgelegd vertelde hem over de kop revisie nieuwe ketting nieuwe kleppen enz, vertelde em dat de km stand 65 000 km was. Moest ie even goed op z'n hoofd krabben maar hij zei idd het eerste wat ik zou proberen is de aanzuigbuis schoonmaken die kan wel eens verstopt raken, maar dat is normaal gesproken bij een veel hogere km stand, ik vertelde hem ook dat de melding kwam toen ik stil stond en toen ik een beetje gas gaf dat de melding verdween. Hij zei toen ook zou goed kunnen want de zuiging word natuurlijk sterker als je gas geeft. Meteen een nieuwe aanzuigbuis gekocht plus olie en filter dat is dus 3 maanden geleden gedaan. Maar goed daarna meteen door gereden naar een garage met zo een vag computer 0 fout meldingen. Ik ga der vanuit dat tijdens de koprevisie en distrubutie vervanging er wat vuil in de filter is gekomen tenminste dat hoop ik. We gaan et zien die motor is gewoon spatzuiver echt werkelijk waar. En loopt ie in de soep gaat er gwn een R20 blok in

liever voorkomen dan genezen lijkt me?
race eend raad je hierboven al aan geen meter meer te rijden,
mits je alles weer krom wilt hebben..

bekende vanmij had dit op de Nürburgring, direct auto aan de kant en stil gezet..
maar daarbij was het kwaad al geschied..
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Low oil pressure

Bericht door Race Eend »

Die melding komt echt niet onterecht in het systeem. Ze hebben de sensoren al vervangen.. dat is vaak al onzin, een defecte sensor geeft continue storing niet af en toe.

Waarom niet het carter er even onderuit laten halen. Je hebt immers nog garantie.

Als de motor stuk loopt kan je er uiteraard wel een R20 motor in zetten, maar dan moet je ook de complete kabelboom en computer over zetten. Allemaal mogelijk, maar waarom zou je het doen. Het GTI blok is minstens net zo goed, als je een G6 GTI motor hoort lopen, vind ik ze duidelijk mooier klinken dan een G6 R20 motor. En als je 400pk wilt, dan kan dat ook probleemloos met de GTI motor.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
KaaksterGTI
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2015, 23:38
Type auto: VW Golf mk5 GTI

Re: Low oil pressure

Bericht door KaaksterGTI »

Race Eend schreef:Die melding komt echt niet onterecht in het systeem. Ze hebben de sensoren al vervangen.. dat is vaak al onzin, een defecte sensor geeft continue storing niet af en toe.

Waarom niet het carter er even onderuit laten halen. Je hebt immers nog garantie.

Als de motor stuk loopt kan je er uiteraard wel een R20 motor in zetten, maar dan moet je ook de complete kabelboom en computer over zetten. Allemaal mogelijk, maar waarom zou je het doen. Het GTI blok is minstens net zo goed, als je een G6 GTI motor hoort lopen, vind ik ze duidelijk mooier klinken dan een G6 R20 motor. En als je 400pk wilt, dan kan dat ook probleemloos met de GTI motor.
Oke duidelijk, maar is het niet zo dat als die continue lage olie druk heeft dat dan de melding moet blijven branden? en de witte brug zegt dat het dus niet onder de garantie valt, omdat die revisie niks te maken heeft met de olie druk. Maar die olie pomp word aangedreven door je distributie toch, een vriend van mijn zei ook al als die motor zo een klap heeft gehad waarbij de distrubutie der uit geknald is dat je toch gewoon de olie pomp mee neemt ? Ik ga ze morgen weer bellen en dan zal ik ze even flink onder druk zetten. Iniedergeval hartstikke bedankt voor jullie advies !
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten