Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Cowo
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2011, 21:17

Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door Cowo »

Als je net als ik veel op MP kijkt op zoek naar een geschikte Gti, kom je nogeens wat tegen:

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/4 ... uniek.html?

Bestaat een 2.5 v5 echt? Vind er via Google niets over.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door Renekesgti »

Volgens mij is dit een USA blok. Zowiezo geen echte GTI. In Amerika is het namelijk ook gewoon een geblazen 2.0 GTI. De V5 zit in de US of A ook in de Jetta. Als het goed is met 170pk zonder turbo.

Deze gewoon laten staan, wat een samengeraapt hoopje ellende.

Gr. Rene
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door Wilcoos »

USA model misschien?

Maar die Jimmy heb ik volgens mij met meer GTI's op MP gezien. Misschien allemaal import, of...
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik weet wel dat je in Amerika een Rabbit 2.5 heb dat is de Amerikaanse GT uitvoering.
Dus wat bij ons een GT is is daar dus een 2.5 Rabbit
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door Renekesgti »

@Jeffrey, volgens mij is de Golf 5 GT bij ons altijd nog de 1.4TSI 170pk met boostmeter in het dashboard :)

Rene
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door wehoo »

Een uitvoering van de MKVI voor de Amerikaanse markt.

In the United States and Canada, the car was sold as the Volkswagen Golf when it arrived in showrooms in October 2009, dropping the "Rabbit" badge that was used for the Golf Mk5.[14] The wagon, a restyled version of the Mk5 and the only Golf model made in Mexico, is sold in Canada as "Golf Wagon", but in the United States retains the "Jetta SportWagen" designation (while wearing Golf front sheetmetal). North American Golfs will carry over the same engines as the Mk5 (the same 2.5L 5-cylinder from the Mk5, the 2.0TDI and the 2.0T) and, while the GTI and TDI continue to offer the 6-spd manual transmission: the 2.5L will re-use the 5-spd manual (automatic will be a 6-spd tiptronic). The new Golf is also available in Mexico but for the time being only in the wagon configuration that is marketed as Golf Sportwagen that became available in early October replacing the Bora Sportwagen with the new Golf's front end.

zie ook: http://www.vw.com/en/models/golf/trims-specs.html

De naam Rabbit is "dropped" en wordt voor de MKVI niet meer gebruikt. Die heet ook daar voortaan "Golf".
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door wehoo »

Renekesgti schreef:@Jeffrey, volgens mij is de Golf 5 GT bij ons altijd nog de 1.4TSI 170pk met boostmeter in het dashboard :)

Rene
Zelfs een beetje uitgebreider.

De Golf GT is er zowel in benzine- als in dieselvariant, beide met 170 pk. De GT debuteerde in 2006 met Volkswagens eerste twincharged TSI-motor, een 1,4 liter-viercilindermotor die voorzien was van zowel een turbo als een mechanische compressor. Het resultaat was dat de 1.4 TSI een vermogen heeft van 170 pk en een koppel van 240 Nm. Daarnaast had de motor vier kleppen per cilinder en directe benzine-inspuiting (FSI).
De andere motor die beschikbaar was voor de GT is de 2,0 liter-TDI met 170 pk en 350 Nm. Dit is de krachtigste versie van de 2.0 TDI en is voorzien vanpompverstuiver techniek met een verhoogde druk naar 2200 bar en piëzo-injectoren. De 2.0 TDI wordt ook gebruikt in de Volkswagen Endurance Cup.
In 2006 werd de naam "GT" gewijzigd in "GT Sport" waarbij de GT en sportline versies kwamen te vervallen. De GT Sport is in tegenstelling tot de GT ook met bijna alle motoren beschikbaar.


bron: wikipedia.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door MartijnGTI »

Dan hebben ze hem ook wel aardig omgebouwd, normaal hebben USA auto's toch oranje zijmarkering en kleine nummerbord uitsparingen, zie ik bij deze niet. Ook staat hij voor mijn gevoel te hoog op zijn wielen voor een GTI.
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door jarno1979 »

Woont er niet iemand in de buurt die ff kan kijken of een kiekje onder de kap kan maken,ben eigenlijk wel nieuwsgierig nu......
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik woon er wel redelijk in de buurt dus misschien kan ik als ik weet welke straat een kijkje nemen.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Vreemde eend in de bijt: Golf 6 GTI 2.5

Bericht door Spuugemmer »

Ik zou er uit de buurt blijven..... Mij iets te weinig origineel us of a aan.
Golf MK1 GTI
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten